Såg att du startat en tråd om din månadsångest. Men såhär tänkte vi när vi bestämde oss (detta är då utifrån VÅR situation o bekantskapskrets):
På sommaren är folk bortresta, det är tillställningar, grillkvällar och midsommar som det ska gås på etc. Midsommarplanerna brukar folk dessutom vara väldig obenägna att rubba, så midsommar går bort för oss. Dessutom är sensommaren tokvanligt för bröllop. På hösten fyller större delen av släkten år, och i den föreningen vi är med (blåsorkester) så går hela hösten ut på att repa infören stor julkoncert. Vintern är svårt, för då har man så mycket familjeaktiviteter, och nyår brukar även den vara en sådan helg som man har traditioner. I blåsorkestern har vi en koncert även på våren, (1 maj) men den repas det inte så mycket för, men strax innan dess brukar folk vara upptagna. Och Påsken är folk antingen på resa eller med familjen. Så då blev det liksom april (4e) och det passar oss helt perfekt. Lite av en mellanmånad när folk kanske uppskattar att få gå på bröllop. Dessutom älskar vå båda värens friska kyla och knappt spirande grönska. Möjligheten till vitsippor och rapsfälten som blommar
Så mitt tips är att fundera över hur just ER bekantskapskrets ser ut, och vad NI tycker är mysigt, så kommer ni säkert fram till något.
nni skrev 2008-09-18 12:30:31 följande:
Fast här e det typ bara jag som planerar. O vi har antingen 7 månader kvar eller 9. Inte ens det e vi säkra på. När den stora dagen ska bli. Suck. Min blivande har dock mer med jobb o skola om dagarna. Så jag fastnar lätt i en massa grubblerier. Bra att BT finns så man kan reflektera o ventilera iaf.