Pingst 2009
Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?
Någon mer än jag som gifter sig pingstaftonen 2009?
Hallå alla pingstbrudar, var är ni???
Men hjälp!!!
Jag ska oxå gifta mig vid pingst ungefär. Vilket datum är det?
Min m2b friade i torsdags, vi har inte bokat nånting!
Nu får jag PANIK när ni hunnit med så mycket redan.
Tror ni att jag är ute alldeles för sent?
Jag bor förresten oxå i Göteborg, typ, lite utanför
Vi ska också gifta oss i pingsthelgen nästa år! :)
Skruttgumma: Det är lungt! Du hinner! Det är den 30 maj :) Jag har inte hunnit alls mycket, jag och min m2b kan inte komma överens om vilken kyrka vi ska ha (jättebra början på ett äktenskap att inte komma överens, hihi) så allt vi har gjort hittills är bokat lokal. Har inte bestämt blommor, gästlistan känns omöjlig, har inte hittat nån bra klänning till min omöjliga figur osv osv...Oj nu börjar jag känna mig stressad! ;)
Kul med fler pingstbrudar och vi har ju trots allt gott om tid på oss...
Skruttgumman: Stort grattis!!!
Puffar lite igen...
Ska ni göra era inbjudningskort själva eller skicka till tryckeri? Jag har en idé om att låta en kompis ta kort på oss och sen scanna in det i datoen och pilla ihop nånting i nåt bra program...ja, jag är ingen expert men det borde väl gå?? Tryckeri verkar så dyrt...:/
Vi ska nog anlita ett tryckeri i stan, är tyvärr inte så pysslig av mig
Nu har vi bokat lite och kan pusta ut. 30 maj är mammas födelsedag, så det blev 16 maj för oss, men jag hänger kvar här ändå
Ska göra egna kort tillsammans med en kompis. Det är en jättebra idé att ha ett kort på er.
Om man skriver ut kort och bild snyggt på ett lite hårdare papper och sen klistrar det på ett annat papper i en annan färg, el ev med ett mönster, så blir det jättefint. Man kan ev köpa såna små kuddar så t.ex bilden kommer upp lite.
Jag tänker göra lite enklare inbjudningskort, mest för att det är roligt att göra dem, för jag tror att det är tackkorten som folk sparar.
Vad ska era m2b ha på sig?
Saraodanne: kolla på www.millysbridal.com, har hört massor som är jättenöjda med sina klänningar, jag tänkte beställa min. Man kan designa helt själv, de syr efter ens bild, och man måttbeställer. Min kommer kosta 240 dollar, det blir ju typ 1700kr..
Här har ni ett till pingstpar!
Har/håller på med:
*gästlista (hittils 65 pers)
*Gjort demo på inbjudningarna
*Färgtema blir (syren)lila, vitt och ev limegrönt
*Tårtorna har min syster bett att få göra
*Hon får nog binda buketten också
*Klänning är jag på g att köpa begagnat
*Funderar på mat och lokal (bor i ett mindre samhälle i Jämtland så det finns inte mycket att välja på...)
*Har mailat föramlingen ang datum/tid men inte fått svar så i morgon ska jag ringa dem