Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.
Ngn mer???
Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.
Ngn mer???
Jag tror vårdcentralen är bra. Viktigast är att bestämma sig tror jag. jag fick se kort på mig från julen då i januari o jag höll på o dö. fy vad jag såg ut. var inte alls jag. så det var en vändpunkt. sen vet jag att jag dricker massa istället för att äta. har köpt en sodastream och gör vatten i massor o dessutom mättar edet. och köp hem russin o frukt istället..i massor. så kan du äta det istället. o ät popcorn..american best är bra o inte feta. men jag vet hur svårt det är...speciellt när man är o handlar o man ivll ha allt gott.
Det där låter som mitt tidigare beteende. Jag kom fram till att jag var matmissbrukare, närmare bestämt hetsätare. Lyckades till slut hitta en behandling för det. Inte det lättaste precis när de flesta behandlingarna är för anorexi/bulimi
Hejsan!
Det här är precis vad jag behöver.. Har idag varit o skrivit in mig på cambridge. O fick reda på att jag bär på 45 kg rent fett. Hua, vad äckligt! Men imorgon drar jag igång. Ska försöka mig på ren kur ett par veckor om det funkar.
Hur ska ni ta er ner i vikt?
Lycka till alla kämpare!
/Madeleine
Hej!
Här är en till som behöver bli av med sina överflödskilon.
Har haft lite problem med att röra på mej då jag har genomgått en om-operation av min höftled (protesen lossnade) och dessutom har jag opererat mitt ena knä, har fått en ny knäled. Men nu har jag börjat att gå med stavar varannan kväll, ca 30 min. Dessutom äter jag en tablett som heter Reduxin. Den tar faktiskt bort godissuget och kaksuget. Känner mej inte så hungrig heller när jag tar den tabletten. Vet inte om jag har minskat i vikt ännu för jag har nyss börjat och jag väger mej inte än har jag bestämt. Från det ena till det andra så ska jag också gifta mej den 13 juni nästa år. I Skagen.
Har också prövat cambridge och det funkade bra, men mina portioner är slut nu men det kan tänkas att jag börjar med dom igen.Jag tyckte det var lite jobbigt med ren kur men det är effektivt. Lycka till!
Här har ni en till. Vågen står idag på ca 110kg så det är en hel del. Jag blir glad om jag kommer ner på tvåsiffrigt till att börja med, men jag har ingen motivation!!
Bor på ett litet ställe utan gym/cambridge/viktväktare osv. Har nyss testat herbalife men jag fixar inte biten att inte tugga.
Nej det är mindre portioner, mindre kolhydrater och mera stavar som gäller, men hur lyckas man?
Går oftast bra fram till middagen men sen brakar det lös. Sitter med datorn i knät och mumsar på än det ena än det andra, inte speciellt mycket sötsaker mer mackor, matrester, smörgåsrån med ost mm mm Fast jag eg borde äta frukt och vara ute med mina stavar!
Suck!
Man får vara glad för det lilla man lyckas åstakomma varje dag!
Typ, jag tog ju bara om tre gånger! Nästa gång kanske det bara är två gånger och så en dag kanske man faktiskt blir mätt på en portion mat.
Har man svullat i sig fyra bullar så får man vara glad att det i alla fall inte var fem!
För att slå på sig själv, göra sig själv ännu svagare än vad vi redan gör vinner vi inget på!
Ta fram det lilla positiva varje dag!
Tex nu har jag varit ute med hunden och barnvagnen på en extra lång prommenad - det var bra gjort av mig!
Och jag har suttit här och svullat 11 smörgåsrån med smör sedan sist jag skrev, istället för att passa på att gå ut en sväng medans dotterns moster var här och kunde passa...
kanske inte ska skriva det här.. men gud vad gott!