• nni

Vårbrudar -09 se hit!

Ni som vill snacka om allt mellan himmel o jord, gällande bröllop då förstås, o som planerar bröllop till våren, kan väl skriva här?

jag själv saknar trådar gällande vårbröllop.

Hur går planeringarna, har ni bokat något?
    själva har vi bokat fotograf, duoband, o så e lokal på ingång.

När gifter ni er? här så e 18/4 satt.
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 15:40
    Nu så är jag höstbrud istället!
    Lycka till alla vårbrudar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 13:49
    Jag e nog tbx igen :)

• Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!
  • Maliinka

Hej! Tänkte också haka på här om det går bra? Vi har inte bokat något än, men tänker oss april eller maj. Ska ringa prästen i morgon. Hjääälp vad sterssad jag blir när jag ser att vissa hunnit så långt redan! Men han friade i fredags så vi har inte haft så lång tid på oss

• Pidis

GRATTIS och välkommen
    Vad roligt.
    Vart bor ni då??

Maliinka skrev 2008-09-03 21:19:44 följande:
    Hej! Tänkte också haka på här om det går bra? Vi har inte bokat något än, men tänker oss april eller maj. Ska ringa prästen i morgon. Hjääälp vad sterssad jag blir när jag ser att vissa hunnit så långt redan! Men han friade i fredags så vi har inte haft så lång tid på oss
  • Maliinka

Tack Pidis! Vi bor i Karlstad.

• Havsro

Ha ha skönt att se att det är fler som har det på sasmma sätt! Själv gör jag det bakvägen, klänning (vet vad jag vill ha i alla fall), ring (är 99% säker) trycksaker (tja nästan klart)men har ingen susning om kyrka eller lokal..he he

Pidis skrev 2008-09-01 17:02:25 följande:
    Hej och hjärtligt välkommen hit.Jag är som du och min sambo är som din.Men jag skiter i det och kör på.Det jag vill ha klart gör jag bara.Frågar visst om råd och hans åsikt men han ska inte hindra så jag blir en bridzilla i slutet ha ha ha.Jag skulle råda dig att sätta igång snarast med att boka allt som ska bokas. Så har du det avklarat. Sen kan du börja med klänning mmVälkommen
  • gusdanima
    Havsro skrev 2008-09-03 22:25:13 följande:
    Ha ha skönt att se att det är fler som har det på sasmma sätt! Själv gör jag det bakvägen, klänning (vet vad jag vill ha i alla fall), ring (är 99% säker) trycksaker (tja nästan klart)men har ingen susning om kyrka eller lokal..he he
    Ja, visst är det nästan det som känn roligast just nu, är nästan hundra på hur jag vill min ska se ut också... men vet inte om jag vågar slå till ännu, är ju trots allt ett tag kvar, och man kanske hinner ändra sig...
    Tjatar och tjatar om lokalen, men eftersom det är sambons pappa som har kontakterna, så går det trögt... suck...

Lycka till alla mitt i stressen!
  • Maliinka

Idag har vi preliminärbokat datum, och det blir pingstafton om bara den festlokalen vi vill ha är ledig då

Gällande klänning så ska faktiskt min mamma sy den, hon är jätteduktig Blir kul med lite personligt också. Vet dock inte hur jag vill att den ska se ut, så måste ut och surfa lite. Förslag på sidor?

• Havsro

Upplever ni att det är svårt att boka kyrkor? Nu har vi ännu inte lyckats få tag på den på expiditionen som har hand om det...det verkar vara svåraste.. Men det verkar som om tiderna inte släpps förrän årskiftet?! Fast vissa går att boka? Nån annan som haft samma bekymmer?

• Pidis

Nej faktiskt inte
    De borde verkligen ta emot bokningar inför våren redan nu ju.
    Jag har ft jte braontakt med et pastoratet i snöstorp därvi ka vigas.
    Dock kommer inte min m2b ihåg vad dem ss sist dem ringde angående vilken präst vi får.
    Men ska ringa dem nästa vecka och kolla.

Själv är jag i full gång med festhäftet. Blir faktiskt riktigt bra. Men har inte fyllt ut alla sidorna ännu.
    Vill ha lite flera sånger men vet inte vilka.
    MIn gammel mormor skrev en sång till min mormor och morfar när de gifte sig och den har hängt i i flera generationer nu. Man bara ändrar namnen. Känns faktiskt riktigt bra.

Havsro skrev 2008-09-04 22:34:03 följande:
    Upplever ni att det är svårt att boka kyrkor? Nu har vi ännu inte lyckats få tag på den på expiditionen som har hand om det...det verkar vara svåraste.. Men det verkar som om tiderna inte släpps förrän årskiftet?! Fast vissa går att boka? Nån annan som haft samma bekymmer?
  • Pidis

Åååå vad skönt
    Alla omslag till inbjudningarna är nu klara.
    Ska bara fixa insidan nu.
    Räknade att det kommer att behövas ca 60 inbjudningar att skicka ut.
    De som ska till USA är redan klara
    Ska skicka dem riktigt tidigt så att dem verkligen kan komma.

Hur har eran helg varit då?

• Havsro

Va pysslig du har varit!! Va mysigt det lät med den där sången som gått i generationer!
    Vet du, vi har nu äntligen fått boka kyrka!!! Eller egentligen två he he Verkade inte vara nått problem alls. Fattar inte varför vi inte fick det först..nåja, det är glömt. Nu måste vi bara välja..oj oj..

Pidis skrev 2008-09-08 10:07:46 följande:
    Åååå vad sköntAlla omslag till inbjudningarna är nu klara.Ska bara fixa insidan nu.Räknade att det kommer att behövas ca 60 inbjudningar att skicka ut.De som ska till USA är redan klaraSka skicka dem riktigt tidigt så att dem verkligen kan komma.Hur har eran helg varit då?
Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!