• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • ingenjörsbruden
    Godisråttan skrev 2008-06-25 09:39:58 följande:
    Har börjat att använda Acos ÄL-test nu. Fick ett svagt streck på vänster och ett starkt på höger. Det stod att jag skulle göra ett test imorgon samma tid. Gjorde ett idag och stod samma sak. Det tokiga är att jag inte vet hur lång menscykel jag har då jag just slutat med cerazette men började på dag 10 att testa. Vad tror ni?
    Vad tror vi om vad? Menscykeln? Kan variera kraftigt o därför kan det vara bra att göra ÄL fr dag 10 tom dag 19.

Skolexemplet med 28 dagars cykel är ju att ÄL är dag 14...

Men sen kan det faktiskt vara så att du inte får en ÄL under den perioden..... så då får du ingen indikation alls....
    Kan vara sannolikt då du precis slutat med cerazette...det kan ibland ta lite tid innan kroppen ställer tillbaka sig...

så keep on testing!!

Var det detta du ville ha svar på?!
  • Godisråttan
    ingenjörsbruden skrev 2008-06-26 12:54:49 följande:
    Vad tror vi om vad? Menscykeln? Kan variera kraftigt o därför kan det vara bra att göra ÄL fr dag 10 tom dag 19.Skolexemplet med 28 dagars cykel är ju att ÄL är dag 14...Men sen kan det faktiskt vara så att du inte får en ÄL under den perioden..... så då får du ingen indikation alls....Kan vara sannolikt då du precis slutat med cerazette...det kan ibland ta lite tid innan kroppen ställer tillbaka sig...så keep on testing!! Var det detta du ville ha svar på?!
    precis!Tack! Får väl fortsätta att testa.. Kommer få panik om jag inte får någon ÄL
  • ingenjörsbruden
    Godisråttan skrev 2008-06-26 13:03:26 följande:
    precis!Tack! Får väl fortsätta att testa.. Kommer få panik om jag inte får någon ÄL
    Nä få inte panik....kroppen är sån ibland tydligen.....men räkna med att du får testa ÄL nästa månad också...så är man inställd på det värst....men räknar med det bästa!!

Om ÄL uteblir ibland så är det ingen fara....men om mensen uteblir 2 ggr iföljd fastän grav.test är neg så ska man kolla upp det hos gyn.

Har själv aldrig testat ÄL-stickor.....är det knepigt? Måste det vara på exakt samma tidpunkt?
  • Godisråttan

jag är ingen expert på ÄL tester heller Det är ju 7 st stickor i ett test och det fungerar som ett gravtest i praktiken. Skulle vara perfekt om man kan tajma in när exakt man ska bli gravid(planeringsfreak) men det går ju tyvärr inte

• Ingarö08

Och pröva lite längre än 14dagar. Jag har 32dagars cykel och alltid ÄL mellan dag 16-18. Första gången jag använde ÄL stickor så hade jag fullt uslag den månaden på dag 21 så jag hade ju lätt missat ÄL med en vecka om jag trott att jag hade 14dagar mellan mens och ÄL.

• Liten liten kanin

Jaså du Godisråttan, det är här du hänger!
    Och hej alla ni andra, här är en till som tänker sluta med p-piller efter bröllopet. Om en månad idag! Gaaaaaah... Ska man inte känna sig vuxen själv först?

• Ankan80

Sitter här och funderar...
    Man har varit livrädd hela livet för typ bli gravid bara killen petar på en och sen är det bara 4 dagar som det är störst risk/chans. Sov nog på lektionerna .

Igår hade min m2 kommit fram till var barnsängen kunde stå.....haha...han verkar redo iaf. det är ju bra....snart smäller det ...förhoppningsvis

• Godisråttan

Liten liten kanin skrev 2008-06-26 13:15:31 följande:

Jaså du Godisråttan, det är här du hänger! Och hej alla ni andra, här är en till som tänker sluta med p-piller efter bröllopet. Om en månad idag! Gaaaaaah... Ska man inte känna sig vuxen själv först?
    Oooopsss påkommen
    Vill ju vänta lite till men vill se så att ÄL och allt funkar, därav mina dryga frågor om ÄL tester Det kan ju ta flera år att bli gravid...Eller på första försöket. Tokigt!
  • Godisråttan
    Ankan80 skrev 2008-06-26 13:19:06 följande:
    Sitter här och funderar...Man har varit livrädd hela livet för typ bli gravid bara killen petar på en och sen är det bara 4 dagar som det är störst risk/chans. Sov nog på lektionerna .Igår hade min m2 kommit fram till var barnsängen kunde stå.....haha...han verkar redo iaf. det är ju bra....snart smäller det ...förhoppningsvis
    Är det inte endast två dagar?
  • Ankan80

Tror jag läst att de små simmarna kan leva upp till 4 dagar. Men man har bara ÄL 1-2 eller nåt....kan inte som sagt

Godisråttan skrev 2008-06-26 13:22:12 följande:
    Är det inte endast två dagar?
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2