• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • Tit

Ingenjörsbruden

Ang. flyga; Jag kan ha fel, det var 10 år sen jag var gravid (och jag längtar så att få uppleva det igen!) kan minnas fel även om jag inte tror det. Barnmorskor vet väl med säkerhet. Jag har för mig att det mesta är känsligast i början efetrsom det är då det mesta sätts på plats hos den lille.

• Emmas syster
    chamor skrev 2008-06-13 13:24:36 följande:
    Bara en nyfiken fråga till er som försöker bli gravida.. Kör ni på som galningar vid ägglossning eller är det mer "om det blir så blir det" inställning?
    fick "order" av reproduktionsmedicin att köra varannan till var tredje dag - INTE oftare och helst inte mer sällan heller... eftersom det ger de bästa förutsättningarna att bli gravid

ingengörsbruden

här är en till med PCOS - har även hypothyreos...
    när väl min ägglossning kom igång så har jag blivit gravid lätt men fått 6 missfall och enl repro så är missfallsrisken ganska rejält förhöjd....

men jag hoppas verkligen inte att ngn annan råkar ut för samma som vi

sen kan jag tycka att de som kan få barn och fått barn själva kan ge fan i att adoptera så vi får en möjlighet att göra det utan att det tar eeeeevigheter
    Det finns ju fler som vill adoptera i världen än det finns barn som kan adopteras
  • lanovia 08

Bra info, tack! Då verkar inte det vara något man behöver oroa sig för ialla fall.

Graviditet är verkligen något som är för stort för att kunna planera. Hur man än vrider och vänder på det verkar det aldrig finnas något riktigt bra tillfälle. Nu får det hända det som hända vill och situationen rättas därefter.

The Bumblebee skrev 2008-06-13 20:22:05 följande:

ingenjörsbruden:Ang. flygning och graviditet:www.babyornot.se/menupage.php/uid/216Har inget bättre för mig just nu - så jag kan ju läsa på om såna här saker å förmedla vidare.
  • BröllopJuli2008

Hej tjejer! Jag kommer vara i vecka 16 när vi gifter oss. Nu är jag i vecka 10 (9+6) och har inga graviditetssymtom what so ever. Inget illamående, inga humörsvägningar, brösten slutade ömma för 3 veckor sedan.

Jag har på ul i tisdags (9+3), och fick då se ett huvud, armar och ben som rörde sig som bara den! Hjärtat slog kanonfint! Läkaren sa att om allt såg bra ut i vecka 10 så blir det inget missfall! Kändes SÅ skönt att höra! Men vi kommer ändå att vänta i 2 veckor till innan vi berättar för familj och vänner, känns kul att kunna säga att man är 3 fullgångna månader

Lycka till med bebisbakandet!

• Tit

Wow, stort grattis, vad underbart för er!!! Angående symtom så har du ju jättetur, men med det är det lika olika som människor är olika! Får man fråga hur det går med klänningen?

• BröllopJuli2008

Klänningen är utbytt! Det blev samma modell fast en i storlek 40. Sen kommer svärmor att sy in den veckan före bröllopet så att den sitter som en smäck när det väl är dags .

• Emmas syster
    BröllopJuli2008 skrev 2008-06-14 10:32:08 följande:
    Läkaren sa att om allt såg bra ut i vecka 10 så blir det inget missfall! Kändes SÅ skönt att höra!
    inte för att vara sån - men det stämmer inte, så sa de till oss oxå
    tre veckor senare var vårt lilla pyre dött (och då hade man ju självklart hunnit berätta för alla)

Håller tummarna för att ni inte råkar ut för det
    lycka till
  • BröllopJuli2008

Emmas syster skrev 2008-06-13 21:26:24 följande:

här är en till med PCOS - har även hypothyreos...när väl min ägglossning kom igång så har jag blivit gravid lätt men fått 6 missfall och enl repro så är missfallsrisken ganska rejält förhöjd....
    Emmas syster: Men det du "glömt" att tala om efter allt du pratat om med dina missfall är ju att tydligen har en "ganska rejält förhöjd missfallsrisk" av någon anledning. Vad jag vet så har inte jag det. Det kanske var därför min läkare kunde säga så till mig medan dina inte kan säga så till dig.

Givetvis beklagar jag det du gått igenom men jag tänker inte dras ner ocj bli deppad av ditt fall, för det verkar ju inte tillhöra vanligheterna.
  • BröllopJuli2008

Emmas syster: Sen så såg jag i tidigare inlägg från dig att i ett av dina missfall hade fostret dött i vecka 8 men att det inte upptäcktes förän i vecka 14, och i det andra hade du gjort ul i vecka 7 då allt såg bra ut men att det slutat växa och det upptäcktes i vecka 13.

Jag har gjort två ul, det första i vecka 7 och det andra i vecka 10. Båda ul såg jättebra ut och fostret växer som det ska

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2