Bebis efter bröllopet!? Nr2
Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?
Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?
Så här står det om folsyra på ett forum.
www.minbebis.com/folsyra_gravid.html
Ja en pytte pytte liten bula.. jag visade den för min ena tärna igår och hon fnissade lite åt den..
Hihi, vad härligt!
Varför ska man äta folsyra? Vad gör det? Jag får kanske köpa mitt val kvinna på apoteket då..
"Folsyran är livsviktig under de tre första månaderna av din graviditet, för det är då fostrets nervsystem utvecklas. Därför rekommenderas gravida kvinnor att få i sig extra mycket folsyra under den perioden. Enligt livsmedelsverket och socialstyrelsen ska detta helst tillkomma genom maten. Det är alltid bra att äta rikligt med frukt, grönsaker och rotfrukter ur hälsosynpunkt. Om inte detta går kan du istället äta tillskott av tabletter. Fråga din barnmorska vilket som passar dig bäst.
Det är även bra att redan innan graviditeten börja äta extra folsyra. Då samlar din kropp på sig ett förråd av folsyra som du och bebisen sedan kan ta av."
Finns risk för t.ex. ryggmärgsbråck på barnet om man har brist på detta.
Hej ingenjörsbruden!
Vad skönt att dina värden var normala! Har hört talas om Mumomega, men vet inte riktigt vad det är. Kan du berätta mer? Tar ut min sista p-ring om 2 veckor...
Öhhh är lite förvirrad....skyller på att det är fredag em.....
mumomega innehåller fettsyror (omega) som är jätteviktiga under graviditeten o så.....
Här är broshyren jag fick!
www.naturmedel.org/pdf/mumomega_book_6.pdf