• Pentan

Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg

Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
    själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.

Ngn mer???

• Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
  • PennyJenny

Mitt bästa tips är att sätta upp delmål för vikten och istället för att tänka: "jag får aldrig mer äta bla, bla bla" tänka saker som: jag gör det här för min hälsa, jag gör bra val i det långa loppet.

Sätt inte förstora delmål. Ha en bra belöning för dig själv när du uppnått målet.

Motion. Skaffa stegräknare och ge dig attan på att komma upp i 10 000 steg per dag. Det gör inget att promenaden bara är 20 minuter, gör man några sådana per dag tillsammans med annan vardagsrörelse så kan man nå målet.

Själv har jag efter måååånga olika dieter och till och med gastic-by pass operatin skrivit in mig på Itrim och deras tvååriga kost- och livsstilsprogram. Har på 3 månader gått ner 8 kg och har satt upp ytterligare 8 för de kommande 3 månaderna.

• CattaKalas

Hej tjejer!
    Jag hänger gärna på här...
    Läste på en annan bantningstråd där dom ville gå ner 2-3 kg å hade typ 65 som startvikt! Herregud det har jag väl inte vägt sen mellanstadiet! Jag förstår väl att alla har sin idealvikt å att byxor kan sitta åt efter semestern. Men man har lite svårt att ta när ens små nätta kompisar beklagar sig.

Jag har alltid varit mullig men nu har jag fått 2 barn tätt så förra sommaren va jag uppe på tre-siffrigt. Gått på xtravaganza nu i vår å väger för tillfället 90. Skulle vilja ner till 70-75. Är 169 cm lång. Går på pulver just nu för jag ska gifta mig 6 sept. hoppas väga 85 då, det låg jag på innan pojkarna! Sen ska jag banne mig ta dom sista 10 kg! Många kramar å lycka till med viktminskningen!

• eddies mamma

Jag har precis börjat på itrim med en 10 veckors svält kur...

• mysifer

hej!
    här är en tråd för mig känner jag.
    väger nog (förhoppningsvis) fortfarande tvåsiffrigt men det är på gränsen och eftersom jag är 1.59 lång är det ca 35 kg för mycket om jag ska vara i närheten av normalt bmi. jag satsar inte på att bli "smal", jag satsar på att må bra och att kunna handla kläder utan att få ångest.
    gick ner 15 kg nästan med viktväktarna för två år sen men har gått upp allt igen och lite till sen jag slutade.
    eftersom det funkade sist så har jag bestämt mig för att börja igen och har gett mig katten på att jag ska ta mig till friskis åtminstone en gång i veckan.
    nu i sommar har jag inte brytt mig så mycket eftersom jag samlar motivationen nu till hösten istället. ska köpa ny cykel nu till löning och cykla till skolan eftersom jag faktiskt inte tjänar tid på att ta bussen medan jag tjänar motion på att cykla.

• Pingst09

vad är xtravaganza?
    Och itrim?
    har inte hört talaas om något av det...

• silvera

Hej,
    jag heter Silvera och är smörgås, mat och kakmissbrukare... *vinkar*

• lillP

Välkommen Silvera! *vinkar tillbaka*

silvera skrev 2008-08-14 22:48:05 följande:
    Hej, jag heter Silvera och är smörgås, mat och kakmissbrukare... *vinkar*
  • Pentan

Underbart att ni delar med er!!

Vi kan ändra våra beteenden om vi vill, och jag hoppas att det finns stöd att hämta från likasinnade! Jag står redo med en virituell cyberaxel att gråta ut mot - amen!

Sov gott!

• lillP

ett tips som jag tycker fungerar är att skriva matdagbok. Speciellt om man tycker att man äter jättemycket. När jag skrev matdagbok visade det sig att jag knappt åt något på dagarn, men däremot tryckte jag i mig på kvällarna. Men om man spred ut kvällsätandet under en hel dag var det fortfarande inte så mycket, ändå gick jag upp i vikt... Kroppen hade ställt in sig på svält vilket innebär att den lagrar allt den får i sig när den får i sig det. Ingen bra metod Inte konstigt att man hetsåt på kvällarna... man hade ju inte fått i sig tillräckligt under dagen.

*Skriv matdagbok (lättare att hålla koll på sig själv)
    * ät minst 3mål/dag frukost, lunch och middag

• Plummis83

Jag har visserligen tänkt gå ner ungefär 15 kg men kanske kan få vara delaktig här ändå??

Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg