• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • lanovia 08

Vi använder inte någon hjälp för att hålla koll på ÄL. Jag har inte stenkoll på när min ÄL är, men man har ju 5-6 dagar på sig. Och för vår del har vi sex såpass ofta att vi inte behöver oroa oss för att missa dessa 5-6 dar.

• Bröllop 2008

Va bra! Då är det bara att köra på

• Godisråttan

Bröllop 2008 skrev 2008-08-05 14:26:36 följande:

Godisråttan, ska du kolla din ÄL med stickorna eller ska ni försöka träffa rätt själva?
    Vi kör nog båda men än så länge är min mens totalt oregelbunden så vette katten när jag har ÄL...Hittills har vi kört "the safe method" ja du fattar men har nu börjat att inte göra det så vi får väl se
  • Godisråttan

Bröllop 2008 skrev 2008-08-05 14:48:41 följande:

Hur länge har du försökt Godisråttan?
    Börjar typ nu
  • Godisråttan
    Ankan80 skrev 2008-08-05 14:55:54 följande:
    Nu hoppar jag in här igen.Vi har bestämt oss för att försöka innan bröllopet, vilket innebär att jag (om det blir nåt) är 2v gravid på bröllopet.Men jag vill kunna ta lite champagne och lite vin till maten.Det kan väl inte vara någon fara? eller vad säger ni?
    Tror det är helt lugnt första månaden!
  • ingenjörsbruden

Va kul att det blivit fart på tråden igen!!

lanovia 08 skrev 2008-08-05 15:44:18 följande:

Vi använder inte någon hjälp för att hålla koll på ÄL. Jag har inte stenkoll på när min ÄL är, men man har ju 5-6 dagar på sig. Och för vår del har vi sex såpass ofta att vi inte behöver oroa oss för att missa dessa 5-6 dar.
    Nja...så många dagar har du inte på dig.....kan inte exakt men det är bara medans ägget är i äggledaren som du kan bli gravid....har jag för mig.....blev själv ställd liksom....
    Så tiden du har på dig per månad är 1-2 dygn bara......det är därför som folk blir duracellkaniner när ÄL inträffar!

Sen det där med att dricka o vara gravid......det blötts o stötts o alla har en åsikt......men fostret tar inte näring från modern förrän i v 8-10 (då moderkakan bildas)....o alla dina ägg har funnits i din kropp sedan du föddes så de har ju inte "ändrats"....så rent logiskt borde det inte vara någon fara att ta något glas champagne när du är i v2....sen är det väl en helt annan fråga om man är så sugen då...

Vi har inte börjat bebisfabriken här heller.....tar sista p-pillret i v 44 (gifter oss i v51).....så om allt går som vi vill så är jag i v6.....har bara tänkt smutta på champagne o lite vin till maten bara.....
    Har inte tänkt berätta för folk innan bröllopet om vi skulle ha lyckan att bli gravida.....svärmor har så många åsikter.....

Men jag har forskat lite i det där med vitaminer o mineraler....så jag har tänkt börja käka mumomega (har allt) några mån innan vi börjar "tillverkningen".
  • lanovia 08

Jo fast spermierna är lite bättre på att överleva. De har en levnadstid på 5 dygn tror jag. Alltså har ca 5 dar på dig före ÄL. Du kan alltså bli gravid på att t.ex 3 dar gamla spermier befruktar ägget.

ingenjörsbruden skrev 2008-08-05 16:08:20 följande:
    [citat]
    Va kul att det blivit fart på tråden igen!! lanovia 08 skrev 2008-08-05 15:44:18 följande:
    Nja...så många dagar har du inte på dig.....kan inte exakt men det är bara medans ägget är i äggledaren som du kan bli gravid....har jag för mig.....blev själv ställd liksom....Så tiden du har på dig per månad är 1-2 dygn bara......det är därför som folk blir duracellkaniner när ÄL inträffar!
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2008-08-05 16:13:51 följande:

Jo fast spermierna är lite bättre på att överleva. De har en levnadstid på 5 dygn tror jag. Alltså har ca 5 dar på dig före ÄL. Du kan alltså bli gravid på att t.ex 3 dar gamla spermier befruktar ägget.
    [citat]Va kul att det blivit fart på tråden igen!! lanovia 08 skrev 2008-08-05 15:44:18 följande:Nja...så många dagar har du inte på dig.....kan inte exakt men det är bara medans ägget är i äggledaren som du kan bli gravid....har jag för mig.....blev själv ställd liksom....Så tiden du har på dig per månad är 1-2 dygn bara......det är därför som folk blir duracellkaniner när ÄL inträffar!
    Ja det är nog aldrig fel att känna sig fullpumpad!!! *asg*
    Det tar ju lite tid för simmarna att ta sig fram.....men visst ligger de o lurpassar i äggledaren!!!
  • Bröllop 2008

Mumomega, vad är det och vad hittar du det ingenjörsbruden?
    Själv är jag inte så insatt i detta än men det ska bli ändring på det och så har man er också - perfelt

Har hört att Folsyra och Rosenrot ska vara bra, men jag är inte helt säker..

• Ankan80

Jag har käkat vitaminer och mineraler nu ett år så jag inte råkar ut för det min kusin gjorde.
    Ryggmärgbråck eller vad det heter. Hon fick föda ut bebisen i 4 månaden eller vad det nu var. Supertrist.
    Tror det är folsyran som är viktig.

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2