• Nalle Puh 40

Pingst 2009

Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?

• Svar på tråden Pingst 2009
  • Nalle Puh 40

2ooo kr för fotografering inne och ute

• Nalle Puh 40

Sen får man beställa vilka kort man vill ha

• Nalle Puh 40

Nu har jag tagit reda på var tårtan kommer kosta: Ca 33-35 kr/pers

Vad får ni andra betala?

• skruttgumma

Jag har en kompis som ska göra tårtan, så vi kommer att betala allt material plus hyra av ställning och lite som tack för hjälpen, siktar på att landa på ca 800 - 1000kr. Vi är ca 60 pers.
    Ca 15 kr per person blir det då..

• Nalle Puh 40

Ja, tänk om man hade lite mer kontakter men vi får iaf åka gratis efter i en fin bil och solisten tar inget betalt. Alltid något...

• skruttgumma

Ja, alla har ju olika kontakter.. Själv hade jag önskat att jag kände nån som bara hade en jättestor fin sal som stod och skräpade inne i centrum. Med högt till tak, kristallkronor i taket, fina stolar och lagom med plats för ca 60 pers..
    Har jättesvårt att hitta lokal i den här stan.
    Det bästa vi fått tag på är en klubblokal som visserligen ligger väldigt bra, centralt men inte så det finns grannar som kan bli störda, men det bara SKRIKER klubblokal om den, väggarna är klädda med pokaler och sånt.

Nån som vet om man får plocka ner såna saker? Tänkte vi kunde ta kort på hur de stod och även märka dem i nummerordning så de kommer tillbaka på samma ställe..

• Nalle Puh 40

Ja, klubblokale är ju inte så kul. Vi ska vara i en bygdegård, inte världens mysigaste men helt ok ändå

• karni5

Vår bröllopstårta kostar 45 kr biten!

• skruttgumma

Nu har vi fått prisförslag från en jättemysig restaurang här, och det skulle faktiskt landa på samma summa som om vi hade hyrt lokal, haft catering, köpt alkohol i Tyskland, köpt massa bordsdekorationer m.m.

Den enda nackdelen är att min kompis inte kan göra tårtan eftersom den måste vara gjord i ett godkänt beredningskök enligt livsmedelsverket..

Men jag tror inte att hon kommer att ta illa upp om det skulle vara så att vi väljer det alternativet, hon är ingen knusslig människa. Och det skulle verkligen vara skönt att SLIPPA vara i en klubblokal, känns lite lyxigare såhär..

Vad kan man räkna med att en tårta kostar? Är 35-45 kr biten normalpris eller har ni fått nåt specialpris då?

Svar på tråden Pingst 2009