Pingst 2009
Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?
Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?
Hej ytterligare ett pingstpar! Vi ska gifta oss i Lysekils kyrka den 30 maj!Vi har bokat kyrkan och festlokal(Gullmarsstrand på Fiskebäckil om ni från Götet känner till det) Kollat på ring och bestämt antal gäster...Sen har vi inte hunnit mer. Kanske inte hinner skriva så ofta har två små barn...Någon annan som ska ha era/andras barn som brudnäbbar?? Och till "efternamnsbyte" ska ni byta efternamn? Vet du hur det går till praktiskt?
vi tänkte byta efternamn båda två! Vi ska ta ett gammalt släktnamn om det går!
Hihi, nu har jag bestämt med tjejen jag ska köpa klänningen av. Får den nån gång nästa vecka. Den är lite för liten, men jag hoppas den blir en sporre till att kämpa på med "volangerna"
Har ju ett tag på mig...
Kul att du skaffat klänning. Jag hade själv tänkt att köpa en på nätet. Tradera verkar ha en hel del. Har en släkting som kan sy in eller ut! klänningen i värsta fall!
Hej! Här kommer ännu ett par. Vi gifter oss också den 30 maj i Umeå. Vi inte hunnit planera så mycket än, bokat lokal och pysslat lite med gästlistan. Ska gå och titta på klänningar till veckan, det ska bli spännande!
Vi har skickat in papper om namnbyte idag faktiskt. Känns lite läskigt, nästan som att byta identitet. (Det är alltså jag som byter.)
Laddade hem papper från skatteverkets hemsida och skrev ut.
Dels till oss och så till barnen.
Barnen heter nu mitt efternamn, men ska byta till sin pappas namn och ha mitt nya efternamn som mellannamn. (Jag ska alltså inte gifta mig med deras pappa.)
Barnen ska vara brudnäbbar. Vill att de ska gå med varsin korg med blomblad, det kan de väl göra även om det är en flicka och en pojke?
Får man förresten slänga blomblad på golvet bara sådär eller är det bara i filmer de gör så? Vem städar upp dem? Nästa par som gifter sig vill kanske inte alls trampa i gamla blomblad...
Ni som ska köpa klänning på internet, har ni kollat millysbridal? Det är nog inte dyrare än att handla på Tradera och man får den måttsydd.. Kan t.o.m designa själv, göra ändringar på klänningarna i deras kollektion m.m.
Skruttgumma: Kolla in www.sheshopping.com också...där hade nog jag beställt om jag inte fått tag på den jag ska köpa nu!
tack för tipset
Skruttgumma:Visst kan båda dina barn vara brudnäbbar! Det är bara vårt eget dumma genusperspektiv som spökar! Kram