• Nalle Puh 40

Pingst 2009

Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?

• Svar på tråden Pingst 2009
  • Nalle Puh 40

Jag ska börja mitt liv när semestern är slut och då ska det inte fuskas (ska verkligen försöka iaf..)

• Pingst09

Själv håller jag på me herbalife men det går väl sisådär. Frukosten klarar jag galant. Värre med mål nr 2 och motionen. Kanske det funkar bättre nu från och med i morgon när guben börjar jobba och jäntan på dagis.
    Jag har egentligen minst 40 kg att gå ner, men har insett att man kan bli gift även fast man är stor. Nog för att jag behlver tappa hör hälsans skull...Har alltid sagt att jag ska gifta mig när jag väger 70...haha. Det blir väl när jag är pensionär isf

• Nalle Puh 40

Tror inte riktigt på drycker och olika pulver utan ska "bara" försöka äta nyttigt, motionera och skippa godis mm.

Är utbildad Friskvårdspedagog så jag har alltid en massa ide'er till andra men när det gäller mig själv så spårar det ur...

• skruttgumma

Ja, min semester slutar typ NU!!! Snart ska jag gå och lägga mig så jag orkar upp imorgon och jobba i 8 timmar.

Det kommer verkligen att bli lättare att vara nyttig när man kommer in i rutiner och slutar dricka vin i tid och otid.
    Däremot är det synd att jag jobbar på förskola. Tre matsituationer per dag varav två består till 80% av hembakt bröd och massa goda pålägg.. härligt härligt, men farligt farligt..

Nalle Puh, du kan ju få råda oss så kan vi vara med och peppa dig oxå

• Nalle Puh 40

Ja, det kan nog behövas Lovade mig själv att idag skulle jag inte synda men var lite deppig och chokladen åkte fram iaf

• skruttgumma

Jag har gjort den klassiska: ätit riktigt gott eftersom jag ska börja banta imorgon.. Och ringde t.o.m nyss till sambon för att fråga om han ville köpa lite godis på vägen hem. Men nu stänger affären om 3 minuter och han har inte ringt och frågat vad jag vill ha ännu, så han hinner nog inte.. Det är nog bra.
    Lägger en sked oboy i kaffet istället så får jag både koffein och socker på samma gång

• karni5

Tack för alla svar! Startade med GI mat redan ikväll. Sej och räkor i citronsås och gjorde quinoa till detta. Har aldrig ätit quinoa förut är tydligen ett frö som anses vara mycket nyttigt! Det säg äckligt ut när jag kokade det men var faktiskt gott! det var tur för annars hade jag nog ej fixat GI eftersom jag älskar potatis! Vi får peppa varandra som tur är har vi ett tag kvar till maj -09!

• skruttgumma

karni5: Det låter ju väldigt gott. Var hittar du recepten?

Magen kan man ju alltid klämma in en korsett och gömma i klänningen, men skulle vilja få lite snygga armar och axlar, de kommer ju synas.
    Tänkte försöka bli av med de 8 kilon jag vill tappa nu med kickstarten och sedan köra på att äta nyttigt och träna styrketräning fram till bröllopet.
    Nån som vet om GI och träning går ihop? Nalle Puh?

• Kärlekensskull

Tror inte heller på massa pulver dieter. Det bästa är nog att äta rätt mängd och storlek på portioner och inte allt för onyttigt. Det bästa är nog att man inte gör allt för stor förändring i livet för det är oftast då det spårar ur.
    Tänk på var man äter och motionera mera.
    JAg gick upp 30 kg när jag var gravid, har 6 kg var nu efter 15månader. Har varit med i viktklubben.se(aftonbladet) i några månader, funkar hur bra som helst. Testa det tjejer.

Svar på tråden Pingst 2009