• nni

Vårbrudar -09 se hit!

Ni som vill snacka om allt mellan himmel o jord, gällande bröllop då förstås, o som planerar bröllop till våren, kan väl skriva här?

jag själv saknar trådar gällande vårbröllop.

Hur går planeringarna, har ni bokat något?
    själva har vi bokat fotograf, duoband, o så e lokal på ingång.

När gifter ni er? här så e 18/4 satt.
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 15:40
    Nu så är jag höstbrud istället!
    Lycka till alla vårbrudar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 13:49
    Jag e nog tbx igen :)

• Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!
  • nni

Jag funderar nu på att ha en brudtärna (bästa vännen)?! eller mina 2 bästa vänner.

För min lillasyster har inte engagerat sig någonting faktiskt. Ville prata med henne idag, men hon har inte tid! Det har hon aldrig tyvärr! Hon visste inte ens om hon kunde slita sig i helgen o se vår lokal o vigselplats.

Kompisen e ändå intresserad. Varit och kollat på ringar med mig med mera.

Detta med brudtärnor tycker jag e svårast!! Hur ska man kunna välja ut??
    Nu har jag redan frågat denna systern + bästa vännen. Men e 9 månader kvar till bröllopet.
    Hur ska jag göra????

vår09; skönt att det går så bra med dina brudtärnor iaf!

• nni

Kan tillägga att jag frågat systern o bästa vännen sedan några månader tbx. O systern har knappt engagerat sig känns det som.

Mitt humör e förstört för stunden, suck. Bara man känner sig bättre snart igen. Måste göra en del idag som kräver alla tankar ditåt. (Plugg) :/

• vår09

nni: visst me brudtärnor går de bra, men värre e de me näbbar.. han har så många syskonbarn å alla vill göra nåt.. ja ville egentligen inte ha så många men nu har vi 2 tärnor, 2 mashalker och 3 näbbar. För att inte göra de andra syskonbarnen ledsna ska vi sy upp klänningar till dem också så ska de dela ut program i kyrkan och lite andra småuppdrag! De e jättejobbigt att göra folk besvikna, därför undviker ja de!

de e väldigt svårt att veta hur du ska göra! Ja har en ärd ja egentligen inte heller vill ha men har som sagt redan frågat å nu kan ja inte ta de tillbaks.. Kan de inte va roligt att ha din syster till tärna även om hon inte hjälper till för iså fall har du ju din bästa vän som hjälper dig?

• nni

vår09; Jo man vill ju inte göra andra besvikna. Men man vill själv inte behöva vara besviken, menar man planerar bröllop endast 1 gång. Och även det inte behöver vara en dans på rosor vill jag att mina nära ska stötta!
    Det e en del du har men vad gulligt med näbbar. :) o bra idée att sy klänningarna. O ge de andra småuppdrag.

Jag vill ju att iaf tärnorna SKA engagera sig. Lite väl mycket planering om det ska ligga på mig, min brudtärna, sambo o mamma (toastmastern el vad det kallas). 4 personer alltså. De andra gästerna ska ju inte behöva vara delaktiga innan bröllopet.
    Jag tycker att om den ena brutärnan endast engagerar sig så får endast hon "den äran" att va brudtärna. Eller min andra vän osså som jag nämnt, som redan osså engagerat sig.

lite långt, sorry.

• 040409

Jag så är glad! har precis köpt min klänning!!! Den är såå fin, sitter perfekt och så kan man plocka av släpet så den blir mycket smidigare att ha på festen. Dessutom så är den i 100 % silke så om jag vill kan jag färga om den senare, och då man kan ta av släpet så funkar den som balklänning om man färgar om den!! Var eg lite dyrare än jag tänkt, men den var nedsatt massa så för de priset skulle jag inte få en i silke annars. Kostade 6999 danska kronor, men nedsatt från 12000!

• nni

Tillägg - E besviken just nu!
    Får väl ta ett snack med henne! När hon har tid :/

• Maliinka

Gällande tärnor och stöd och så... Det kan ju hända att det känns anorlunda om ett tag när vi kommit längre i planeringen, men just nu så känner jag att det är jag och sambon som gör detta tillsammans... Jag menar, planerar, kollar på ringar m.m.... Så det känns inte som att jag behöver hjälp med något praktiskt än iaf. Jag tänker nog mer att det kan vara bra att ha någon under själva bröllopsdagen, som kan hjälpa till och vara ett stöd under påklädning och iordninggörande och så, när inte sambon kan/ska...

• 040409

Jag har två tärnor, en som varit min "bästis" sen jag var liten och en som blivit min nya bästa kompis där jag bor nu. Vi gör allt tillsammans, pluggar samma sak, vi delar tom lägenhet! Henne har jag haft mycket hjälp av, hon har bla varit med mig när jag provat klänningar och gett smakråd och varit stöd. Min "gamla" bästis träffar jag inte lika ofta då hon bor långt härifrån, och därför så är hon inte lika involverad i bröllopet heller. Jag försöker få henne att komma ner hit till mig så mina tärnor kan träffa varandra och så hon blir mer involverad, men det är inte så lätt för hon har mkt annat på gång... Vi får heller inte snackat så ofta i telefon, då jag bor i danmark och hon bara har mobil så blir det dyrt...

• nni

Maliinka och 040409; Bra att höra om era brudtärnor så man får mer insikt.
    040409; Det ordnar sig säkert till det bästa för er o oss. Vi har ju ett antal månader kvar med planering. Som tur e.

Ska som sagt prata med min. Vi e syskon o har annars en öppen kontakt. Därför vet hon att jag inte e så glad. Hon kanske drar sig lite undan för hon har för mycket själv att tänka på...
    E bara tråkigt för mig att hon aldrig har tid.
    Vi e dessutom bra vänner (3 år emellan oss).

• Pidis

Tack

nni skrev 2008-09-26 12:08:56 följande:
    Du Pidis; Den klänningen du har på dig i ditt galleri, e ju skitsnygg på dig!
Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!