• Pentan

Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg

Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
    själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.

Ngn mer???

• Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
  • mysifer

hej på er!
    jag ska snart gå ut och gå lite och titta på cykel. hoppas jag hittar någon bra och med mycket tur kanske jag kan få den redan nu så att jag kan cykla till skolan. problemet är att jag inte har några pengar så jag hoppas på faktura eller något liknande.
    så fort pengarna kommer är det inskrivning på viktväktarna för både mig och sambon och sen ska här också bli ordning på torpet!

• fröken sjunfors

Efter att jag hittade den här tråden igår så gick jag in på hemsidan där jag "tränar" (är väl lite si o så med det, men ska igång igen!) och bokade spinningpass imorse! Åh så skönt det var! :D

• Pingst09

Dagen började bra med en herba-shake. 1 liter vatten under fm när jag jobbade tillsammans med en grovbulle m skinka på till fikat. Lunch på jobbet med dom andra blev en fryslåda från ica (bättre än korvmojen iaf ) Men sedan föll jag på en snoddaskaka till kaffet efteråt. F-n!!
    Förresten så gick jag till jobbet i morse, nog för att det inte ens är en km, men tidigare i sommar har jag tagit bilen ändå!

• Anja 19 juli 2008

23maj2009

Skönt att ha blivit beviljad en magsäcksop. Är det gastricbypass du ska göra?

MIn väninna gjorde en sådan i december 2007. Nu 1,5 år senare (redan ett år efter op:en faktiskt) väger hon 65 kg till sina 1.70 cm från att tidigare ha vägt 150 kr. Hon är nästan på gränsen till för smal. Det händer mycket i huvudet, psyket tar stryk, är nog det man måste vara mest beredd på. Tydligen mkt vanligt att identiteten får sig en rejäl berg och dalbana.

men det är defintivt värt det med tanke på hur mkt mer "värdig" man känner sig, plötsligt känner min väninna sig VÄRD 1000 ggr mer, vilket egentligen är helsjukt.

Hon har gjort många stora förändraingar i sitt liv. Bytt jobb, lämnat sin man (menar jag inte att man behöver göra men i hennes fall var det ett förhållande som var slut men hon ansåg väl inte att hon "vågade" eller var värd nåt bättre) och har en ny kärlek och är lyckligare än hon nånsin varit.

Hon har, efter väldigt många svackor och en stor identitetskris och t.om ätstörningar (då hon istället blev besatt av att gå ner ännu mer, ännu mer, ännu mer, ännu mer) tagit sig upp och mår såååååååå bra. Hela hon strålar idag! Förr ville hon knappt gå ut och visa upp sig, hon skämdes och led.

Tänk att vi gör så mot oss själva. Oavsett vikt och utseende så är vi ju alla lika mkt värda. Det finns ett oerhört tryck från samhället, en "dum"stämpel på något vis, på de som är mkt överviktiga.

Själva har jag 20 kg att gå ner, så det är ju inte så mycket att jag inte "borde kunna" gå ner det själv men fy f..n så svårt det är.

jag fixar fem kilo, sen tappar jag orken och motivationen och äter upp mig igen. Så jag åker som en jojo mellan 80 och 85 kg.

Tidigare (innan barn 2 och 3) vägde jag 60 kg till mina 169 cm och det var perfekt och jag hade inga problem att hålla vikten.

Åt minipiller efter barn nr 3 och gick upp 20 kg och även att jag slutade med dem när min barnmorska sa till mig att det var pga pillrena (gick upp sanslöst snabbt utan att jag ändrat speciellt mkt i min kost) så gick jag inte ner mer än 10 kg(hade redan 10 kg övervikt kvar sen barnen när jag började med dem).

Så jag dras med 20 förhatliga kilon som jag inte vill något hellre än bli av med.

Har kört med cambridge och visst det är effektivt och faktiskt GOTT t skillnad från andra soppor men jag PALLAR inte.

