Bebis efter bröllopet!? Nr2
Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?
Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?
Ingenjörsbruden
Ang. flyga; Jag kan ha fel, det var 10 år sen jag var gravid (och jag längtar så att få uppleva det igen!) kan minnas fel även om jag inte tror det. Barnmorskor vet väl med säkerhet. Jag har för mig att det mesta är känsligast i början efetrsom det är då det mesta sätts på plats hos den lille.
ingenjörsbruden:
Ang. flygning och graviditet:
www.babyornot.se/menupage.php/uid/216
Har inget bättre för mig just nu - så jag kan ju läsa på om såna här saker å förmedla vidare.
Bra info, tack! Då verkar inte det vara något man behöver oroa sig för ialla fall.
Graviditet är verkligen något som är för stort för att kunna planera. Hur man än vrider och vänder på det verkar det aldrig finnas något riktigt bra tillfälle. Nu får det hända det som hända vill och situationen rättas därefter.
The Bumblebee skrev 2008-06-13 20:22:05 följande:
Hej tjejer! Jag kommer vara i vecka 16 när vi gifter oss. Nu är jag i vecka 10 (9+6) och har inga graviditetssymtom what so ever. Inget illamående, inga humörsvägningar, brösten slutade ömma för 3 veckor sedan.
Jag har på ul i tisdags (9+3), och fick då se ett huvud, armar och ben som rörde sig som bara den! Hjärtat slog kanonfint! Läkaren sa att om allt såg bra ut i vecka 10 så blir det inget missfall! Kändes SÅ skönt att höra! Men vi kommer ändå att vänta i 2 veckor till innan vi berättar för familj och vänner, känns kul att kunna säga att man är 3 fullgångna månader
Lycka till med bebisbakandet!
Wow, stort grattis, vad underbart för er!!! Angående symtom så har du ju jättetur, men med det är det lika olika som människor är olika! Får man fråga hur det går med klänningen?
Klänningen är utbytt! Det blev samma modell fast en i storlek 40. Sen kommer svärmor att sy in den veckan före bröllopet så att den sitter som en smäck när det väl är dags .
Emmas syster skrev 2008-06-13 21:26:24 följande:
Emmas syster: Sen så såg jag i tidigare inlägg från dig att i ett av dina missfall hade fostret dött i vecka 8 men att det inte upptäcktes förän i vecka 14, och i det andra hade du gjort ul i vecka 7 då allt såg bra ut men att det slutat växa och det upptäcktes i vecka 13.
Jag har gjort två ul, det första i vecka 7 och det andra i vecka 10. Båda ul såg jättebra ut och fostret växer som det ska