• nni

Vårbrudar -09 se hit!

Ni som vill snacka om allt mellan himmel o jord, gällande bröllop då förstås, o som planerar bröllop till våren, kan väl skriva här?

jag själv saknar trådar gällande vårbröllop.

Hur går planeringarna, har ni bokat något?
    själva har vi bokat fotograf, duoband, o så e lokal på ingång.

När gifter ni er? här så e 18/4 satt.
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 15:40
    Nu så är jag höstbrud istället!
    Lycka till alla vårbrudar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 13:49
    Jag e nog tbx igen :)

• Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!
  • Pidis

Ja det var precis så jag kände igår.
    Har inte provat den andra ännu. Ska till Ge-kås nu sen hem och prova.
    Men hoppas att denna är bäst för det är denna jag vekrligen ville ha från början

vår09 skrev 2008-09-25 16:34:19 följande:
    båda buketterna va jättefina!Hur passade den andra klänningen Pidis? e de beslutsångest nu då kanske?Jag fick faktiskt också lite ångestkänslor när jag satte på mig klänningen, allt blev helt plötsligt väldigt allvarligt och seriöst! Men de e bara roligt! äntligen ska man göra de man längtat efter sen man va liten!
  • Maliinka

Hej!
    Skrev en gång långt bak i tråden men tänkte nu hoppa på igen. Hur långt har ni kommit? Vi har bokat kyrka och festlokal, men that´s it...

• Pidis

Jag är deprimerad. Allts känns jobbigt just nu.
    Klänningen var som ett tält.
    Var jätte noga med måtten men någonstans blev det fel i alla fall.
    ALlt är bara skit just nu tappade gnistan liksom. VIlle så gärna ha den. Inte blev det bättre av att jag inte fick något stöd av min ena tärna som var med eller min mamma som också var där. Ska till en av de andra tärnorna ikväll, Ska med henne och prova klänningar imorgon. Kanske får tillbaka glöden då.

Men nu känns det skit.

Behövde skriva av mig lite bara

• Maliinka

Har ni alla utsett tärnor? Själv har jag inte tagit itu med det än... Vad har de för funktion för er?

Pidis
    Går det inte att sy in den?

• Pidis

Angående tärnor så har jag bett 3 st
    Den ena var med igår när jag provade och var inte direkt stöttande så det kan hända att jag snart bara har 2
    Jag anser att en tärna ska stötta mig i mina beslut, komma med feedback och finnas där att prata med osv. Inte hela tiden men man behöver verkligen någon att prata med ibland.

Nej det är sör mycket att sy in så det går inte så att det blir fint

Maliinka skrev 2008-09-26 08:30:44 följande:
    Har ni alla utsett tärnor? Själv har jag inte tagit itu med det än... Vad har de för funktion för er?PidisGår det inte att sy in den?
  • nni

Pidis! Usch säger jag. Vad ska man mer säga...stödet kan du få här med...men tärnor o familj ska ju stödja en, det räknar man med. Även det inte alltid e så.

Prata med dom om det, det e väl det bästa? De kanske inte ansåg att de gjorde dig (så) besviken.
    Men som du säger en tärna SKA ju vara en hjälpande hand. Annars kan man kanske lika bra va utan henne?
    Ta ett snack med henne. Ett råd.

Du kan väl lämna tillbaka klänningen/klänningarna?
    Eller få bytesrätt?
    Jag rekommenderar att gå prova i affär nästa gång.
    Så du inte blir lika besviken med slutresultatet.
    Jag vet inte om jag ens vågar beställa. Resultatet kan ju bli hursom, känns så.

Stor kram

• nni

Maliinka; Jag har utsett 2 st. E osäker på om jag ska utse 2 till. Det e så svårt.
    Mina tärnor e min bästa vän o min lillasyster. De ska hjälpa mig o råda mig under hela bröllopsplaneringen/bröllopet.
    Det vill jag iaf att de ska. :)

Nu funderar jag på att ha 2 till, min storasyster o en andra bästa vän. Hmm...

• nni

Du Pidis; Den klänningen du har på dig i ditt galleri, e ju skitsnygg på dig!

• vår09

Maliinka: jag har två tärnor, min syster och min mans systerdotter! Systerdottern kräver jag inget av mer än hon ska va där på bröllopsdagen..
    Min syster gör allt jag ber henne om! Råd, en hjälpande hand med allt som behövs göra. å de känns jätteskönt.

Pidis: va tråkigt att klänningen inte passade, när man hoppas på nåt så mycket blir man såå besviken å de va ju verkligen tråkigt att de inte stöttade dig!

Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!