• nni

Vårbrudar -09 se hit!

Ni som vill snacka om allt mellan himmel o jord, gällande bröllop då förstås, o som planerar bröllop till våren, kan väl skriva här?

jag själv saknar trådar gällande vårbröllop.

Hur går planeringarna, har ni bokat något?
    själva har vi bokat fotograf, duoband, o så e lokal på ingång.

När gifter ni er? här så e 18/4 satt.
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 15:40
    Nu så är jag höstbrud istället!
    Lycka till alla vårbrudar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 13:49
    Jag e nog tbx igen :)

• Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!
  • vår09

nni: ja förstår om du blir besviken att din syster inte ställer upp, de e verkligen jättetråkigt! Jag har bara hjälp av min syster, ingen annan.... killen överlämnar allt åt mig och nickar på allt jag säger! men självklart, förväntar man sig engagemang så blir man besviken!

Pidis: Oj, va mycke pengar du tjänar, du måste va en riktigt bra försäljare! De gånger jag har varit på party har typ ingen köpt nåt! Så du måste ha talangför de!

• vår09

just de: du får berätta hur de gått när du pratat me henne!

• nni

vår09: Tack för de uppmuntrande orden. Känns bättre nu, inte för att jag snackat med henne. Men hon har väl sitt osså...
    Ska dock ta ett snack.
    Ångrar lite att jag "lovat" 2 tärnor redan. För vet inte om jag vill utesluta de 2 andra (en syster o en annan bästa vän) men vill inte heller ha 4. Eller kanske ändå.
    Usch ja, det e svårt.
    Ska berätta sedan.

• Pidis

Man ska ha så många tärnor man känner för
    Jag har lust att utesluta mina systrar då de har barn och varje gång jag behöver prata så är det något med barnen.

• Pidis

Ja det var en kul vecka med många köpsugna kunder.
    Man får en riktig kick av det liksom.

vår09 skrev 2008-09-29 20:47:54 följande:
    nni: ja förstår om du blir besviken att din syster inte ställer upp, de e verkligen jättetråkigt! Jag har bara hjälp av min syster, ingen annan.... killen överlämnar allt åt mig och nickar på allt jag säger! men självklart, förväntar man sig engagemang så blir man besviken!Pidis: Oj, va mycke pengar du tjänar, du måste va en riktigt bra försäljare! De gånger jag har varit på party har typ ingen köpt nåt! Så du måste ha talangför de!
  • Maliinka

Men på bröllopsdagen, hur funkar det med tärnor då? Går de före/bredvid/bakom en i kyrkan t.ex.?

• Pidis

Tänkte att de ska gå in före oss (mig och pappa) Mannen och våra bröder ska stå där framme redan.
    Sen går tärnorna in till en lugn melodi sen börjar våran ingångs marsch och då går jag och far in.

Hade jag tänkt i alla fall. Men får väl se vad prästen säger

• Pidis

Bråkade med min mor härom dagen.
    Vi hyr lgh av mina föräldrar och dem tänkte höja hyran med 700:-/månaden och det är ju rätt mycket men okej vi har billig hyra.
    Sen innan hon gick sa hon att "ja man ska ju inte hyra ut till familjen eller sånna man känner" Blev jätte ledsen grät nog 1 timme efter det. Kul att inte känna sig välkommen liksom. Men så igår ringde dem från ett ställe vi ställde oss i kö hos för 1 år sen och dem har en stor 2 vånings lgh som vi ska få se. Hoppas verkligen att detta var ett tecken och att vi får den så man slipper ha med släkten att göra i onödan.
    Bara tillägga att jag och min mamma har väldigt bra relation normalt. Men nu har det hänt något. vet inte vad.

Behövde skriva av mig lite.

• Nocia

Pidis: det låter ju inte alls roligt. Ni kanske måste prata ut, om det är något som trycker henne. Hoppas det löser sig mellan dig och din mamma. Lycka till!

Jag har insett att den dukning jag skulle vilja ha inte kommer att bli av. Det blir alldeles för dyrt. Så nu måste jag tänka om och det är ju inte så lätt när man "fått för sig något"... Ni kanske vet hur det är? Men brunt och cerise blir färgtemat ändå, dock med lite vitt också.

• söderlund

Jag såg att några ska gifta sig 18/4, vi med!!!! Hittade nyss tråden och orkar inte läsa hela Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni skickat ut inbjudningarna? Vi tänkte fixa dom i helgen och sen vill jag skicka ut dom, vill inte vänta längre =) Vi bjuder ganska många som ska resa så jag vill att dom ska få en chans att boka billiga biljetter.

Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!