• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • sofjoa

finns det receptfritt??? är det lika bra som det på recept??

Ankan80 skrev 2008-08-06 10:34:51 följande:
    Om man saknar det så tar det lite tid att bygga upp. Därför jag äter förebyggande.
  • lanovia 08

Barnmorskan jag pratade med sa till mig att börja 6 mån innan vi planerade att börja försöka bli gravida.

sofjoa skrev 2008-08-06 10:32:57 följande:
    ska man börja äta folsyra innan man blir gravid med?
  • Ninnispinnis

Visste inte ens att det fanns på recept... Jag köpte på Apoteket, finns bland vitaminerna

sofjoa skrev 2008-08-06 10:38:05 följande:
  • Ankan80

Ja, det finns tex. i Mitt val Kvinna
    Lika bra vet jag inte?!

sofjoa skrev 2008-08-06 10:38:05 följande:
  • sofjoa

och det ska vara tillräckligt???
    Har haft folsyrabrist tidigare och ätit på recept, nu gör jag inte det längre..
    så då borde det räcka med receptfritt, folsyra som folsyra eller?

Ankan80 skrev 2008-08-06 10:56:39 följande:
    Ja, det finns tex. i Mitt val Kvinna Lika bra vet jag inte?!
  • anniepannie00

Jag är i vecka 6 nu så det är fortf lite osäkert tycker jag.. kommer väl pusta ut först när v12 har passerats...
    Men de tråkiga är att jag inte har några symptom över huvud taget!
    Ingen illamående, inga ömma bröst ingen metall smak.. Ingenting!
    Man vill ju endå känna nåt..

Men de var ju så individuellt person till person sa barnmorskan.. menmen.. ska väl inte klaga för då får jag väl tillbaka de gånger 10 sen...

Ankan80 skrev 2008-08-06 10:18:40 följande:
    Åhh...va roligt! Grattis!Hur många veckor är du i nu?
  • Ankan80

Jag har faktiskt ingen aning tyvärr. Men det kan ju inte finnas flera olika sorter

Någon apotekare som vet?

sofjoa skrev 2008-08-06 10:59:09 följande:
    och det ska vara tillräckligt???Har haft folsyrabrist tidigare och ätit på recept, nu gör jag inte det längre..så då borde det räcka med receptfritt, folsyra som folsyra eller?
  • Ninnispinnis

Anniepannie, har du redan en bula?

Grattis och lycka till!

• sofjoa

Såg att du skulle gifta dig i Sävsjö.. där gifte vi oss också (5/7).. var och vem ska viga er???

anniepannie00 skrev 2008-08-06 11:00:07 följande:
    Jag är i vecka 6 nu så det är fortf lite osäkert tycker jag.. kommer väl pusta ut först när v12 har passerats...Men de tråkiga är att jag inte har några symptom över huvud taget!Ingen illamående, inga ömma bröst ingen metall smak.. Ingenting!Man vill ju endå känna nåt..Men de var ju så individuellt person till person sa barnmorskan.. menmen.. ska väl inte klaga för då får jag väl tillbaka de gånger 10 sen...
  • Ninnispinnis

Jag köpte folsyratillskott på apoteket, det inehåller mer än vad multivilamintabletterna gör tror jag. Tar både Mitt val kvinna och extra folsyra...

sofjoa skrev 2008-08-06 10:59:09 följande:
    och det ska vara tillräckligt???Har haft folsyrabrist tidigare och ätit på recept, nu gör jag inte det längre..så då borde det räcka med receptfritt, folsyra som folsyra eller?
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2