• Nalle Puh 40

Pingst 2009

Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?

• Svar på tråden Pingst 2009
  • Nalle Puh 40

Vi har som sagt valt min samobs syskonbarn som näbbar, min syster som tärna och sambons bästa kompis till bestman och det känns bra för oss iaf men skulle jag valt en annan tärna av någon anledning så hade det blivit svårt att välja en

• Nalle Puh 40

Vilka solosånger blir det på vigseln?

• karni5

Vi funderar på Aerosmith I dont want to miss a thing och Sonja Aldell För att du finns.

• skruttgumma

Vi tänkte oxå ha "För att du finns", men nu ska vi kanske ha "Du är allt" som Sonja Aldén skrivit just till ett bröllop. Och "Att älska dig" med Shirley Calmp fast lite långsammare version.
    Känns bäst med svenska låtar..
    Sen skulle jag faktiskt vilja ha den där klassiska "here comes the bride" som ingångsmusik. Bara känns som att först ska tärnorna och näbbarna komma ut och jag ska stå där bakom, och så kommer introt till den och "dam-dam-da-dam dam-dam-da-dam" så skrider jag in..

Och då ska min mamma såklart börja gråta för att hennes lilla flicka är brud och Marcus ska tappa andan för att jag är så vacker och sen kan ju alla ställa sig upp och klappa händerna så det blir riktigt Hollywood på det hela...

• karni5

Skrev just ett inlägg i den andra "majtråden" ang kyrkomusik. Kolla in den!

• Nalle Puh 40

Vi funderar på Utan dina andetag av Kent och Det vackraste av Cecilia W

• Nalle Puh 40

Har ni bokat fotograf?

Vad får ni betala? Är han med i kyrkan? Vad ska ni ha för slags bilder?

• Nalle Puh 40

Puffar lite för pingsttråden...

• skruttgumma

Vi ska ha min jobbarkompis kompis som fotograf. Hon är jätteduktig!! Hon ska vara med oss hela dagen, fotografera både mina och m2b´s förberedelser, vigseln, traditionella bröllopsfotografier och sen efteråt på festen.
    Vi har inte fått någon prisuppgift ännu, hon skulle fotografera ett annat bröllop i september och sen höra av sig när hon visste hur mycket redigeringsarbete det blev och så.

Innan har hon bara tagit betalt för material och så, men om hon ska vara med enhel dag så hade det känts som om vi utnyttjade henne..

Svar på tråden Pingst 2009