• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • pandis2405

Nu börjar det på allvar för oss! Gifte oss förra lördagen, och nu kör vi utan skyddsnät, så vi får se vad som händer!! Slutade med p-piller i höstas för att få kroppen i fas.

Vill förstås plussa snart snart snart! Men ganska knepigt att bli gravid under sommaren när det är så mycket semester och fester och saker, och så får man inte dricka alkohol, men vill inte berätta för folk för tidigt. Inte ett dugg misstänksamt att helt plötsligt inte dricka alls strax efter bröllopet...

• Silva79

Vi har tjuvstartat lite nu precis innan bröllopet, fast jag är ju inte ens säker på att kroppen kommit igång ordentligt igen, slutade med prev i maj. Blir det något så blir det, det är egentligen ingen panik ju :P

• BröllopJuli2008

Nu är jag i vecka 8+1 . Ska på inskrivning hos MVC nästa fredag!

• ingenjörsbruden
    BröllopJuli2008 skrev 2008-06-02 16:28:41 följande:
    Nu är jag i vecka 8+1. Ska på inskrivning hos MVC nästa fredag!
    Grattis!!! Va härligt!!
  • Helena Johansson

Här vill jag också vara med! Gifter oss 6 september och har tänkt börja försöka efter det Kul att hitta liksinnade att babbla lite med! Har dock insett att desto mer man sätter sig in i det desto mer vill man börja försöka redan nu

• Silva79

Vet vad du menar... Vi gifte oss i torsdags så nu är det dags att försöka på allvar för oss...

Helena Johansson skrev 2008-06-09 22:14:59 följande:

Här vill jag också vara med! Gifter oss 6 september och har tänkt börja försöka efter det Kul att hitta liksinnade att babbla lite med! Har dock insett att desto mer man sätter sig in i det desto mer vill man börja försöka redan nu
  • Helena Johansson

Spännande!!! Lycka till

• lanovia 08

Oj, hade helt missat att det startats en ny tråd i ämnet. En månad senare hittar jag hit.
    Vi har nu gett upp våra försök att vänta. Längtan efter barn är helt enkelt för stor. Efter att ha funderat fram o tillbaka, tänk om jag blir gravid och mår dåligt, förstör det då bröllopet?? Men om vi väntar, då kommer jag ju kanske istället vara gravid nästa sommar (hör ofta att det är hemskt att vara höggravid över sommaren). Ialla dessa funderingar till höger och vänster gav vi helt enkelt upp. Nu kör vi helt utan skydd. Blir jag gravid så får vi säkert ett underbart bröllop ändå, med vetenskapen om att ett barn väntar. Skulle jag itne bli gravid, fine då blir jag det förhoppningsvis snart efter. helt enkelt nu får naturen bestämma. *nervös*

• The Bumblebee

lanovia 08:
    Tycker att ni har en sund inställning. Har man en stor längtan så har man Hur det än blir (när det än tar sig) så kommer ni ju att vara överlyckliga - ett bröllop är ju, som du säger, underbart ändå. Lycka till!
    Jag ville dock kunna dricka några white russian på min bröllopsfest, så jag är nöjd att vi "kunde lägga band på oss" tills efter bröllopet denna gången.

• Godisråttan

Helena Johansson skrev 2008-06-09 22:14:59 följande:

Aha!!!Påkommen!!Du är här
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2