• nni

Vårbrudar -09 se hit!

Ni som vill snacka om allt mellan himmel o jord, gällande bröllop då förstås, o som planerar bröllop till våren, kan väl skriva här?

jag själv saknar trådar gällande vårbröllop.

Hur går planeringarna, har ni bokat något?
    själva har vi bokat fotograf, duoband, o så e lokal på ingång.

När gifter ni er? här så e 18/4 satt.
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 15:40
    Nu så är jag höstbrud istället!
    Lycka till alla vårbrudar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 13:49
    Jag e nog tbx igen :)

• Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!
  • T RO

Såg att du startat en tråd om din månadsångest. Men såhär tänkte vi när vi bestämde oss (detta är då utifrån VÅR situation o bekantskapskrets):

På sommaren är folk bortresta, det är tillställningar, grillkvällar och midsommar som det ska gås på etc. Midsommarplanerna brukar folk dessutom vara väldig obenägna att rubba, så midsommar går bort för oss. Dessutom är sensommaren tokvanligt för bröllop. På hösten fyller större delen av släkten år, och i den föreningen vi är med (blåsorkester) så går hela hösten ut på att repa infören stor julkoncert. Vintern är svårt, för då har man så mycket familjeaktiviteter, och nyår brukar även den vara en sådan helg som man har traditioner. I blåsorkestern har vi en koncert även på våren, (1 maj) men den repas det inte så mycket för, men strax innan dess brukar folk vara upptagna. Och Påsken är folk antingen på resa eller med familjen. Så då blev det liksom april (4e) och det passar oss helt perfekt. Lite av en mellanmånad när folk kanske uppskattar att få gå på bröllop. Dessutom älskar vå båda värens friska kyla och knappt spirande grönska. Möjligheten till vitsippor och rapsfälten som blommar

Så mitt tips är att fundera över hur just ER bekantskapskrets ser ut, och vad NI tycker är mysigt, så kommer ni säkert fram till något.

nni skrev 2008-09-18 12:30:31 följande:
    Fast här e det typ bara jag som planerar. O vi har antingen 7 månader kvar eller 9. Inte ens det e vi säkra på. När den stora dagen ska bli. Suck. Min blivande har dock mer med jobb o skola om dagarna. Så jag fastnar lätt i en massa grubblerier. Bra att BT finns så man kan reflektera o ventilera iaf.
  • nni

T Ro; Tack så mycket för att jag fick inblick i hur du tänker.
    Jo vi har tänkt april väldigt mycket innan. Just för att det e Vår månad, o som du säger så e den månaden mer ovanlig att gifta sig på, folk e inte bortresta med mera.
    E just detta med att det kan va mer kyligt då än på sommaren.
    Hmm...o vi ska ha utomhusbröllop.

Ja detta e en nöt man ska knäcka snart.
    Sambon e mer inne på juni månad. Men jag håller fortf. ganska så fast i april...blir inte lättare när vi tänker lite olika.
    Men det löser väl sig. Stannar iaf i denna tråden hur det än blir. :)

• T RO

Mina kompisar gifte sig förra ommaren, mitt i juni, och det var utomhus. Och det ÖSREGNADE!
    Alla stod under paraplyn. Men det gick ändå. Ni kanske kan skriva i inbjudan att folk bör klä sig varmt, elelr så kan ni ha filtar som ni lånat från något café eller köpt billigt på ÖB eller liknande?

Det är nog större risk att det regnar under hösten än under våren, i alla fall i skåne. Däremot kan blåsten vara ett problem. Jag röstar på april!

nni skrev 2008-09-18 12:43:51 följande:
    T Ro; Tack så mycket för att jag fick inblick i hur du tänker.Jo vi har tänkt april väldigt mycket innan. Just för att det e Vår månad, o som du säger så e den månaden mer ovanlig att gifta sig på, folk e inte bortresta med mera.E just detta med att det kan va mer kyligt då än på sommaren.Hmm...o vi ska ha utomhusbröllop.Ja detta e en nöt man ska knäcka snart.Sambon e mer inne på juni månad. Men jag håller fortf. ganska så fast i april...blir inte lättare när vi tänker lite olika.Men det löser väl sig. Stannar iaf i denna tråden hur det än blir. :)
  • nni

Ja juni e alltså inte iheller en pricksäker månad.
    Det brukar regna då vet jag på midsommarhelgen. Hmm...
    Själva vigseln ska va ute (ev. i tält) sen så har vi både lokal o uteplats för mingel. Så det finns möjligheter.

