• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • lanovia 08

Usch fy vad hemskt för kusinen. Folsyra är det som barnmorskan sa till mig att man skall äta för att minska risken för ryggmärsbråck. Finns i de flesta vanliga vitamintabletter tror jag. Jag åt särskilda folsyratabletter ett tag tills jag upptäckte att det redan fanns i mina vitamintabletter. Onödigt.

• ingenjörsbruden

Ja du....Mumomega hittade jag i hälsokostbutiken......
    man kan likna det vid ett kosttillskott där du får i dig alla vitaminer o mineraler som är bra/behövs vid graviditet (både till foster o mamma) o även efter vid amning.
    Tror att det är ett sammansatt namn Mum o omega....

så gå in i hälsokostbutiken o fråga....jag fick en ganska tjock broshyr att läsa!!!

• Bröllop 2008

haha ja nu fattar jag namnet, såg inte det tidigare
    ska kolla när jag springer förbi en hälsokostaffär.

• ingenjörsbruden

Bröllop 2008 skrev 2008-08-05 16:57:29 följande:

haha ja nu fattar jag namnet, såg inte det tidigare ska kolla när jag springer förbi en hälsokostaffär.
    Ja tur att det är ett fyndigt namn.....annars hade jag glömt bort det!!!
  • 080823 LoJ

Har inte hunnit läsa alla inlägg än men gifter mej i slutet av augusti och vill gärna ha barn. Men till alla er som planerar att sluta med p-piller och tro att det ska gå snabbt och att mensen kommer som den ska....jag slutade med mina p-piller i juli förra sommaren och fick min första mens den 5 juli i år...ett år senare. Jag är glad att jag slutade så tidigt med mina piller o att jag inte då va i akut behov av att bli gravid! Nu väntar jag innerligt på min nästa mens o hoppas att det inte dröjer ett år till tills nästa gång...

• Silva79

Vi är inne på 4:e försöket nu, hoppas att det tar sig snart...

Folsyra är jätteviktigt, så börja knapra så snart som möjligt! Finns bla VitaMax kvinna och Mitt val kvinna på apoteket.

Jag ska prova något som heter Glandin 25 som tydligen ska kunna göra så att ägget fäster lättare, sen om det verkligen är så eller inte är ju frågan. Det skadar iaf inte att prova.

• Bröllop 2008

Ok, jag kollade Mitt Val Kvinna som jag brukar ta och de innehåller det, kanske ska utöka till 2 tabletter om dagen.

• Ankan80

just det...så heter det jag käkar

• HelenaOlivia

vi ska oxå ha eller försöka få barnefter bröllopet, dock börja försöka några månader innan, vill ju inte ha en oäkting, hihihi
    Önskar alla lycka till med barngörandet!!!

• lanovia 08

Behövs det då? Kolla vad som står på burken men förmodligen innehåller en tablett redan Rekomenderat dagligt intag.

Bröllop 2008 skrev 2008-08-05 19:19:45 följande:

Ok, jag kollade Mitt Val Kvinna som jag brukar ta och de innehåller det, kanske ska utöka till 2 tabletter om dagen.
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2