• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • pluttefisa

Kan man hoppa pa här även om man inte slutat med p-pillerna än? Vi planerar att börja försöka efter bröllopet i September och jag är redan nervös att jag ska vara för 'gammal' nyss fyllda 30 eftersom alla tidningar ständigt maste paminna dig om att du är mindre fertil efter 30...

• T3ZZ

Vi satsar på att börja på bröllopsnatten ;). 25 juli 2009. Kommer no sluta me p-piller en månad innan.

• Bröllop 2008

hejan, också ny här jag har 17 piller kvar att ta, ska bli så skönt och spännande att sluta knapra piller. Vi gifter oss den 23/8 och efter det hoppas vi på ett plus, men man vet ju tyvärr inte hur lång tid det tar för kroppen att komma igång..

Godisråttan, ska du kolla din ÄL med stickorna eller ska ni försöka träffa rätt själva?

pluttefisa, jag är 33 och jag blir också irriterad över tidningarna när de skriver hur svårt det blir.. usch

• pluttefisa

Ja, vad kul, da ska vi börja försöka nästan samtidigt!
    Jag vagar inte sluta med p-pillerna förrän efter bröllopet (vill inte ha mens pa bröllopsdagen blir grinig och ont i magen da), men efter det sa...
    Ja det med aldern är ju känsligt sa det är klart att tidningarna maste spela pa det hela tiden. Samtidigt sa far ju alla kändisar barn efter 30 nu för tiden, sa det kan ju inte vara helt omöjligt... Min största utmaning blir att försöka höja min sambos sexlust innan, han är lite för slö pa den fronten sa nu far det bli ändring!

• Bröllop 2008

Japp, se till att det bli ändring på den fronten
    Jag kommer faktiskt ta mitt sista piller fredagen den 22/8. Då kommer mensen på måndagen och vi gifter ju oss på lördagen så det blir perfekt.
    Sen har jag mens till ca fredagen efter och lördagen den 30/8 åker vi på bröllopsresa till Bali, så vårt första försök blir där, om man får ÄL som man ska.

Kul att vara ett gäng som försöker samtidigt, det är så mycket man ska lära sig om allt haha

Hur länge har du försökt Godisråttan?

• Ankan80

Nu hoppar jag in här igen.

Vi har bestämt oss för att försöka innan bröllopet, vilket innebär att jag (om det blir nåt) är 2v gravid på bröllopet.

Men jag vill kunna ta lite champagne och lite vin till maten.
    Det kan väl inte vara någon fara? eller vad säger ni?

• lanovia 08

Oh, vad trevligt att denna sidan fått fart igen. Ingen bebis hos oss ännu. Min kropp lurar mig dock hejvilt. Månaden med illamående har ni ju hört talas om. Förra månaden hade jag ont i brösten och var svintrött. Men mensen kom ändå. Jag kollade med gravtest senast i morse för att vara helt säker. Men nej ingen bebis.
    Så undrar just vad kroppen skall hitta på för symptom denna månad.

Ankan80, vad kul att ni skall börja försöka. Det där med alkohol är klurigt. Har hört att det inte skall vara någon fara de 2första veckorna. Men jag pratade med en barnmorska för några veckor sedan. Hon avrådde mig helt från att dricka alkohol under den tiden vi försöker få barn. Detta då det inte finns någon säker dokumentation på vad som egentligen händer med forstret när mamman dricker i början.
    Men sen har man ju hört talats om de som supit massor innan de insett att de var med barn och ändå har friska barn. Så det är svårt. Men vill man vara säker får man nog avstå helt.

Jag har själv kört lite med filosifin att mellan ägglossning och mens då jag inte vet om jag är gravid eller inte, då dricker jag ingen alkhol direkt utan kan ev smutta eller ta pyttelite själv. Så fort jag får reda på att jag är gravid kommer jag hålla mig borta helt. Vill nog inte riskera barnets väl för alkholen.

• Ankan80

Ja, defintivt kommer jag inte heller dricka.
    Vi kan ju skjuta på det en månad också. hehe...men man är ju lite ivrig.
    Dssutom behöver det ju inte alls lyckas.

• Ankan80

Vissa gravida har ju tom fått rådet att dricka 1 glas rödvin en gång i veckan så man borde ju kunna ta lite då i början.
    Ren sprit kan man ju hålla sig från

• Bröllop 2008

Använder ni ÄL stickor eller vet ni när er ÄL är, såhär när man vill bli gravid så tycker man inte att man har så många dagar på sig varje månad

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2