• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • ingenjörsbruden
    Ingarö08 skrev 2008-06-13 11:16:27 följande:
    Tror det stämmer med näringen men det är ju mycket annat som händer med celldelning och så så jag vet inte hur det påverkar. Det "sägs" ju att man ska sluta dricka när man fått sitt plus men i tex frankrike så är det OK för gravid att ta ett glas då och då :) Men småsmutta tänker jag nog göra iallafall om det blir pluss innan bröllopet...
    Suck ja detta tvistar väl de lärde om.....
    Men rent logiskt så tar ju embryot näring fr "ägget" under den första tiden o den "näringen" finns väl redan när vi föds eller i puberteten när de mognar.....ja om jag plussar innan bröllopet så kommer jag def att smutta jag med!!

Vill ju eg inte ha BP under högsommaren.....men om det tar sig på första försöket så blir BP första v i aug....Phu...det blir varmt!!!
  • Ingarö08

Sant!

Men tänkt så mycket glass du kan äta under sommaren känna att man inte behöver tänka på beach2009

ingenjörsbruden skrev 2008-06-13 11:26:56 följande:
    Suck ja detta tvistar väl de lärde om.....Men rent logiskt så tar ju embryot näring fr "ägget" under den första tiden o den "näringen" finns väl redan när vi föds eller i puberteten när de mognar.....ja om jag plussar innan bröllopet så kommer jag def att smutta jag med!! Vill ju eg inte ha BP under högsommaren.....men om det tar sig på första försöket så blir BP första v i aug....Phu...det blir varmt!!!
  • Helena Johansson

Godisråttan: Ha ha ha, påkommen!!! Ses i morrn!

• lanovia 08

Tack, skönt att höra! Hör från så många att de aldrig i livet skulle vilja gifta sig gravida så jag har verkligen haft ångest över vårat beslut.

The Bumblebee skrev 2008-06-13 08:24:02 följande:

lanovia 08:Tycker att ni har en sund inställning. Har man en stor längtan så har man Hur det än blir (när det än tar sig) så kommer ni ju att vara överlyckliga - ett bröllop är ju, som du säger, underbart ändå. Lycka till!Jag ville dock kunna dricka några white russian på min bröllopsfest, så jag är nöjd att vi "kunde lägga band på oss" tills efter bröllopet denna gången.
  • lanovia 08

Det där med alkohol är klurigt. Man hör ju från alla håll o kanter att man absolut inte skall dricka alkohol när man är gravid. Och det skall man väl inte heller. Men tänk alla som går på fest och dricker som vanligt innan de inser att de är gravida. Deras barn klarar sig ju. Har hört samma som dig ingenjörsbruden att de första veckorna är det ingen fara.
    Min slutsats är alltså att hinner jag bli gravid innan bröllopet (som är inom mindre än 3 mån) kommer jag nog också smutta lite. Ialla fall på champagnen till brudskålen.

Jag är inte hemma i alla förkortningar, vad betyder BP?

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2008-06-13 12:11:26 följande:

Det där med alkohol är klurigt. Man hör ju från alla håll o kanter att man absolut inte skall dricka alkohol när man är gravid. Och det skall man väl inte heller. Men tänk alla som går på fest och dricker som vanligt innan de inser att de är gravida. Deras barn klarar sig ju. Har hört samma som dig ingenjörsbruden att de första veckorna är det ingen fara.Min slutsats är alltså att hinner jag bli gravid innan bröllopet (som är inom mindre än 3 mån) kommer jag nog också smutta lite. Ialla fall på champagnen till brudskålen.Jag är inte hemma i alla förkortningar, vad betyder BP?
    v12 ska det visst vara när embryot börjar ta näring från modern... Det här med alkohol är jätte knepigt....men det ska inte vara någon fara om man dricker utan att veta i början...men man ska väl låta bli att dricka sig full......

Detta innebär att om det går på första försöket så är jag i v 8 vid vigseln o i v12 när vi kommer hem från bröllopsresan = jag kan smutta på lite vin o öl!!! Gillar inte dricka så mkt sprit när det är varmt så det passar perfekt!!

Kroppen hanterar ju alkohol som en förgiftning....så om den utsätts för mkt för sånt så finns det kanske stor risk för MF.... Många teorier....

BP....ja du det korrekta kan jag inte för det är lite latin....men "min" översättning är BebisPlopp=BP=förlossning.
  • Ingarö08

haha bebisplopp
    Bra mycket roligare term än BF "beräknad förlossning"

• Tit

Ingenjörsbruden -jag vill inte göra livet svårare för dig men jag har faktiskt för mig att det inte är så bra att flyga i början av graviditeten, det är nåt med tryckskillnanden...

• Tit

Vi ska gifta oss 23/8 men nu säger min tråkigt kloke man att vi inte kan börja "baka" förrän en månad senare... Jag ska läsa till sjuksköterska och terminen är inte färdig förrän i juni med tentor på slutet. -Usch vad det är tråkgt att vara klok -jag vill ha bebis nu!!!

• Embo81

Tänk bara på att du kan må skitdåligt i början av graviditeten, så att vara gravid i vecka 6-16 hade jag inte rekommenderat till bröllopet. Tänk även på att risken för missfall är större första veckorna, kanske inte superkul att få missafall i någon dag innan vigsel eller på semestern. Vet att man inte ska tänka så negativt, men det är faktiskt så att en stor del av alla graviditeter slutar i ett tidigt missfall, rent krasst är det ju så.

ingenjörsbruden skrev 2008-06-13 10:49:13 följande:
    Jag är så GLAD!!!!!I morse satt vi o diskuterade barnnamn medans vi åt frukost!!!Kom fram till ett pojknamn som vi gillar.....men flicknamn är inte lika lätt.....men det är så kul att börja fundera på namn!!!! Vi har tänkt starta "fabriken" till bröllopet.....men jag funderar på om vi ska starta den lite tidigare i nov.....(gifter oss i dec). Det är ju inte säkert att det tar på första försöket....men är det dumt med tanke på att vi åker på bröllopsresa i 3 veckor med bad o dyk bara några dagar efter bröllopet? Såklart får man ju skippa sprit o så.....Men har för mig att embryot inte tar näring från modern förrän i v 10-12 eller är det fel?!
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2