Jag orkar verkligen inte. Jag blir galen när jag inte får äta som jag vill. Jag ÄLSKAR god mat, jag älskar godis, jag älskar bakverk. Att äta coh upptäcka nya smaker osv är nåt av det mest njutningsfulla jag vet. Jag blir snudd på deprimerad när jag inte får unna mig sådant.

Dricker alkohol eller rökar gör jag typ aldrig, utan mat och sötsaker är min enda last. Blä alltså... Önskar verkligen att man kunde få tillbaks sin gamla ämnesomsättning, för jag vill kunna äta som jag alltid gjort, utan att gå upp hela tiden.

Bläääää för övervikt som man mår dåligt av och blä för samhällets inställning som gör att vi överviktiga, lite mulliga, runda, eller tjocka brudar KÄNNER OSS oattraktiva och fula. För det är vi ju inte egentligen.

jag tycker att många mulliga, tjcka tjejer är skitsnygga men jag kan inte tolerera det hos mig själv. Helskumt.

Detta blev ett megalångt inlägg, haha... Det var inte alls meningen. Men det här med vikt kan man prata hur mkt som helst om.

Ska på bröllopsresa nu första veckan i september och jag vill inget hellre än ha min platta mage, min slanka kropp tillbaka så jag kan gå på stranden i bikini o känna mig bekväm, men istället får jag gå där o må uselt o försöka dölja valkarna, hålla in magen, dölja röven m alla celluliter etc.

Äh varför egentligen. MIn man vet ju hur jag ser ut och vad bryr man sig om andra människor som man inte känner o aldrig kommer träffa igen. Hmmm tyvärr bryr man sig ju ändå och det är så jä..la svårt att känna sig snygg och bekväm när allting är som en enda deg.

suck och åter suck...

Jag kommer nog att hänga i er tråd lite även om jag just nu inte hittar motivationen så är det skönt att slippa hänga i andra viktminskningstrådar där folk bara har 3 kg att gå ner, för man känner sig så enorm och nästan arg för att man känner att om det ändå bara var tre kilos övervikt, då hade man ju varit hur nöjd som helst

• This Is Me Now

Fröken sjunfors!
    Håller helt och hållet med om Cambridge smakar annorlunda mot t ex Nutrilett, som JAG tycker smakar pulver.
    Pentan skrev att Cambridge smakar nästan som McDonalds milkshakes, och jag är nog beredd att hålla med

Gå in på www.cambridgesoppan.se och kolla olika smaker, där kan du också beställa vilka smaker du vill.
    Själv gck jag ner 27 kilo med Cambridge och använder det fortfarande när jag vill hålla vikten, som mellanmål eller innan t ex en fest för att inte vräka i mig "fel" mat

kram!

• IdaÄlskarLennart

ca 16 timmar och 51 minuter kvar för mig nu ... =) =)

• Pingst09

Jag har också "typ" blivit erbjuden att göra en magsäcksoperation. Vet inte när den skulle bli av i så fall. Funderar mycket på detta och velar fram och tillbaka på hur jag vill göra. Ena gången är det självklart att jag ska ta emot den hjälpen. Andra gången ser jag bara riskerna... Jobbigt beslut!

• FinalFantasy

Jag provade cambridge, enda smaken jag föll för riktigt var choklad Vet inom en vecka om jag kan fortsätta, fick ta paus pga oplanerade saker

• Heloise

hejhej!
    Som jag letat efter er
    Eftersom jag inte vågat väga mig så vet jag ju inte exakt hur mkt jag måste gå ner men skulle tro ca 30-35kg. Men jag cyklar till och från jobbet (1 timme tur och retur) samt går 1 timme varje dag, det har gett resultat och jag känner mig starkare.
    Gifter mig om ett år och vägrar se ut som en strandad val.

• Anja 19 juli 2008

FinalFantasy

håller med. Choklad är den enda smaken som är god i sig själv. Men man kan mixa chokladen med andra smaker. En riktig HIT är choklad/banan, såååå gott. Vanilj/Choklad oxå helt ok och även cappucino/choklad eller choklad/chokladmint. Den enda jag absolut inte ens kan få ner är jordgubben. Bläää...

Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg