• nni

Vårbrudar -09 se hit!

Ni som vill snacka om allt mellan himmel o jord, gällande bröllop då förstås, o som planerar bröllop till våren, kan väl skriva här?

jag själv saknar trådar gällande vårbröllop.

Hur går planeringarna, har ni bokat något?
    själva har vi bokat fotograf, duoband, o så e lokal på ingång.

När gifter ni er? här så e 18/4 satt.
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 15:40
    Nu så är jag höstbrud istället!
    Lycka till alla vårbrudar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 13:49
    Jag e nog tbx igen :)

• Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!
  • nni

Hej Mrs Spencer...
    vet hur det e det med att ha/inte ha tid. Jag vill själv planera mycket hela tiden. Men tyvärr kan/hinner jag inte endast tänka på bröllop. Vem gör det? men blir väl ändå en av de saker som styr mina tankar nuförtiden (o kommer inte bli lugnare på den fronten. :P

Det här med färgtema o dekoration kanske man man skjuta på lite om man inte vet säkert...får prioritera planeringarna iaf.

• Pidis

Hej på er.

Satt med festhäftet i morse.
    Känns rikgtigt bra faktiskt.
    Lovar att visa er när det är färdigt.
    Mna får ju en hel del tips i olika forum här.

nni: hur har det gått med platsen??
    Nyfiken,

• nni

Hej! Det gick finfint! Vi e nästan 100 på att vi ska ha lokalen, lite dyrare än vad vi trodde dock, men inte många lappar mer. Den föll oss i smaken ännu mer i verkligheten. Hade bara varit runt omkring i omgivningarna o tittat innan...
    så blir nog säkerligen nu, vigsel ute i parken sedan fest i tillhörande restaurang!! :)

Glad...varför måste man plugga o jobba. Vill bara planera o planera.

Får visa häftet sedan, kul.
    Snart får man väl planera ett sånt osså. :)

• Pidis

Godmorgon

Jaha då var dagen här.
    IDag ska vi ha öppet hus för min m2b.
    Kom i säng vid tolv tiden så känner inte att jag fått så mycket sömn.
    Typiskt, VI hade tänkt ha tält men då det var så dåligt väder häromdagen så sket vi i att sätta upp det och nu är det helt underbart. Ja ja sånt är livet.
    Ska hämta maten snart.
    Sen är det småpyssel kvar.

Ha en toppen helg nu
    Krmaiz på er

• Mrs Spencer 2b
    Pidis skrev 2008-08-14 13:49:26 följande:
    Vad roligt.SpännandeSamma dag som vi *ler*Ja visst är det kul att planera. Jag känner mig helt tokig ibland. Men njuter av allt.HUr kommer det sig att man flyttar dit??? (pretoria) *nyfiken*Mrs Spencer 2b skrev 2008-08-14 13:47:11 följande:
    Traffade min blivande man i london, han kommer dock fran Durban. Efter 9 ar I london betsamde vi oss for att prova pa att bo i Sydafrika och hittils har det varit jattebra!

Var och kollade pa vigsekringar idag - det var sa kul!!! Nu langtar jag annu mer till den 11 april, kanns sa lange kvar just nu!!

Vad tycker ni andra varbrudar!!??
  • Pidis

Ja det känns både som en evighet och rätt nära.

Vi har ju fått hem våra vigselringar. Är super duper nöjd.
    De är inlåsta just nu men ska åka dit och ta ett kort på dem så ni kan få se.

Mrs Spencer 2b skrev 2008-08-16 23:54:38 följande:

Traffade min blivande man i london, han kommer dock fran Durban. Efter 9 ar I london betsamde vi oss for att prova pa att bo i Sydafrika och hittils har det varit jattebra! Var och kollade pa vigsekringar idag - det var sa kul!!! Nu langtar jag annu mer till den 11 april, kanns sa lange kvar just nu!!Vad tycker ni andra varbrudar!!??
  • Mrs Spencer 2b

Hur gar det med klanningsletande forresten?

Jag har provat ca 10-15 stycken. En del har varit kanon men tyvarr alldeles for dyra!!

Vad har ni for budget? Min ar ca 5000kr men det verkar svart att hitta nat fint for den summan som samtidgt sitter bra?

Ska prova nagra fler pa lordag pa en affar har i Pretoria som heter Eurobride. Jag hoppas att de har lite mer eurpoeisk stil pa deras klanningar.....

• Pidis

satt faktiskt och tittade runt lite idag
    Ska ju beställa från kina.
    Men dem jag har hittat har pärlbroderier under armarna och vet att många fått skavsår av detta.
    Vill inte plåstra om mig på bröllopsdagen eller bloda ner klänningen för en sån sak ju.
    Har tittat på de här

www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50

Mrs Spencer 2b skrev 2008-08-18 14:25:44 följande:

Hur gar det med klanningsletande forresten?Jag har provat ca 10-15 stycken. En del har varit kanon men tyvarr alldeles for dyra!!Vad har ni for budget? Min ar ca 5000kr men det verkar svart att hitta nat fint for den summan som samtidgt sitter bra?Ska prova nagra fler pa lordag pa en affar har i Pretoria som heter Eurobride. Jag hoppas att de har lite mer eurpoeisk stil pa deras klanningar.....
  • Pidis

Men jag vill ha den utan armar fast draperingen som den med axelband.

• nni

Hej på er!
    Pidis, klänningarna var väldigt romantiska o fina allihopa. Har själv svårt att hitta klänning, har endast kikat på internet änsålänge, men ändå. Men för mycket, men ändå e man för kräsen.

Mrs Spencer 2b; jag vet inte riktigt vilken budget jag ska sätta på klänning, tror högst 5 000 som du har e ganska lagom. Inte mer iaf!

Vad spännande med att bo i Sydafrika, skulle jag tycka. :) Hade inte haft ngt emot att bo utomlands, typ Storbritannien el USA kanske. Får se vart framtiden går...
    Men iaf, klänning...det e en viktig faktor i bröllopet!
    Den ska kännas helt rätt!
    Lycka till i ditt sökande. Ska själv vänta ngn månad el ha is i magen o vänta tills det e julrea, hehe.

Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!