Bebis efter bröllopet!? Nr2
Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?
Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?
Jo, delvis. Ägget lever i 24-48h men spermierna kan leva i 5dgar så de kan ju ligga där och lura om man har sex 4dagar innan ägglossning.
haha, jag måste också ha sovit på biologilektionerna för inte fasiken visste jag innan vi "började" att de skulle vara så här svårt och att det endast var under några få dagar på månaden man kunde bli gravid. Man har liksom blivit inpräntat under yngre år att om ni inte skyddar er så blir du gravid direkt...oavsett tidpunkt på månad
Exakt!!
haha, sitter och småler åt gamla minnen. Kommer ihåg när jag glömde ett p-piller och typ käkade upp hela kartan när jag såg att att jag missat ett. Tänkte att det lär ju funka som "dagen efter piller" om jag tar hela kartan... haha
Perfekt tråd, vi ska också börja när vi gift oss den 23/8. Äter mitt sista piller fredagen den 22/8
Har inte heller ngn bra koll på ÄL och ÄL stickor så jag läser med spänning!
Oj....hehe....det blev nog lite för mycket hormoner den månaden
haha, det var typ 10år sedan och det jag kommer ihåg nu var att jag mådde lite illa i några dagar.
Usch. jag inbillar mig att jag blir gravid direkt, men det är nog inget man skall hoppas på.
Det får bli när det blir är nog bästa inställningen.
Oj, shit! vilken hormonchock för kroppen, förstår att du mådde illa några dar.
Men håller med er, verkligeheten verkar vara en helt annan än vad man fick lära sig i skolan.
Ankan80, tror du har helt rätt inställning.
Själv sitter jag här och väntar på att det skall gå några dar så jag kan göra om gravtestet. Värsta är ju att om jag inte är gravid kommer jag bli så jäkla besviken efter allt det här illamåendet. Och är jag inte gravid får jag nog gå till läkaren och kräva en undersökning. Illamående i 2 veckor ser inte jag som normalt.