• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • Sommaren2008

Låter jättemysigt att starta bebisverkstaden på bröllopsnatten!

Våra planer är att om ca 1 år så ska jag sluta äta piller och sen ser vi vad som händer. Vi vill ha iaf ett år för oss själva innan vi skaffar barn. Ibland önskar vi att vi kunnat ha mer tid för oss själva innan men samtidigt vill vi vara hyfsat unga när vi får barnet och framförallt när barnen är vuxna och vi har tid för oss själva igen så vill vi fortfarande vara pigga, friska och unga. Vi är nu 26 och om planerna håller så blir jag gravid när jag är 27 och får barnet runt min 28:nde födelsedag. Då kommer vi inte ha fyllt 50 när barnet är stort och klarar sig själv.

Hehe, good luck säger ni, barn kommer när de kommer. Men man får väl drömma lite =)

• Silva79

Har ont i magen, på sidorna, gör mest ont när jag rör mig. Antar att det har något med ägglossningen att göra, eller?
    Slutade med p-ring den 15 maj och fick mens den 19:e.
    Har man ont några dagar innan ägglossning, under eller efter? Vet ingenting om sådant här. Pga olika saker är det bra för vår del om vi kunde ha koll på ägglossningen.

• ingenjörsbruden
    Silva79 skrev 2008-05-30 10:34:58 följande:
    Har ont i magen, på sidorna, gör mest ont när jag rör mig. Antar att det har något med ägglossningen att göra, eller? Slutade med p-ring den 15 maj och fick mens den 19:e. Har man ont några dagar innan ägglossning, under eller efter? Vet ingenting om sådant här. Pga olika saker är det bra för vår del om vi kunde ha koll på ägglossningen.
    Jobbigt med ont....
    Det är nog väldigt individuellt...vissa känner av ÄL andra inte alls.....kan ju vara att din kropp ställer om sig efter p-ringen....
    Man kan visst kolla slidsekretet...är det mer tapetklister så ska det visst tyda på ÄL.... Inget jag dock kan bekräfta av egen erfarenhet....
  • Ninnispinnis

Vet inte om någon ahr skrivit om det innan, men det finns ägglossningstest på apoteket så man kan se när man har ÄL.

Silva79 skrev 2008-05-30 10:34:58 följande:
    Har ont i magen, på sidorna, gör mest ont när jag rör mig. Antar att det har något med ägglossningen att göra, eller? Slutade med p-ring den 15 maj och fick mens den 19:e. Har man ont några dagar innan ägglossning, under eller efter? Vet ingenting om sådant här. Pga olika saker är det bra för vår del om vi kunde ha koll på ägglossningen.
  • Ankan80

Vi skall också försöka efter bröllopet.
    Det är både skrämmande o pirrigt på samma gång
    = första

• Silva79

Har läst om det innan, men det känns lite överdrivet eftersom vi precis börjat försöka.

Ninnispinnis skrev 2008-05-30 12:34:57 följande:
    Vet inte om någon ahr skrivit om det innan, men det finns ägglossningstest på apoteket så man kan se när man har ÄL.
  • Skottdagen2008

Jag hoppar på tråden. Vi gifte oss på skottdagen2008 och tog ut spiralen några dagar senare. Jag ville inte blöda på dagen D. Nu har vi tyvärr inte kommit till så ofta som sig kanske bör när man vill bli gravid, men vi hoppas att de få gånger vi får till det att det sker något.

Har känt av lätt illamående på förmiddagar och eftermiddagar som jag inte kan förklara. Inte så att jag spyr utan mer blir lite yrslig och känner mig lite kräkig, men inte så farligt mycket så jag måste spy. Vi lyckades få till det under min ÄL så jag hoppas självklart på att orsaken till illamåendet är vad vi hoppas på, men som sagt man hoppas, men jag tror inte att vi har sådan tur att vi grejar det på första försöket igen .

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2