• nni

Vårbrudar -09 se hit!

Ni som vill snacka om allt mellan himmel o jord, gällande bröllop då förstås, o som planerar bröllop till våren, kan väl skriva här?

jag själv saknar trådar gällande vårbröllop.

Hur går planeringarna, har ni bokat något?
    själva har vi bokat fotograf, duoband, o så e lokal på ingång.

När gifter ni er? här så e 18/4 satt.
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 15:40
    Nu så är jag höstbrud istället!
    Lycka till alla vårbrudar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 13:49
    Jag e nog tbx igen :)

• Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!
  • Pidis

Tack
    Det är ju en sak man inte tänker på just nu.
    Jag och min m2b ska ivär på en weekend i Lund i december. Ska bli skönt att komma iväg lite och rå om varandra.

040409 skrev 2008-10-21 23:14:40 följande:
    Visst är det kul att planera! fick ett ord på vägen av ett par som gift sig för inte så länge sedan "Se till att njuta av tiden som förlovade", när de väl var gifta så saknade de den tiden lite. Inte att det var dåligt att vara gifta, men den perioden där man planerar framtiden tillsammans upplevde de som väldigt positivt, så man ska ta vara på den tiden med, och inte bara längta fram tills det är över.norpans mamma skrev 2008-10-20 21:45:42 följande:
  • Miss Moneypenny

Hjälp, vad ni är ute i god tid allihopa! Är jag tidsoptimist här? Det blir bröllop i början på juni 2009. Lokalen är klar och resan bokas snart men inget annat är fixat.. När måste man börja boka frisör och såna saker?

• nni
    040409 skrev 2008-10-21 23:14:40 följande:
    Visst är det kul att planera! fick ett ord på vägen av ett par som gift sig för inte så länge sedan "Se till att njuta av tiden som förlovade", när de väl var gifta så saknade de den tiden lite. Inte att det var dåligt att vara gifta, men den perioden där man planerar framtiden tillsammans upplevde de som väldigt positivt, så man ska ta vara på den tiden med, och inte bara längta fram tills det är över.norpans mamma skrev 2008-10-20 21:45:42 följande:
    Jag kommer att se en nästkommande framtid efter giftemålet, men detta e ett stort kliv framåt...
    Visst ska man ta vara på tiden dock :)
  • nni

Miss Moneypenny skrev 2008-10-22 16:06:02 följande:

Hjälp, vad ni är ute i god tid allihopa! Är jag tidsoptimist här? Det blir bröllop i början på juni 2009. Lokalen är klar och resan bokas snart men inget annat är fixat.. När måste man börja boka frisör och såna saker?
    Hehe. Jag tycker att vi inte e tidigt ute. :/ Eller jo, med vissa saker men känns som vi har såååå mycket mer att planera, kommer säkert va kul det med, bara det inte blir stressigt. Ska faktiskt boka frisör nu nästa månad tänkte jag, makeupartist o köpa ringar... :)
  • nni
    nni skrev 2008-10-22 16:41:27 följande:
    Jag kommer att se en nästkommande framtid efter giftemålet, men detta e ett stort kliv framåt...Visst ska man ta vara på tiden dock :)
    Glömde att säga att vi e inne på femte året som förlovade när vi gifter oss. Känns som det e dax för det stora klivet
  • Nocia

Vid tidpunkten för bröllopet kommer vi att ha varit tillsammans i nio år. Vi har hus, barn och volvo Det känns helt rätt att ta förhållandet till nästa nivå. Inte för att det kommer att bli någon skillnad, men det ska bli skönt att kunna säga "min man" istället för "min sambo", vi flyttade ihop direkt så sambo har han ju varit hela tiden. Sen finns det ju en juridisk trygghet att vara gift, framför allt när man har barn ihop.

• Pidis

Tycker att det är dax för dig att boka allt
    Är kyrkan bokad??
    Jag ska snart göra min första provuppsättning.
    Lika bra att göra det i tid så man hinner täönka om det är jag eller om man ska testa något annat.

Lycka till
    Hör av dig om du vill ha tips och råd.

Jag planerar just nu 2 bröllop då min tärna ska gifta sig 2 månader efter oss. SKit kul

Miss Moneypenny skrev 2008-10-22 16:06:02 följande:

• Maliinka
    Pidis skrev 2008-10-26 06:53:16 följande:
    Tycker att det är dax för dig att boka alltÄr kyrkan bokad??
    Vet att du skrev till Miss Moneypenny, men jag frågar ändå eftersom vi inte heller kommit så långt. Vad i all världen är det man ska boka och fixa? Jag känner mig nästan stressad för att jag inte är stressad... Känns som att det inte är så mycket att göra... än i alla fall... Har du något tips?
  • Pidis

Deta är det jag känner för mig var det viktigaste att sätta tänderna i. kan ha glömt något men då skriver jag igen.
    Bara att fråga på om du har andra funderingar

Kyrka
    lokal
    Frissör
    sminkös
    catering eller kokerska
    fotograf
    Musik
    personal
    Vem ska göra tårtan. (De flesta som gör tårtor blir snabbt uppbokade, Ja de bra i alla fall)

• Nocia

För mig var det viktigt att tidigt bestämma färgtema och dukning eftersom vi ska köpa saker till dukningen lite nu och då. Har räknat ut att det blir bättre så än att spara pengarna för vi är så dåliga på att spara men bra på att handla Vi har även bokat band tidigt och lokal så klart.

Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!