Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.
Ngn mer???
Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.
Ngn mer???
kollade precis in friskis-schemat och de har basjympa tre ggr i veckan här..frågan är om man ska gå ut riktigt ambitiöst och gå på alla passen den här veckan...? har ingen att gå med så risken är att jag inte kommer iväg alls men det känns lämpligt att ta tag i saker nu när skolan början den här veckan och sommarlovet och slappandet är slut.
Jag önskar man bodde på ett större ställe ibland där det fanns typ vv och friskis...
Jeg har 30 kg jeg vil bli kvitt.. gifter meg i maj neste år og vi skal forsøke å få barn etter bryllupet. Jeg innbiller meg at om kroppen er i form er det litt enklere å bli gravid..
Om det er noen av dere som bor i Gøteborg som vil være med å trene er det bare å si fra, det er alltid enklere å komme igang og fortsette om man er fler.
mysifer
jag läste BAJSgympa och tänkte VAAA???
*L* Hej!!! åh vad glad jag blir av att ha hittat denna tråd. *L*
Jag gifter mig inte förns nästa år så det är väl drygt 10 månade kvar. Men jag har ett gäng kilon som jag skulle vilja bli av med. Men jag lyckas inte med motivationen trots att JAG ska gifta mig.
Jag får hjälp av en tablett som heter Reductil som är recept belagt. Man är under läkar uppsikt hela tiden. Jag gick ner -0,8 första månaden då hade jag en styrka på 10 mg. Men dem vill att man ska tappa ca 2 kg på 1 mån. Så nu har dem ökat till 15 mg. Jag ska till läkaren igen på måndag nästa vecka igen och väga mig. Men jag har en känsla att det inte hänt så mycket då heller :0(.
Och har jag då inte gått ner 2 kg då får jag förmodligen inte fortsätta med tabletterna, men jag mår toppen med dem är mycket piggare mm. Tror dock att jag minskat i omkrets *L* Min mage är inte lika stor.
Jag blev jätte glad att jag hittade er alla andra goa runda brudar *L*
Hejjj!
en tråd me like! :D
Jag har pga dessa j-a hormoner i p-medel gått upp ca 30kg sammanlagt och nu vill jag ha bort de flesta av dem! Lyckats med 5kg ned än så länge!
Aaaaldrig mer preventinmedel med hormoner i säger jag bara! Ätit det sen jag var 14 och nu är jag 22..
där råkade jag posta inlägget innan jag var klar, men "skit" i det
VAd duktiga alla är...
jag gick ner 15 kg (från 95 till 80) inför bröllopet men jag var så vrålusel på slutet. Det sista halvåret pendlade jag mellan 80 och 87 men lyckades med cambridge ta mig ner de där störiga fem kilona och vägde på min bröllopsdag faktiskt 79,9, vilket jag inte gjort på många år.
(normalt sett, dvs innan mina två sista barn, minstingarna med bara ett år mellan i ålder) vägde jag mellan 57-62 kg vilket jag var såååå nöjd med. Älskade min kropp och njöt av att köpa nya kläder osv osv...
Men nu, blääääää... Är som en jä..la pösmunk. Vägde mig imorgse. Uppe på 84,7 kg igen. Jaha Dags att gå ner minst 20 kg (helst ner till 60 men 65 skulle göra mig överlycklig, ja jag skulle banne mig vara nöjd bara jag kom ner till 70).
Varför försvinner motivationen?
Man VILL JU MER ÄN NÅT ANNAT gå ner i vikt. Fokuserar man fel? Jag har så svårt att hela tiden fokusera långt fram, att tänka mig -strunta i den här nybakta kanelbullen för om ett år när du väger 65 kg så kommer du att må såååå bra". Istället tänker jag -ah va f..n jag är ändå så fet, vad gör en kanelbulle, jag börjar imorgon.
Känner någon igen sig...
Är som att man nästan utmanar sig själv, jä..las med sig själv. Jag VET ju att jag inte vill äta den men istället för att skita i det så kan jag ta TVÅ bullar. Är det självbestraffning på nåt vis???
Jag är ju inte ens så förtjust i kanelbullar!!!
JÄ..LAR så trött jag är på min mentalitet. Är som att jag är helt karaktärslös ibland.
Men jag har ju gått ner förr. Fast då var inte min ämnesomsättning så dålig.
Efter barn nr tre (minstingen) så var jag faktiskt nere på 72 kg. Sen började jag med minipiller och på mindre än ett halvår vägde jag 97 kg. Min BM blev helt chockad när vi träffades.
Tydligen har min ämnesomsättning ändrats pga pillrena och jag kan inte sluta slå mig själv i huvudet för att jag började med dem, men hur ska man kunna veta?
Urk säger jag...
Om det ändå gått lättare så att man blivit motiverad. Men jag går ner 3 kg genom en massa jä..la kämpande, går otroligt trögt och sakta, sedan äter jag EN sak, faller ifrån "bantningen/dieten" och så SMOCK är jag uppe 3 kg + lite till. Så inte f..n känns det kul.
Detta även med cambridge. Ingenting verkar hjälpa. Har testat VV, har testat GI, har testat Nutrilett, har testat Herbalife, Naturdiet och Cambridge.
Hur jä..la mkt ska man behöva kämpa
Blääää ursäkta tråkinlägget!
Pearldrop, vet precis hur det där känns... Så jä..la sjukt egentligen med dessa förbaskade fejkhormoner. Så onaturligt för kroppen
Hej Anja 19 juli 2008.
Jag känner igen mig. Nu väger ju jag en 117 kg så jag ganska mycket som ska bort, jag är i och försig 170 cm lång.
Men jag känner igen mig alldeles för mycket i det du skriver.
Jag var med i VV 2004 och gick ner 22 kg på 6 månader var såååå nöjd mitt mål var att gå ner under 100. Men så fick jag veta att jag var gravid så då slutade jag med VV.
Sen så kom den lilla och kg kom tillbaka. Har också försök med Cambridge och VV igen men icke sa nicke. Nu sökte jag läkar hjälp och fick Reductil utskriven men verkar inte lyckas så bra med den hjälpen heller. Får min nya dom på måndag nästa vecka får se då om jag gått ner 2 kg på 1 månad eller inte.
Och ditt inlägg var inte tråkigt!!!! Man måste få skälla av sig ibland *L*
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-18 10:05:14 följande: