• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • Ninnispinnis

Hmmm, ja för många situps är det nog... Kan säkert vara en kombo av stress och oro, men det känns inte helt bra att det är just vid livmodern (tror jag) som det värker.

Måste verkligen sluta tänka på graviditet 24 timmar om dygnet... Jag blir tokig! Märker att jag har blivit nedstämd, sur och allmänt tråkig sen jag blev helt besatt av detta... Men hur slutar man tänka på det när det är vad man önskar av hela sitt hjärta?

Hvidbrud skrev 2008-11-07 11:55:22 följande:
    Det låter som om du har lite för ont för at det ska vara ägglossning... Den varar ju bara i 24 timmar ca? Men kan det vara nåt annat? Stress eller nervösitet? Eller för många magböjningar ? Ibland har man ju bara mer ont en andra gånger.
  • Godisråttan
    Ninnispinnis skrev 2008-11-07 12:55:38 följande:
    Hmmm, ja för många situps är det nog... Kan säkert vara en kombo av stress och oro, men det känns inte helt bra att det är just vid livmodern (tror jag) som det värker.Måste verkligen sluta tänka på graviditet 24 timmar om dygnet... Jag blir tokig! Märker att jag har blivit nedstämd, sur och allmänt tråkig sen jag blev helt besatt av detta... Men hur slutar man tänka på det när det är vad man önskar av hela sitt hjärta?
    Försök att koppla av och inte tänk på det. Det kommer ändå när det kommer..Tyvärr kan man inte planera(jag är ett totalt planeringsfreak)Hade önskat det gick att planera!Tänk på att det tar ca. ett år för de fleasta att bli gravida...
  • Ankan80

Usch ja, nu börjar det närma sig ÄL o efter det så VET jag att det kommer mala i huvudet.

Har dock börjat träna lite mer frekvent nu och skall gå ner lite.
    Fick lite panik när jag ställde mig på vågen i måndags. Har gått upp 3 kg på några månader ...

Iaf så försöker jag fokusera på det o så är det bara en glad nyhet om man blir gravid....

(Bantar inte, äter bara rätt o tränar mer)

• Ore
    Godisråttan skrev 2008-11-07 12:49:58 följande:
    En väninnan sa till mig att hon visat positivt redan efter 1 vecka efter sex. Så man kan testa innan???
    Det beror väl på hur snabbt kroppen bygger upp det ämnet som provet reagerar på. En del bygger upp det långsamt, och det tar lång tid att få ett positivt svar. Andra går det säkert snabbare för. Vill man vara säker på att få rätt svar ska man nog inte ta i förväg, men testa kan man ju alltid. Det värsta som händer är ju att man får ett negativt svar fast man kanske är gravid...
  • lanovia 08

Sedan kan väl ÄL variera från person till person och mellan olika månader. Visst kan det väl hända att vissa ibland får sin ÄL 7 dar innan mens? Eller har jag bara missuppfattat?

• Hvidbrud

Ja, jag vet! Det kör liksom bara på efter bröllopsplaneringen!

Ninnispinnis skrev 2008-11-07 12:55:38 följande:
    Hmmm, ja för många situps är det nog... Kan säkert vara en kombo av stress och oro, men det känns inte helt bra att det är just vid livmodern (tror jag) som det värker.Måste verkligen sluta tänka på graviditet 24 timmar om dygnet... Jag blir tokig! Märker att jag har blivit nedstämd, sur och allmänt tråkig sen jag blev helt besatt av detta... Men hur slutar man tänka på det när det är vad man önskar av hela sitt hjärta?
  • Ninnispinnis

Ja! Precis som om jag MÅSTE ha något att lägga all min tid och energi på... Önskar att jag bara kunde koppla av och njuta av mitt faktiskt alldeles fantastiska liv, leva i nuet och ta det som det kommer! Ska försöka...

Hvidbrud skrev 2008-11-07 15:08:52 följande:
    Ja, jag vet! Det kör liksom bara på efter bröllopsplaneringen!
  • Hvidbrud

Måste erkänna att jag kom i en slags post-wedding-depression svacka efter bröllopet. Det var ganska jobbigt. Det blev ett så stort tomrum efter hela cirkusen som varit igång så länge- clowneri, prinsessemanér, balansgång på slaka linan, utsmyckningar, kostymer, smink och väntan på applåderna! Sen var det bara vardag igen... Men BT är ju alltid här när man får abstinenser! Hihi!

Hade en mysig kväll OCH morgon med maken... Så nu är jag glad och snäll igen! Ska ut och äta i kväll och vara romantiska. Måste ju hålla bebismaskinen igång, nu när jag inte vet när ÄL kommer... (Men det känns, liite, som om det händer något i tjejmagen just nu...)

• Ninnispinnis

Låter härligt, Hvidis!

Ska också försöka koppla av och njuta av helgen med maken...

• Ninnispinnis

Jag måste bara berätta vad min härliga man sa när jag kom hem och klagade över mitt magont och min noja. "Tills motsatsen är bevisad säger vi att det är en fis på tvären"

Precis den inställningen jag behöver ha! Nu står han i köket iklädd förkläde och lagar mat, medan jag sitter i soffan sippar på en gin&tonic som han gjorde till mig..

Inser hur lycklig jag faktiskt är, och att jag kan passa på att njuta av bara vara oss två ett tag till!

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3