Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Hmmm, ja för många situps är det nog... Kan säkert vara en kombo av stress och oro, men det känns inte helt bra att det är just vid livmodern (tror jag) som det värker.
Måste verkligen sluta tänka på graviditet 24 timmar om dygnet... Jag blir tokig! Märker att jag har blivit nedstämd, sur och allmänt tråkig sen jag blev helt besatt av detta... Men hur slutar man tänka på det när det är vad man önskar av hela sitt hjärta?
Usch ja, nu börjar det närma sig ÄL o efter det så VET jag att det kommer mala i huvudet.
Har dock börjat träna lite mer frekvent nu och skall gå ner lite.
Fick lite panik när jag ställde mig på vågen i måndags. Har gått upp 3 kg på några månader ...
Iaf så försöker jag fokusera på det o så är det bara en glad nyhet om man blir gravid....
(Bantar inte, äter bara rätt o tränar mer)
Sedan kan väl ÄL variera från person till person och mellan olika månader. Visst kan det väl hända att vissa ibland får sin ÄL 7 dar innan mens? Eller har jag bara missuppfattat?
Ja, jag vet! Det kör liksom bara på efter bröllopsplaneringen!
Ja! Precis som om jag MÅSTE ha något att lägga all min tid och energi på... Önskar att jag bara kunde koppla av och njuta av mitt faktiskt alldeles fantastiska liv, leva i nuet och ta det som det kommer! Ska försöka...
Måste erkänna att jag kom i en slags post-wedding-depression svacka efter bröllopet. Det var ganska jobbigt. Det blev ett så stort tomrum efter hela cirkusen som varit igång så länge- clowneri, prinsessemanér, balansgång på slaka linan, utsmyckningar, kostymer, smink och väntan på applåderna! Sen var det bara vardag igen... Men BT är ju alltid här när man får abstinenser! Hihi!
Hade en mysig kväll OCH morgon med maken... Så nu är jag glad och snäll igen! Ska ut och äta i kväll och vara romantiska. Måste ju hålla bebismaskinen igång, nu när jag inte vet när ÄL kommer... (Men det känns, liite, som om det händer något i tjejmagen just nu...)
Låter härligt, Hvidis!
Ska också försöka koppla av och njuta av helgen med maken...
Jag måste bara berätta vad min härliga man sa när jag kom hem och klagade över mitt magont och min noja. "Tills motsatsen är bevisad säger vi att det är en fis på tvären"
Precis den inställningen jag behöver ha! Nu står han i köket iklädd förkläde och lagar mat, medan jag sitter i soffan sippar på en gin&tonic som han gjorde till mig..
Inser hur lycklig jag faktiskt är, och att jag kan passa på att njuta av bara vara oss två ett tag till!