• nni

Vårbrudar -09 se hit!

Ni som vill snacka om allt mellan himmel o jord, gällande bröllop då förstås, o som planerar bröllop till våren, kan väl skriva här?

jag själv saknar trådar gällande vårbröllop.

Hur går planeringarna, har ni bokat något?
    själva har vi bokat fotograf, duoband, o så e lokal på ingång.

När gifter ni er? här så e 18/4 satt.
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 15:40
    Nu så är jag höstbrud istället!
    Lycka till alla vårbrudar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 13:49
    Jag e nog tbx igen :)

• Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!
  • 040409

Vi gifter oss samma dag! Kul med fler som väljer tidigt i april :)

T RO skrev 2008-09-18 10:09:11 följande:

Gifter mig 4/4 och har inte planerat hälften av er andra, borde jag vara stressad? (säg nej, snälla )
  • nni

Pidis; precis så vi ska ha en del av dekorationen med lite havstema osså.
    Sen ska ju färgtemat osså finnas med där.

• Pidis

Hej

Jag fick igår den första klänningen jag beställt.
    Den är alldeles för stor trots att jag skickade mina mått.
    Väntar en klänning till redan i veckan
    Ska se hur den är så hoppas att den sitter perfekt för det är mitt första hands val.

Men en sömmerksa borde väl kunna fixa till det??

nni: ja då gissade jag rätt ha ha ha

• T RO

Ja, för oss var det nästan den enda möjliga dagen (jag skrev om hur vi tänkt längre upp i tråden...)

Vi tänkte skicka inbjudningarna så de kommer strax efter nyår, det borde väl egentligen räcka? Vi vill inte att de kommer bort i julposten, för det brukar bli en hel den sånt i vår "krets" liksom

040409 skrev 2008-09-22 18:01:10 följande:
    Vi gifter oss samma dag! Kul med fler som väljer tidigt i april :) T RO skrev 2008-09-18 10:09:11 följande:
  • 040409

Tror säkert det räcker med nyår med, vi skickar så den kommer lite innan all julpost, hoppas att folk tar lite mer vara på en bröllopsinbjudan än julkorten...

För oss var det datumet typ enda chansen om vi ville gifta oss på våren. Jag pluggar fortfarande, så det passade med att det är påsk veckan efter och blir inte så många dagar att ta ledigt för bröllopsresa som vi vill ha i direkt anslutning. Så är det lite mitt i terminen och inte i slutet när det är stor tenta. Och så är det tvåårsdagen av förlovningen! Alternativet hade varit till sommaren, men vi ville inte vänta så länge :)

T RO skrev 2008-09-23 08:47:31 följande:

Ja, för oss var det nästan den enda möjliga dagen (jag skrev om hur vi tänkt längre upp i tråden...)Vi tänkte skicka inbjudningarna så de kommer strax efter nyår, det borde väl egentligen räcka? Vi vill inte att de kommer bort i julposten, för det brukar bli en hel den sånt i vår "krets" liksom
  • nni

040409 och T RO; Jo det e nog lagom med 3-4 månader innan. Vi vill vara ute i god tid för ska bjuda släktingar från USA. Tror ni 4 månader innan räcker?

Pidis; du som ska bjuda från USA, när skickar du, hur långt innan?

• nni

Idag ska jag kolla på ringar. Jippy!
    Men e kräsen dock :P

Har ni kollat ut ringar än?

• 040409

Ni kan ju förvana de amerikanska gästerna med "save the date" eller liknande, så de kan boka in datumet, och sen skicka inbjudningarna 4 månader innan.

nni skrev 2008-09-23 15:07:34 följande:
    040409 och T RO; Jo det e nog lagom med 3-4 månader innan. Vi vill vara ute i god tid för ska bjuda släktingar från USA. Tror ni 4 månader innan räcker?Pidis; du som ska bjuda från USA, när skickar du, hur långt innan?
  • nni

Jo det kan man ju göra. Men sambon tror inte att hans släktingar från USA kan hålla tyst om det. :P
    O det ska vara "hemligt" förutom för de som e inblandade i planeringarna tills inbjudningarna skickas ut...
    Hmm...men 4 månader borde väl räcka? Eller kanske ska skicka de i jan, 5 månader innan?!

• 040409

Så länge det inte är osa datum så långt i förväg så kan man säkert skicka ganska tidigt. Gäller bara att folk sen ska komma ihåg att faktiskt anmäla sig med!

Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!