Pingst 2009
Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?
Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?
Välkommen Amanda!
vi har valt rosa och vitt som färgtema för att vi båda gillar rosa.. Tärnorna och brudnäbben ska ha rosa klänningar, då föll det sig naturligt att alla killarna hade rosa kravatter, och sen rullade det på.
Var lite inne på rött ett tag, för ville ha röda rosor, men det får nog bli rosa rakt över!
Just nu jobbar jag på att inte prata bröllop.. Bråkad eom det igpr igen. Vi brukar aldrig bråka annars, känns som om vi börjat med det nu sen han friade, så nu lägger jag ner planerna lite och försöker koncentrera mig på annat. Ska bara skriva upp när jag kommer på nåt extra bra. Igår kom jag t.ex på massa saker som jag skulle vilja säga till honom på bröllopet. Nån mer som funderat på att skriva egna löften?
Usch va tråkigt att bråka om nåt som ska vara en sån härlig o underbar dag! Min sambo bråkar inte, men hans standardsvar är alltid; "ja det kan vi kolla på sen". Vaddå sen??? Och varför inte NU? Tror han att vi kommer få mindre att göra senare i jul?? Eller i vår när allt ska vara bokat? Suck..
Det jag tycker är riktigt tråkigt är att Johan (m2b) inte ens sagt till sina föräldrar att vi bokat kyrka och dag ännu. Det känsn nästan som han förtränger bröllopet trots att det var han som fria ( utan min minsta aning) och han som förts föreslog att vi skulel gifta oss redan i vinter.
Jag tror att han vill vara gift, men har lite mer problem med själva bröllopsdagen liksom.
Men på lördag ska vi ut till festlokalen och planera lite med dem, sittningen och så, och då, när vi ändå är på "ämnet" så ska jag passa på att ta de viktigaste frågorna med honom. Typ. Hur vill han gå in i kyrkan? Vilken klädsel vill han ha? Hur ser hans gästlista ut.
Håll en tumme!
Jag håller tummarna för dig
Tycker min sambo är rätt med i planeringen men nu har han oxå börjat säga: Men det är ju så lång tid kvar, det hinner vi ta lite närmare...
Suck...
Hur ska ni gå in i kyrkan?
Jag tycker det är jättesvårt. Jag skulle nog helst vilja ta tärnorna och marshalkarna först och gå in tillsammans med m2b. Men Johan verkar mest vilja att jag ska gå in med pappa och att han kan stå där framme.
Fegis, det är bara för att han inte vill ha alla blickar på sig när man går in :o)
Men om han står där framme så borde väl nästan marshalkarna stå där med honom eller hur? Och då ser det väl lite fånigt ut att tärnorna går in ensamma.. eller?
vad tycker ni?
Oki, då hoppar jag in här oxå...eller jag kanske redan har gjort det tidigare...*förvirrad* Det är så många trådar som skapas hela tiden, så man vet knappt in eller ut...orkar inte läsa hela denna tråden heller...
Ja, just nu är det stiltje på planeringsfronten, men jag kan bara säga att här är det oxå trögt med engagemanget hos min blivande...
Men vi har ju i alla fall valt vigselplats o festställe och bokat det oxå, så det får man väl se som positivt i alla fall...
Och han har oxå fått tummen ur och frågat sin vän om han vill vara toastmaster....
Är det nån som ej ska vigas i kyrkan men kyrkligt? Vi ska alltså vigas utomhus med präst.
Litar inte på det svenska vädret så vi ska vara i en kyrka
Fått svar från prästen och det var ok att gå in med sin pappa, ska fråga honom vid något lämpligt tillfälle
Emma16, haha, undrar om vi ska gifta oss med samma kille.. Fast min heter Marcus..
Marcus vill oxå stå där framme och inte se mig innan vigseln, och så tycker nog jag oxå.
Mina tärnor kommer att gå in tillsammans.
Marcus har bara en best man och jag har två tärnor (min syster och hans syster), så det blir ändå ojämt.
Han och best mannen kommer stå där framme, sen kommer barnen in som ska ha varsin liten korg med blomblad, efter dem kommer tärnorna, och sist kommer pappa och jag..
Så har jag iaf tänkt i mitt huvud..
Skruttgumma, haha, känns skönt att ha en själsfrände :o)
Det kan nog få bli som du tänkt dig för mig med.
Fast jag är lite osäker på det där med brudnäbb. Jag skulle jättegärna vilja att min 2 åriga underbara systerdotter är näbb, men J sa nåt i stil med "men det är ju inte vår unge- varför ska hon gå med in då?"
Men ämnet är inte slutpratat ännu ( det heller..)
Vilka är era näbbar, är det era "egna" barn?