Ja förra året regnade det inte den 18 april iaf, var fint väder minns jag.
    Jag ska ta ett snack med sambon. När han kommer hem. Snart så vet vi på ngt sätt. Sen så får det va :)

• ElinPierre

Å andra sidan ang kyla så kan det vara sanslöst varmt i Juni också, då alla måste ha minst kavaj på sig.. Det var vår största anledning till att vi valde maj.. P och alla andra killar skulle slippa svettas som galningar...

nni skrev 2008-09-18 12:43:51 följande:
    T Ro; Tack så mycket för att jag fick inblick i hur du tänker.Jo vi har tänkt april väldigt mycket innan. Just för att det e Vår månad, o som du säger så e den månaden mer ovanlig att gifta sig på, folk e inte bortresta med mera.E just detta med att det kan va mer kyligt då än på sommaren.Hmm...o vi ska ha utomhusbröllop.Ja detta e en nöt man ska knäcka snart.Sambon e mer inne på juni månad. Men jag håller fortf. ganska så fast i april...blir inte lättare när vi tänker lite olika.Men det löser väl sig. Stannar iaf i denna tråden hur det än blir. :)
  • Pidis

WOW
    Man är borta härifrån några timmar (migrän) och vad händer
    det fullkomligt blommar om tråden
    Vad kul
    Har läst alla inlägg.
    Roligt att det går så bra för er.

Ska kolla med banken imorgon om vårt bg nr sen ska det börja printas ut
    Ska ändra namnen på alla så det tar väl ett tag att printa u7t alla.
    Fick mina sista organsa påsar idag. Skit snygga
    Tänkte göra en provdukning snart(när lönen kommit) och hoppas att det blir som i min lilla hjärna.

Hur långt innan tror ni man kan fylla rispåsarna???

Festhäftet är halv färdigt
    ska lägga in bilder på det imorgon.

Hoppas att få höra något om mina klänningar snart.
    Är så nyfiken.
    Man vill ju bara få hem dem och börja prova.

Ska till Kungsbacka nästa helg och prova klänningar med min tärna och våra gubbar. Jag ska vara hennes tärna och hon min.
    Det skadar inte att dubbelkolla så man verkligen passar i den klännings modell som man beställt.

Skönt att skriva av sig lite
    Kan skicka den som pdf om någon vill se mer på innehållet.

• Pidis

Hej igen
    Lagt ut bilder på mitt häfte samt mina vaser till borden i min bildmapp

Säg vad ni tycker

• nni

Hej Pidis, hoppas migränen lagt sig. Tycker att det e så roligt att du pysslar på o att du delar med dig. Fethäftet var fint i sig själv, o texten däri lät bra. Absolut. Personligt o fint.
    Vaserna har jätte mysig färg.
    Vilken form av dekoration ska ni ha däri?

Har ingen aning om risfyllandet. :/
    Roligt med klänningstittande. Jag ska nog beställa direkt. :) för den e nog endast beställningsbar den jag ska ha...

Skicka på till mig om du vill.

• nni

ElinPierre; Jo det e inte roligt om man svettas. Hehe.
    Men juni brukar inte va böljande varmt, alltså brukar inte.
    Tänker på att själva utegården som vi osså ska använda i anslutning till lokalen, kommer till sin fulla rätt i Juni. Då e det mer lummigt o blomstrar mer o så.
    Sen e det ju mer "behagligt utomhus väder" i juni oftast.
    Men april har ju sina fördelar osså.

Ja snart ska vi bestämma oss iaf.
    Kommer nog bli bra vilket fall som. :)

• nni

VI HAR BOKAT LOKAL!
    27/6. Helgen efter midsommar blir det! Ska ändå ha en massa sommarblommor. :P
    E så glad!!!! Nu ska vi boka lite till...!

Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!