• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • BröllopJuli2008

Vi berättade för våra föräldrar rätt så snabbt, resterande familj (syskon m.m.) fick veta i vecka 10 - 11. Nu är jag i vecka 13 (12+5) och går in i vecka 14 på söndag.

A just det, jag gifter mig om 3 veckor oxå! WWWWWIIIIIIIIIIII!!!!!

• 31 maj 2008

Vi berättade på bröllopet, vilket ledde till stort jubel!

• BröllopJuli2008

Anledningen till att vi berättar före bröllopet är för att vi önskar oss presentkort på Babyland. Vi tyckte att det passade utmärkt eftersom vi ska köpa vagnen där + 1000 grejer till som jag vill ha:-P, då passar det ju så bra att önska sig det i bröllopspresent.

Och jag kommer vara i slutet av vecka 16 då vi gifter oss, tror att gästerna kommer ana innan vi skulle hinna säga något

• lanovia 08

Då var jag tillbaka från semesterveckan:
    Jonna, hur har det gått med illamåendet? Hoppas du mår bättre nu. jobbigt att må så kasst i 2 mån.

För vår del blev det ingen bebis den här gången. Mådde super illa i 2,5 veckor. Sedan fick jag en otrolig smärta i magen, som mensvärk men mycket värre. Därefter släppte allt och mensen kom igång. Själva fattar vi ingenting. Har aldrig mått så förut.
    Blev ledsen först då jag hunnit ställa in mig på att jag nog var gravid. Men har också lovat mig själv att inte haka upp mig på det för mycket. Det här var första försöket. Det är bara på´t igen. Funkar det inte innan bröllopet så är det ju ingen katastrof.

Jonna83 skrev 2008-06-27 20:40:49 följande:
    lanovia 08Här är en som mått illa konstans i snart två månader! Förutom de gånger då jag legat o spytt. Börjar bli lite smått panikslagen, inget kan få en så knäckt som att gå runt o vara grymt illamående hela tiden. Har tagit 4 grav test men nej, inte det. Trodde jag inte heller iof, men nu griper jag efter halmstrån!
  • 31 maj 2008

Ianovia - stackare! Hoppas ni kan bli gravida snart igen. Men som du säger, det här var ju bara första försöket och mf är ju väldigt vanligt. Skickar en varm kram!

• Jonna83

Lanovia 08

Nä, det går inge vidare. Har visserligen mått skapligt i helgen, o vilken lättnad det är när man känner att illamåendet ger sig lite!
    Grejjen är att jag itne riktigt vågar försöka bli med bebis innan jag vet vad som är fel :/ Så.. vi avvaktar o väntar på remiss.

• lanovia 08

Tack. Om jag nu var gravid... det kommer vi aldrig få veta. men är ju svårt att inte fatta misstankar.

Jonna83 låter smart att vänta med att bli gravid till du vet vad som är fel. Även om det är segt. Lycka till!

• BröllopJuli2008

Asså min mage har växt något otroligt de sista 2 veckorna. Utan att överdriva så har den nästan fördubblat sin storlek! Jag fick kommentarer från en tjej på familjeliv.se som är beräknad till dagen före mig, hon undrarde om jag verkligen inte hade två därinne för hennes mage var inte i närheten av min tydligen.. Blir lite orolig juh.. Men jag har varit på 3 vul/ul och de borde ju för sjutton ha sett vid det laget om det är två, eller hur??

• lanovia 08

Huruvida de borde ha upptäckt tvillingar vid det här laget kan jag inte uttala mig om. Men alla magar växer ju olika fort och mycket som jag förstått. Så bara för hennes har växt mindre behöver du inte oroa dig. Kanske snarare är hennes som har växt mindre än "normalt"...???

• BröllopJuli2008

Hej tjejer hur går det med bebisverkstaden? Själv har jag gått 14 fulla veckor imorgon och går in i vecka 15 . Magen växer och mår bra

A just det; jag gifter mig om 4 veckor oxå

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2