• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • lanovia 08

Ingarö08, vad skönt att du känner så.

Godisråttan, skönt att kroppen kom igång som den skulle med en gång. Det gjorde min också, men om det skulle vara ett bra tecken på så vis att det skulle gå fortare att bli gravid, det undrar jag.

Tit, kroppen är verkligen fascinerande. Bara lite nyfiken, är du vegetarian nu igen eller har du fortsatt äta kött?

• BröllopJuli2008

Tit: Jag är vegetratian och känner starkt för att fortsätta, kanske t.o.m. ännu mer nu. Det är tydligen vanligt att köttätande kvinnor slutar äta kött under graviditeten .
    Det enda som jag försökt mig på är fisk, det gick sådär kan jag säga

• Ingarö08

Ja, det är skönt. Men nästa månad kommer jag väl bli lite småbesviken

Fast det är lite skumt det här...Fick du början till mens igår med rosa flytninga och blod. Det höll i sig halva dagen sedan inget mer igårkväll. Idag nada, inget!?? Så nu är jag lite konfunderad Får väl testa mot slutet av veckan/helgen om mensen inte kommit igång på "riktigt"...

lanovia 08 skrev 2008-06-18 07:54:28 följande:

Ingarö08, vad skönt att du känner så.Godisråttan, skönt att kroppen kom igång som den skulle med en gång. Det gjorde min också, men om det skulle vara ett bra tecken på så vis att det skulle gå fortare att bli gravid, det undrar jag.Tit, kroppen är verkligen fascinerande. Bara lite nyfiken, är du vegetarian nu igen eller har du fortsatt äta kött?
  • Tit

Hej, ang köttätande. Jag är säker på att det kan vara tvärtom också. Jag äter faktiskt kött fortfarande (önskar att det ekologiska var lite billigare) och jag hade ätit vegetariskt i bara ett par år före graviditeten. Annars hade jag kanske blivit jättesugen på linser!

• BröllopJuli2008

Jag var på ytterliggare ett ul igår. Bebisen mår jättebra Hjärtat slog fortfarande jättefint och h*n rörde sig som bara den. Det var det piggaste foster jag sett sa doktorn.. *STOLT*

• Godisråttan
    BröllopJuli2008 skrev 2008-06-19 05:48:32 följande:
    Jag var på ytterliggare ett ul igår. Bebisen mår jättebra Hjärtat slog fortfarande jättefint och h*n rörde sig som bara den. Det var det piggaste foster jag sett sa doktorn.. *STOLT*
    Grattis vad kul!Måste vara häftigt att gå på UL
  • Soon 2 be Mrs

Nu när man närmar sig bröllop så vet man att det börja bli dags att tillverka en liten ängel .... Längtar.... :)
    Hoppas bara att min pco inte sabbar så mkt!!!

• ingenjörsbruden
    BröllopJuli2008 skrev 2008-06-19 05:48:32 följande:
    Va härligt o skönt!!!

Soon 2 be Mrs: Jag håller med dig helt o hållet!!! Längtar så!!!....Har börjat fundera på att prata med min gynläkare om Pergotime (brukar vara första hjälpen för pco med graviditetsönskan)....Vet iallafall att vi slipper försöka ett år innan vi får hjälp o det känns ju iofs skönt....
    Ska åka in o lämna blodprov i nästa vecka för att kolla hormonerna....hatar sprutor!!! Nåja det är ju ingenting mot en förlossning...
  • Soon 2 be Mrs
    ingenjörsbruden skrev 2008-06-19 08:23:48 följande:
    Va härligt o skönt!!! Soon 2 be Mrs: Jag håller med dig helt o hållet!!! Längtar så!!!....Har börjat fundera på att prata med min gynläkare om Pergotime (brukar vara första hjälpen för pco med graviditetsönskan)....Vet iallafall att vi slipper försöka ett år innan vi får hjälp o det känns ju iofs skönt....Ska åka in o lämna blodprov i nästa vecka för att kolla hormonerna....hatar sprutor!!! Nåja det är ju ingenting mot en förlossning...
    Vad bra. Pergotime är bra och funkar på allihop mer eller mindre. Min syster blev gravid med hjälp av pergotime (doser, hon har pcos den svåraste graden, hon får inte ens mens) och fick världesn sötaste pojke. Jag ska gå till gyn när vi kommit tillbaka från aruba.. Dem sa till mig i våras att om jag inte lyckats bli gravid till sommaren så skulle jag få hjälp.
    Hoppas det går bra för dig... :) Håller tummar och tår för dig!
    KRAM på dig!
  • lanovia 08

Vad händer om man gör gravtestet för tidigt? Är det riskt att man får neg svar då fast det egentligen skall vara pos??

Var på apoteket igår och såg att det skulle göras tidigast 4 dar före beräknad mens. Saken är att jag har haft både 28 och 21-dagars cykel efter jag slutade med p-piller. ´Kanske bäst att vänta lite.
    Förmodligen är det bara falskt alarm,vore otroligt att det gick så jädrans lätt för oss. Men har mått så skumt i över en vecka. Illamående och inte alls gott med mat.

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2