• Pentan

Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg

Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
    själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.

Ngn mer???

• Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
  • Anja 19 juli 2008

flowers75

mmm det är så jä..la deprimerande. Med första barnet gick jag bara upp 13 kg. Men med tvåan och trean, SHIT... Jag gick upp från 63 kg till 93 kg, dvs 30 kg. Jag lyckades gå ner till 70 kg på tre månader, men upptäckte då att jag var gravid IGEN, när dottern var bara 3 månader gammal (är ett år mellan de små) och då startade jag ju på ca 75 när jag var på invägning på bvc för att sedan gå upp till 100 kg dvs 25 kilo TILL på de plusskilon jag redan hade sen innan.

Iallafall, jag tog mig ner till 72 kg på 3-4 månader och började sedan med minipiller. REsten är historia.

Kommer alltid ångra att jag inte lät min BM övertala mig att sätta in kopparspiral redan då, men jag var så ANTI att ha något inne i livmodern. jag behöver knappast tala om att jag ångrar mig.

Nu har jag spiral och det är det bästa jag nånsin haft i preventivmedelsväg. Suveränt!

Jag hade troligtvis varit nere på min normalvikt för länge sen om jag inte börjat äta minipiller. Nu är det som att min kropp håller kvar varje överviktskilo ENVIST.

Vi åker på bröllopsresa om två veckor och som läget är nu kan jag inte ens tänka mig att visa mig i bikini, ens för min man, fast jag vet att han älskar mig precis som jag är.

jag VET ju att han troligtvis tyckte att jag var betydligt sexigare förr, även om han faktiskt gillar mulliga tjejer bättre än smala. Är så jä..la trist att ens tänka på det viset men det gör man ju.

• flower75

Anja 19 juli 2008.

Jag förstår dig precis. Nu har ju jag inte haft det problemet med att jag var smal när jag träffade min BM jag var stor redan då. Men visst f-n är det jobbigt att känna att mi inte vill visa sig för sin man i ditt läge eller BM i mitt läge då.
    Men kämpa på tjejen!!!!! Vi får motivera varandra så att vi tappar dem kg vi vill.

Och en sak till Grattis till erat giftemål *L*

• Anja 19 juli 2008

Mysifer

gör inte det misstaget för din egen skull... det var så jag gjorde med tvåan och trean. Åh jag är gravid, nu ska här ÄTAS.

Jag åt en liter mövenpicks valnötsglass ohc en stor toblerone om dagen (detta var bara det som jag ALLTID åt, sedan allt jag åt utöver detta behöver vi inte ens tala om, det var MYCKET).

Med första barnet hade jag INGA cravings, inga sug alls efter något annat än KYCKLINGFILÉ *asg*

Jag som inte ens är så förtjust i det i vanliga fall. Jag levde på kycklingfilé. Åt det till middag typ VARJE dag, haha...

men så gick jag bara upp 13 kg och när sonen var 2 månader hade jag gått ner allt + fem kilo till och vägde 57 ynkliga kilo. Kan t.om i efterhand erkäna att det var lite för lite till mina 169 cm. Men shit vilken känsla det var. Jag minns exakt hur det kändes att röra sig med en kropp som inte hade en gnutta överflödsfett och jag längtar mig gråtfärdig efter den känslan. Att inget tar emot när man rör sig, ingenting korvar sig etc etc.

Kolla skillnaden här:

Bild 1 är efter bara ETT BARN,
    bild två är efter TRE BARN (där väger jag 80 kg så jag väger ju fem kilo MER nu).

anjasbrollops.blogg.se/2007/january/nu-ar-det-dags.html

• Anja 19 juli 2008

Flower75

TACK

Tack vare min vollerskorsett så kände jag mig jättefin på bröllopet! Kunde ha en storlek mindre klänning tack vare den. Utan korsetten fattas en hel dm för att jag ska kunna få igen den

Det var en magisk dag

• flower75

Anja. vollerskorsett vad är det för nått och hur ser den ut???.

Förstår att det var en magisk dag. Jag längtar till min.

• ingenjörsbruden

Hallo tjejer!!!

Ja vad gör man när motivationen tryter......jag har osså jojat upp o ner lite 10 kg hit o dit..... har efter 15 år på p-piller landat på 30 kg plus.......har provat VV o kört en omg GI....kör nu GI igen för det är det ända som funkar för mig....

Men den här motivationen......delmål med konkreta bonusar = manikyr, färgning o slingor hos frissan, nya kläder osv är nog viktigt att ha en riktig morot som lockar!
    Jag har en inplanerad löprunda med m2b när jag gått ner 8 kg!!!
    När jag är där så får jag bestämma nästa delmål.....

Har inte tänkt vara på ngn speciell vikt till vårt bröllop utan det får bli vad det blir men så mkt som möjligt!
    Går ju ner för att må bra o inte för bara bröllopet....

Sen om man käkar en kanelbulle...det är ju inte hela världen men det kan kanske motivera om man vet exakt hur långt man måste promenera för att göra kål på kanelbullen......men jag orkar inte hålla sånt i huvudet....så jag låter bli...

Har helt blivit av med sötsuget nu när jag går på GI....mår nästan direkt illa när jag käkat tex princesstårta på dop.... Skippar hellre att äta för det mådde jag inte alls bra på!!!
    Känner att det är kanon för då är jag inte frestad till att ta nästa gång utan att jag kommer ihåg hur jag mådde förra gången!!
    Alla sätt är bra utom de dåliga!!
    Tänker nu byta lunchen mot pulver i 2 veckor om magen pallar! Hoppas att det ger mig extra skjuts!!

Tänk på att det tar dubbelt så lång tid att gå ner som det tog att gå upp i vikt....dvs det måste få ta sin tid annars blir det fel.

