• Nalle Puh 40

Pingst 2009

Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?

• Svar på tråden Pingst 2009
  • Nalle Puh 40

Är så nervös av mig men tänk om det är ösregn på vår stora dag, hur kul är det?

• karni5

Vi ska bjuda runt 50 pers. Där vi ska ha festen kostar det 900 kr per person ung det är detta som gör att budgeten hamnar runt 75000 kr. Vi vill ha allt serverat och inte behöva tänka på något praktiskt kring maten och festen. Nalle Puh vad gör det om det regnar? Det betyder ju rikedom och lycka!!! Tänk inte på sånt du inte kan påverka det tar bara onödig energi! Ni kommer ändå att få en underbar dag det är jag säker på!
    Och hej och välkommen till pingsttråden Maria 1984!

• Linda7608

Hej, Linda heter jag är 32 år och bor i Vallentuna ca tre mil norr om stockholm. Har nu bokat kyrkan till pingst 09...

• Handbollsbrud

Hej alla pingstbrudar!
    Även jag ska gifta mig i pingst, men har absolut inte kommit så långt i planeringen som ni andra. Är mest chockad över hur mycket pengar allt kostar. Vill man ha en lokal i Stockholm som tar ca 90 personer och om man vill ha med sig egen mat och dryck så kostar det väääldigt mycket. Bara basic kommer att gå på över 100 000. Hur gör ni?

• Pingst09

Håller till i norrland

Handbollsbrud skrev 2008-09-03 19:59:21 följande:
    Hej alla pingstbrudar!Även jag ska gifta mig i pingst, men har absolut inte kommit så långt i planeringen som ni andra. Är mest chockad över hur mycket pengar allt kostar. Vill man ha en lokal i Stockholm som tar ca 90 personer och om man vill ha med sig egen mat och dryck så kostar det väääldigt mycket. Bara basic kommer att gå på över 100 000. Hur gör ni?
  • Nalle Puh 40

Vi ska ha en bydgdegård där det ingår porslin och det kostar 12oo kr

• Kärlekensskull

Vi ska vara på ett ställe där de fixar med mat porslin, servering tårta, alkohol....Allt! Allt det kommer att gå på 30000:-
    Så det är vi nöjda med.
    Vårt bröllop kommer att gå på ca 60 000:-.

• Nalle Puh 40

Måste verkligen sätta en budget snart men är så svårt när man inte vet vad saker kostar, är så pinsamt att fråga: Jaha, och vad kommer tårtan att gå på?

• Pingst09

Inte ska du se det som pinsamt! De fattar nog att man har en budget att gå efter och då måste man ju veta i god tid...
    Nalle Puh 40 skrev 2008-09-05 10:12:10 följande:

Måste verkligen sätta en budget snart men är så svårt när man inte vet vad saker kostar, är så pinsamt att fråga: Jaha, och vad kommer tårtan att gå på?
Svar på tråden Pingst 2009