• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • Emmas syster

med det inte sagt att det går dåligt för alla

det stora flertalet går det ju faktiskt bra för

de jag känner har antingen fått barn 1a eller 2a försöket - sen är vi ett gäng som har stora problem med att det antingen inte tar sig eller att vi får missfall efter missfall efter missfall efter missfall och vi finns ju med i den där statistiken och drar upp den

• BröllopJuli2008

Ville bara tala om att vi just kommit hem ifrån det första ultraljudet. Vi fick se ett litet hjärta picka därinne och tydligen så är jag i vecka 7+2. Nu känns det lite mer verkligt, efter att ha fått sett "det" i verkligheten..

• Soon 2 be Mrs
    BröllopJuli2008 skrev 2008-05-27 16:43:40 följande:
    Ville bara tala om att vi just kommit hem ifrån det första ultraljudet. Vi fick se ett litet hjärta picka därinne och tydligen så är jag i vecka 7+2. Nu känns det lite mer verkligt, efter att ha fått sett "det" i verkligheten..
    vad roligt för dig!!!! måste kännas helt underbart!!! Kommer du ta reda på könet senare (när det går att ta reda på det dvs)??
    Sköt om dig och bebisen i magen nu... ;)
  • ingenjörsbruden
    Ett STORT grattis till er!!!! Va kul!!

Men va tusan betyder 6+3 o 7+2 ????
  • BröllopJuli2008

Ingenjörsbruden: Det betyder att jag är 7 fullgångna veckor + 2 dagar in i graviditeten.

Soon 2 be mrs: Vi pratade faktiskt om det idag och kom fram till att vi inte kommer att ta reda på vad det är. Jag tycker att det förstör lite om man tar reda på det innan. Känns onaturligt för oss . Sen så får man så få överaskningar i livet och det här kommer ju vara den största överaskningen av dem alla

• The Bumblebee

Å vad roligt för er! Visst är det underbart att få se det pickande lilla ♥hjärtat!
  • BröllopJuli2008

The Bumblebee skrev 2008-05-27 17:16:22 följande:

Å vad roligt för er! Visst är det underbart att få se det pickande lilla ♥hjärtat!
    Det kändes helmysko! Min m2b bara stod och gapade! Tror att det börjar sjunka in för honom med nu
  • Soon 2 be Mrs
    BröllopJuli2008 skrev 2008-05-27 17:05:26 följande:
    Ingenjörsbruden: Det betyder att jag är 7 fullgångna veckor + 2 dagar in i graviditeten.Soon 2 be mrs: Vi pratade faktiskt om det idag och kom fram till att vi inte kommer att ta reda på vad det är. Jag tycker att det förstör lite om man tar reda på det innan. Känns onaturligt för oss. Sen så får man så få överaskningar i livet och det här kommer ju vara den största överaskningen av dem alla
    Det är nog sant... dock så kommer vi när vi väl är med barn ta reda på könet. Låter jätte tråkigt men vi är redan nyfikna. Kanske för att vi försökt i ett och ett halvt år! Men vi har pratat om det länge om att ta reda på kön, vi har till och med bestämt namnen på barnen..hehe... men men det är väl olika för alla antar jag. Oavsett om man tar reda på det eller inte så är det enda som är viktigt att barnet är friskt!
    Har du varit illamående än? Känt av nått alls? Vet att det är ganska tidigt men vissa kan bli illamående tidigt.. ;)
  • The Bumblebee

Fatta vad komiskt...ibland sköter kroppen planeringen åt en. Himla tur för en virrmaja som mig.
    Fick mens igår kväll och gifter mig den -7 juni- vilket innebär att jag har äl precis då! Vi har inte sagt att "nu 17 ska här göras bebis" utan "blir det så blir det" (slutar att köra avbrutet på bröllopsnatten alltså). Måste kanske boka nån övernattning ändå nu när det föll sig så här!

• ingenjörsbruden

The Bumblebee skrev 2008-05-29 09:53:21 följande:

Fatta vad komiskt...ibland sköter kroppen planeringen åt en. Himla tur för en virrmaja som mig. Fick mens igår kväll och gifter mig den -7 juni- vilket innebär att jag har äl precis då! Vi har inte sagt att "nu 17 ska här göras bebis" utan "blir det så blir det" (slutar att köra avbrutet på bröllopsnatten alltså). Måste kanske boka nån övernattning ändå nu när det föll sig så här!
    Va bra!!!
    Lycka till!!
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2