• Nalle Puh 40

Pingst 2009

Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?

• Svar på tråden Pingst 2009
  • Nalle Puh 40

Min sambos systers barn ska vara näbbar

• ShangChina

Vi ska ha fyra näbbar och en ringbärare..Mina två brorsdöttrar och sambons systerdotter, systerson..Sen så får äldsta systersonen som blir 12 vara ringbärare...Blir ett litet gäng, men vi ville inte utesluta någon...

Emma16 skrev 2008-08-22 08:20:07 följande:
    Vilka är era näbbar, är det era "egna" barn?
  • skruttgumma

Våra näbbar är våra egna barn. Eller mina barn rättare sagt, Marcus är bara bonuspappa till dem.
    Men min syster vill oxå ha dem som näbbar på sitt bröllop eftersom hon inte har egna barn.

Man kanske inte tar vilken unge som helst som man hittar på gatan bara för att det är gulligt med en brudnäbb, men ens systerdotter är ju nästan som ens egna barn, beroende på hur bra kontakt man har med dem. Du får jobba lite på honom Emma

Marcus har lovat att bli lika engagerad som jag är så fort det är ett halvår kvar, så jag bara längtar efter att det ska bli november så vi kan planera tillsammans
    Men förstår inte heller hur han INTE kan tycka att det är världens viktigaste fråga om vi ska ha blockljus på ett fat eller ha ljusstakar, eller om vi ska skriva med rosa på placeringskorten för att matcha eller om det blir bättre med klassiskt svart som syns ordentligt...

• Emma16

Haha, jag skrattar så när jag läser dina inlägg, skruttgumma.
    Jag kanske ska föreslå det alternativet till min kille; "va tror du om att gå ut och titta om vi hittar nån unge på gatan somfår bli näbb på vårat storslagna bröllop?" Undra va han skulle säga då, haha!
    Men du har helt rätt , jag är på tok för mesig med honom, jag attar inte varför jag låter honom säga ja eller nej ( oftast nej) till mina förslag när han inte ger några egna?
    Men nu har jag bestämt mig! För varje gång han inte vill prata bröllop så lägger jag på en tusenlapp på vigselringen, så det här kan slå honom dyrt :o)
    Har ni tjejer tittat på inbjudningskort än?

• skruttgumma

Emma, vilken diamantring du kommer få!!
    Haha, kanske skulle prova med det här oxå.. Får börja bygga upp muskler i vänster ringfinger redan nu..

Har funderat lite smått på inbjudningskort. Skulle helst vilja posta dem nu Men har tänkt göra dem själv och göra dem enkla, för jag tror att det är tackkorten som folk sparar. De får ju gå i vitt och rosa med hjärtan, som resten av temat, men sen vet jag inte riktigt hur jag ska utforma dem.

Nån som har tips till snygga inbjudningskort? Kanske nån sida med bilder?

• skruttgumma

Förresten Emma, om du ska ta en unge från gatan, så ta en snygg. Om ingen hör av sig och saknar den på tre månader så kanske du får behålla den..

• karni5

Hoppar in...ska ha våra egna två barn och min systerdotter som brudnäbbar. 1,5 år, 4 år och 8 år. Vi har svårt att bestämma oss om vi ska ha några tärnor eller marskalker. Jag har flera kompisar och flera systrar som skulle kunna vara tärnor och det är just det som är problemet! Man vet inte vem man ska välja! Jag tror det slutar med att vi bara har brudnäbbarna. Hur tänkte ni?

• Pingst09

Vi vill ha dottern som näbb, men hon sitter i rullstol så då måste vi nog ha en tärna också. Och har vi en tärna så vill nog sambon ha en marsalk också.... Osv. Jag tänker i alla fall fråga min kusin om hon vill vara tärna. Syrran vägrar=(

• skruttgumma

efternamnsbyte: varför vill inte din syster?
    Ni måste ju inte ha tärna eller best man, ni kan ju komma in tillsammans alla tre, så kan ni köra rullstolen..

karni5: jag har min syster och m2b´s syster som tärnor, jag tänkte som att jag tar dem eftersom de är släkten. Vi har bara varsin syster, så det blev dem. Vi har bara en marshalk.
    Annars har jag samma dilemma som du, för har 5 jättenära kompisar som jag inte skulle kunna välja emellan, och vill även ha min syster, så det skulle bli lite för många tärnor isf..

• Pingst09
    skruttgumma skrev 2008-08-24 10:27:45 följande:
    efternamnsbyte: varför vill inte din syster?Ni måste ju inte ha tärna eller best man, ni kan ju komma in tillsammans alla tre, så kan ni köra rullstolen.. karni5: jag har min syster och m2b´s syster som tärnor, jag tänkte som att jag tar dem eftersom de är släkten. Vi har bara varsin syster, så det blev dem. Vi har bara en marshalk.Annars har jag samma dilemma som du, för har 5 jättenära kompisar som jag inte skulle kunna välja emellan, och vill även ha min syster, så det skulle bli lite för många tärnor isf..
    Jag vet inte riktigt, men det gjorde hon klart för mig tidigt... Hade stora problem på dopet att få med henne som gudmor fram i kyrkan och då var vi ännu färre i bänkraderna. Nej syrran får göra tårta och bukett istället.
    Vi käner att vi vill ha någon annan som rar rullatolen. Och sedan hålla buketten...
Svar på tråden Pingst 2009