• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • Juliazzb25

namn saga är helt underbar...
    jag bara älskar det namnet.
    lycka till

• ingenjörsbruden
    Juliazzb25 skrev 2008-06-23 10:04:13 följande:
    Måste bara skriva att jag är med barn...Igår gjorde jag testet och det var positivt...Kunde inte fatta att det var sant så jag gjorde 2 st bara för att vara på den säkra sidan.vi har verkligen kämpat i över 2 år för att bli med barn och nu...Hoppas bara att lilla plutten klarar sig..Har haft några missfall men jag känner på mig att det kommer gå vägen....Jag och min make är så så överlyckliga.
    Grattis!!! Gud så härligt! Efter kämpandet så är segern söt eller?! Håller tummen för att allt ska gå bra för er!!

Var igår o fick klämma lite på det lilla knytet som jag är faster till!!! Guuuuud så söt!!! Men de är verkligen jättetråkiga.... ......bara äter o sover!!! O behöver nya blöjor!! .....Pappan hade lite otur dagen innan när han skulle byta en kissblöja.....då passade den lilla på att lägga en brakare o så klart så blev pappan helt nersprejad av "poup"!!! *hihihi*

Min m2b har sagt att han ska vara hemma minst halv tiden med barnen.....för han ska spela golf, ut o springa osv....*hahaha*
    Det ska bli intressant att se hur han löser det!! Klart man hinner med lite men min m2b har tänkt göra "sina aktiviteter" varje dag! Tidsoptimist eller?!

Någon som äter mumomega (rätt stavat?!)??
  • Ankan80

Haha...ja, det verkar som om många M2b ser det som en ledighet.
    Oj oj oj så fel de kommer ha!!

• Ingarö08

Stackare! Vad jobbigt med 3st MF... Jag har själv ett MA bakom mig och kan bara tänka mig vad jobbigt det måste vara med 3st. Har du bett att få "progesteron" eller vad det heter. Det är vagiatorer som man tar upp till vecka 12 om man har MF bakom sig. För att minska risken...

Men gud vilken söt make du har!!! Han är ju för rar! Blir ju helt rörd

Jodå, vovvarna mår bara bra fast storkillen har bitit lillkillen i örat så det var ett besök hos veterinären igår. De busarna!!! Hur mår eran vovvsing?

Annars rullar bröllopsplanerna på. Snart dags 62dagar kvar...62träningsdagar kvar

kram kram

Juliazzb25 skrev 2008-06-23 17:17:39 följande:
    Tusen tack!jag är så glad...kan inte fatta det bara...bara orolig att ngt ska hända eftersom jag har haft 3 missfallvill verkligen ha den här lilla plutten...idag kom min kära make förbi mitt jobb med en söt ljusrosa nallen där det står min älskling...han köpte den till lilla baby...vi tror att det en tjej som ska heta Saga och då sa han till mig att jag får ta hand om nallen tills hon kommer hehe:) Gulligt Hur är det med dig då?Hoppas att allt är bara brahur mår vuvvarna?Kramizzzzzz
  • Juliazzb25

Hej!

Det har varit riktigt jobbigt men men livet måste gå vidare...
    nu håller vi tummarna att den här lilla plutten kommer klara sig. Jag ska till läkare efter semester. Åker bort imorgon.

Min make är helt underbar...han har verkligen varit vid min sidan hela tiden...Så glad att vara gift just med honom.

Våran lilla vuvve mår bra...Han är så bortskämd av allt och alla hehe:)

Har du hämtat klänningen?
    Du måste skicka bilderna sen...

Lycka till

Ingarö08 skrev 2008-06-24 09:45:20 följande:
    Stackare! Vad jobbigt med 3st MF... Jag har själv ett MA bakom mig och kan bara tänka mig vad jobbigt det måste vara med 3st. Har du bett att få "progesteron" eller vad det heter. Det är vagiatorer som man tar upp till vecka 12 om man har MF bakom sig. För att minska risken... Men gud vilken söt make du har!!! Han är ju för rar! Blir ju helt rörd Jodå, vovvarna mår bara bra fast storkillen har bitit lillkillen i örat så det var ett besök hos veterinären igår. De busarna!!! Hur mår eran vovvsing? Annars rullar bröllopsplanerna på. Snart dags 62dagar kvar...62träningsdagar kvar kram kram
  • Jonna83

Vet inte om jag ska sälla mig hit riktigt än men.. ;) Gifter oss 16/8 o (beroende på dagsformen) så vill vi börja försöka på en gång. Jag skulle vilja sluta med p-pillerna jag ätit sen typ 10 år tillbaka redan nu.. Det finns säkert nackdelar med det, alltså att göra det knappt två månader innan bröllop, såå.. vilka är de?

• Ingarö08

hehe, bara fördelar :D Jag gifter mig den 23/8.. Vi har tjuvstartat redan nu. Det enda negativa om man blir gravid är väl att man kan må dåligt om man har otur (och kräkas som en gris), att man inte får dricka så mycket champagne som man vill

Nackdelar med att sluta med ppiller gissar jag är att man kan ha ganska oregelbunden mens ibörjan och inte veta när "den" kommer. Jag kommer inte ihåg att jag tyckte det fanns några nackdelar med att sluta. JAg gick inte upp i vikt och fick inte finnar

Jonna83 skrev 2008-06-24 10:23:43 följande:
    Vet inte om jag ska sälla mig hit riktigt än men.. ;) Gifter oss 16/8 o (beroende på dagsformen) så vill vi börja försöka på en gång. Jag skulle vilja sluta med p-pillerna jag ätit sen typ 10 år tillbaka redan nu.. Det finns säkert nackdelar med det, alltså att göra det knappt två månader innan bröllop, såå.. vilka är de?
  • Godisråttan
    Ett förslag är att du slutar med p-piller och tajmar in ÄL så du vet när ni INTE ska ha sex om du inte vill vara gravid p+å bröllopet plus att du får bort hormonerna fr kroppen.
  • lanovia 08

En nackdel kan väl vara om du får finnar. Jag slapp det men har hört om de som får det.
    En fördel är ju att mensen kan hinna komma igång så det går fortare när ni väl vill börja försöka.

• lanovia 08

Jag tror jag får ta mig till apoteket och köpa ett gravtest, är bara rädd för att göra det för tidigt.
    Men så här illamående har jag då aldrig förr varit utan att vara sjuk. Trodde nästan jag skulle kasta upp på stackars tandläkaren imorse.

Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2