O ni som kör pulver helt o hållet....tänk på att det inte är bra för kroppen att köra för länge om man inte står under läkarkontroll.....kör 2 veckor o håll sen paus o kör ev ytterligare 2 veckor sen.

Nu jäklar ska här tränas o tappas i vikt!!!

• Pearldrop

Anja 19 juli 2008
    Ja jag säger då det, aldrig mer hormoner fårn p-medel i kroppen!
    23kg på 6 månader när jag hade p-stav! Och då fyllde jag 18 i slutet av den perioden.. sen dess har jag kämpat!
    Lyckades gå ned 13kg av de, helt utan anstärning när jhag var 19 men nu är allt tillbaka och lite till.. och det utan några barn!!!! *vill inte tänka mig hur det blir EFTER barnen som vi faktiskt vill ha...*

• tobiasochlinda

hej hej, här är en till med 20 kg övervikt... efter 1 graviditet... innan graviditet ca 65-68 kg, nu 85 kg, har dock gått ner till 82, vill inte banta för hårt då vi hoppas på ett barn till, men försöker att minska lite på fettdepåerna och öka min fysiska hälsa med motion och bra kost. låter hur bra som helst va!! bara 1 problem.... sjukt sockerberoende.... har hur svårt som helst å låta bli det. men känner en enorm längtan att lyckas nu för gör jag inte det så är risken efter ytterligare 1 graviditet att vgen visar 40 + och det vill jag INTE!

• ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-18 10:39:23 följande:

Mysifergör inte det misstaget för din egen skull... det var så jag gjorde med tvåan och trean. Åh jag är gravid, nu ska här ÄTAS.Jag åt en liter mövenpicks valnötsglass ohc en stor toblerone om dagen (detta var bara det som jag ALLTID åt, sedan allt jag åt utöver detta behöver vi inte ens tala om, det var MYCKET).Med första barnet hade jag INGA cravings, inga sug alls efter något annat än KYCKLINGFILÉ *asg*Jag som inte ens är så förtjust i det i vanliga fall. Jag levde på kycklingfilé. Åt det till middag typ VARJE dag, haha...men så gick jag bara upp 13 kg och när sonen var 2 månader hade jag gått ner allt + fem kilo till och vägde 57 ynkliga kilo. Kan t.om i efterhand erkäna att det var lite för lite till mina 169 cm. Men shit vilken känsla det var. Jag minns exakt hur det kändes att röra sig med en kropp som inte hade en gnutta överflödsfett och jag längtar mig gråtfärdig efter den känslan. Att inget tar emot när man rör sig, ingenting korvar sig etc etc.Kolla skillnaden här:Bild 1 är efter bara ETT BARN, bild två är efter TRE BARN (där väger jag 80 kg så jag väger ju fem kilo MER nu).anjasbrollops.blogg.se/2007/january/nu-ar-det...
    What a babe!!! Kan erkänna att sån mage har jag inte haft på 20 år minst!!!
    Detta klarar du, Anja! du har ju gjort det förrut!!

En grej som jag kom på......lästa för ett halvår sen ngnstans om en tjej som kämpade för att gå ner men det gick INTE.....så när hon gick till doktern så sa de....du lider av näringsbrist!! Ngt otippat då hon vägde 20-30 kg för mkt.... men så hon fick börja käka vitaminer o mineraler o sen gick det lättare att gå ner i vikt!!!! Kanske ngt att prova?!

Jag kör med Mivitotal o jag känner mig superpigg o full av energi!! O jag gick ner 3,5 kg under semestern fastän vi drack vin o drinkar varje dag!!! Åt dock inte en massa socker men spriten är ju helt grym med kalorier!!
  • mysifer

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-18 10:39:23 följande:

Mysifergör inte det misstaget för din egen skull... det var så jag gjorde med tvåan och trean. Åh jag är gravid, nu ska här ÄTAS.Jag åt en liter mövenpicks valnötsglass ohc en stor toblerone om dagen (detta var bara det som jag ALLTID åt, sedan allt jag åt utöver detta behöver vi inte ens tala om, det var MYCKET).Med första barnet hade jag INGA cravings, inga sug alls efter något annat än KYCKLINGFILÉ *asg*Jag som inte ens är så förtjust i det i vanliga fall. Jag levde på kycklingfilé. Åt det till middag typ VARJE dag, haha...men så gick jag bara upp 13 kg och när sonen var 2 månader hade jag gått ner allt + fem kilo till och vägde 57 ynkliga kilo. Kan t.om i efterhand erkäna att det var lite för lite till mina 169 cm. Men shit vilken känsla det var. Jag minns exakt hur det kändes att röra sig med en kropp som inte hade en gnutta överflödsfett och jag längtar mig gråtfärdig efter den känslan. Att inget tar emot när man rör sig, ingenting korvar sig etc etc.Kolla skillnaden här:Bild 1 är efter bara ETT BARN, bild två är efter TRE BARN (där väger jag 80 kg så jag väger ju fem kilo MER nu).anjasbrollops.blogg.se/2007/january/nu-ar-det...
    kanske inte vad du vill höra eftersom du inte är nöjd själv men jag tyckte verkligen att du var jättefin på båda bilderna!
    men i slutändan handlar det ju om att man ska trivas själv, oavsett vad sambon/maken eller omgivningen säger. min sambo gillar också lite mulligare tjejer, eller bryr sig inte så mycket om utseende rättare sagt, och det är skönt men som jag ser ut nu så mår jag verkligen inte bra med mig själv. tur att man har en sån underbar sambo så att det verkligen är för sin egen skull man går ner och ingen annans. oavsett vad han säger så kommer jag att gå ner tills jag är nöjd, hur mycket eller lite det må vara.
Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg