Bebis efter bröllopet!? Nr2
Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?
Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?
Bara en nyfiken fråga till er som försöker bli gravida.. Kör ni på som galningar vid ägglossning eller är det mer "om det blir så blir det" inställning?
Kör som galningar hehe, närå men det är ju svårt att inte tänka på det extra mycket kring ÄL
Är det sant? Då skiter det sig ju för oss som hade tänkt att satsa nu. Skall ju till Tunisien på bröllopsresa och det innebär iallra högsta grad flygning. Men detta har jag aldrig någonsin hört talas om förut. Stämmer det??
hehe bebisplopp, den gillade jag!
Ingenjörsbrud, du har lika krass inställning som jag/vi. Har inga planer på att låta bröllopet förstöras om vi får missfall. Det är ju såpass tidigt i graviditeten i såfall så vi har sagt att visst det kommer vara tråkigt och man kommer väl bli ledsen. Men då är det bara på´t igen som gäller!
Sedan om man klarar tänka så när det väl händer är ju en annan sak.
Vi är en så länge på "om det blir så blir det".
Vi är just nu "om det blir så blir det" men satsar för fullt snart så fort jag vet att jag får ägglossning då jag inte har lätt att bli gravid hehe..
Vi ska försöka ha koll på äl eftersom vi inte har sex så ofta pga att det gör ont för mig. Det onda har dock blivit mycket bättre sen jag slutade med prev.
Tyvärr kommer jag nog ha väldigt oregelbunden mens, det hade jag förr iaf, så det lär bli svårt att hålla koll på äl, samtidigt känns det lite överdrivet med äl-test och dyl redan.
Lägger in en liten länk med tanke på era funderingar kring att dricka eller inte dricka alkohol alldeles i början av graviditeten. Det är bara en persons tankar - men de kan ju vara värda att läsa iaf.
www.alltforforaldrar.se/forumarchive/forums/viewArticle/12/2841433/2840135