• nni

Vårbrudar -09 se hit!

Ni som vill snacka om allt mellan himmel o jord, gällande bröllop då förstås, o som planerar bröllop till våren, kan väl skriva här?

jag själv saknar trådar gällande vårbröllop.

Hur går planeringarna, har ni bokat något?
    själva har vi bokat fotograf, duoband, o så e lokal på ingång.

När gifter ni er? här så e 18/4 satt.
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 15:40
    Nu så är jag höstbrud istället!
    Lycka till alla vårbrudar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 13:49
    Jag e nog tbx igen :)

• Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!
  • ElinPierre

Vi gifter oss den 9 maj.. BARA 8 månader kvar.. Och min M2B säger att det är ju låång tid kvar- 8 månader.. hihi..

Vi har bokat
    kyrka, präst och lokal
    bestman och tärna
    Festställe (en jättemysig folketspark för 500!!)
    Fotograf
    Transport från kyrka till fest( mamma har bokat, vi har ingen aning! :o)

Vi har bestämt
    att vi ska vara hemma på bröllopsnatten
    vilken klänning jag ska ha
    hur vi ska utforma utseendet på inbjudningar, vigselprogram, festhäfte, placerings"kort" och tackkort
    vilka som ska komma
    hans kläder (tror jag han har bestämt)
    delvis dekoration och dunkning
    att vi inte ska ha någon toastmaster
    vilka vi vill har hand om kök, servering och bar.
    att vi ska ha massa kvällssnacks bla chokladfontäner med frukt!!
    vem som ska göra tårtan (en nära vän som är utbildad..)

Sen har vi inte hundra koll på mat och dryck än. Maten lutar mot att det blir en "mingelförrätt" som vi kallar det, att man får plocka snittar och äta stående vid höga bord, för att få rörelse i det hela och att man slipper sitta hela kvällen.. Varmrätt blir nog älgfärsburgare med nån god potatis och andra tillbehör till. Dessert blir nog glass med hjortronsylt.

Hmm.. Sen är det nog inget mer jag kommer på just just nu...

• Nocia

Vi kollade på en lokal igår. Förutom det att den ligger typ på ett industriområde är den perfekt! Stor sal, litet rum där man kan typ sitta och prata om man inte vill dansa + ett rum med soffor där t.ex. barnen kan se på film eller så. Dessutom var det ett fullt utrustat kök med storköks-diskmaskin. Vi kommer att hyra hela torsdagen, fredagen, lördagen och halva söndagen. För 2600. Dukar tors, fest fre och städar kanske lör eller sön.

Var och kollade på klänning. Jag vill ha med kort ärm men tydligen är inte det så populärt just nu så det är inget de tar hem. Hade tänkt hyra. Så jag får nog tänka om och kanske ta utan ärm men med en bolero. Det ordnar sig nog!

• T RO

Hoppar in här:

Hur i attans hittar ni så billiga lokaler???
    I Lund finns det inget under 5000 pix, vilket gör det väldigt svårt att få ett sådär tokbilliga btöllop som jag skulle vilja :-/

Gifter mig 4/4 och har inte planerat hälften av er andra, borde jag vara stressad? (säg nej, snälla )

Nocia skrev 2008-09-18 10:02:53 följande:
    Vi kollade på en lokal igår. Förutom det att den ligger typ på ett industriområde är den perfekt! Stor sal, litet rum där man kan typ sitta och prata om man inte vill dansa + ett rum med soffor där t.ex. barnen kan se på film eller så. Dessutom var det ett fullt utrustat kök med storköks-diskmaskin. För 2600.
  • ElinPierre

Men vill du verkligen ha det tycker jag du ska kolla runt på Kina sidorna.. Har för mig att jag sett några sådana...

Nocia skrev 2008-09-18 10:02:53 följande:
    V Var och kollade på klänning. Jag vill ha med kort ärm men tydligen är inte det så populärt just nu så det är inget de tar hem. Hade tänkt hyra. Så jag får nog tänka om och kanske ta utan ärm men med en bolero. Det ordnar sig nog!
  • ElinPierre

Finns det någon folkets park eller hembygdsgård eller liknande så kan man säkert komma ner i pris. Eller någon annan sort samlingslokal.

Sen det där med tid. Jag tror att ju mer tid man har på sig desto mer invecklat och mycket och stort blir projektet...
    Men vill du ha ett tokbilligt bröllop är det nog ide att du börjar fundera och kolla runt.. Man stöter oftast på godbitarna när man minst anar det!

T RO skrev 2008-09-18 10:09:11 följande:

Hoppar in här:Hur i attans hittar ni så billiga lokaler???I Lund finns det inget under 5000 pix, vilket gör det väldigt svårt att få ett sådär tokbilliga btöllop som jag skulle vilja :-/Gifter mig 4/4 och har inte planerat hälften av er andra, borde jag vara stressad? (säg nej, snälla )
  • nni

Men vad kul att denna tråden kommit igång lite mer!

Pidis; Lokalen vi tittade på först var underbar. Vi såg en annan igår. Men tror vi stannar där. Vi tar den första, den kändes helt rätt!
    Hur går det med inbjudningarna för er?

ElinPierre; Vad bra att du skrivit ut vad ni bokat o har bestämt er för. Så man ser hela listan.
    Vi har osså bestämt oss för väldigt mycket. O kommer boka en del nu snart...för det e ju lite tidsbegränsning.

En rolig grej e att vår lokal e ledig både i april o juni. Vi e fortf. inte helt säkra på NÄR vi gifter oss. Men det vet vi säkert på Fredag när vi bokar den.

Nocia; Kul att ni hittat lokal ni med! Ang. klänningen så finns det annars beloro att ha till som du nämnde, om du inte hittar ngn annan. Ska själv ha bolero. Titta i mitt galleri om du vill!

T RO; Jag vet det e svårt att hitta. Vill ni ha just i lund? För vet tyvärr bara AF o det e inte så himla billigt...!
    Annars finns det vår lokal som jag varmt kan rekommendera. Men den ligger i Bjärred...o man måste använda deras catering.
    Men ja annars finns det hembygdsgårdar med, de har en hemsida med alla samlade...

• T RO

Alla lokaler i Lund (och tro mig, jag har kollat alla ) kosta ca 4500 kronor att hyra. Vi har bokat Axelgård, och det är jättefint där, man får ta egen mat och allt, men jag blir så avis på folk som hittar lokalen för en tusing! De extra tretusen skulle jag gärna lagt på fotografering eller ett hotellrum, eller en riktig bruduppsättning istället..

Men visst har vi börjat planera en hel massa, kolla gärna min pres för alla mina planer (jag säger mina, för mannen vill inte börja planera förrän det är ett halvår kvar, max, och det känns som en evighet fast det bara är typ 2 veckor)
    Han vill inte göra trycksakerna förrän i julhelgen heller, men jagtror inte han fattar hur lång tid det tar att skära pappersark Inlagor och så är klart, men själva pysslet tar ju hundra år. Föratt inte tala om festprogrammet!

Min ångest just nu är catering, och fotograf
    Sedan måste vi börja fråga kompisar om servering, toastmaster och band/musik, men i vår bekantskapskrets så är inte framförhållning ett ord som används så flitigt. De kommer tycka vi är toktidigt ute...

(oj, vad långt det här blev, skönt att skriva av sig )

• T RO

nni:
    Ja, det måste tyvärr vara Lund, alla vi känner bor här typ, och vi vill helst att de ska slippa bo på hotell eller ta dyra taxiresor för att fira oss

• nni

T RO; Okej...förstår. Men Axelgård verkar vara bra. Mysigt. Tror faktiskt inte det finns så himla många lokaler för en tusenlapp. Jo isf såklart Hembygdsgårdar. Andra vet jag inget om.

gällande fotograf o catering. Tror du kan hitta billigare faktiskt. Alltså antingen en catering utanför lund (e nog billigare) o kanske en nyutbildad eller studerande fotograf?!
    Detta med pengar e ju lite ångest, vi ska spara som tusan nu för har inte kunnat det innan. Men det MÅSTE lösa sig.

Jag tycker såhär: man gifter sig bara en gång.
    Så klart man ska planera. Bättre med för mycket planering än för lite. Tycker jag. Stressplanera vill man ju inte...

• nni

Fast här e det typ bara jag som planerar. O vi har antingen 7 månader kvar eller 9. Inte ens det e vi säkra på. När den stora dagen ska bli. Suck. Min blivande har dock mer med jobb o skola om dagarna. Så jag fastnar lätt i en massa grubblerier. Bra att BT finns så man kan reflektera o ventilera iaf.

Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!