• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • ingenjörsbruden
    Silva79 skrev 2008-05-22 12:51:34 följande:
    En fråga: Jag har ägglossning (tror jag) 3 dagar innan vårt bröllop. Skulle man kunna försöka då och ändå dricka på bröllopet. Kan ett ev foster skadas av alkohol så tidigt?
    Det ska inte vara någon fara.....fostret tar inte näring fr modern förrän efter 2 v eller nåt sånt.

Lycka till!!
  • fiinen

GRATTIS till er som är gravida ! Jag blir så glad när jag läser att ni har lyckats. Själv har jag två små på 3 och 1 år men vi vill ha en till och planerar att börja bebisverkstan efter bröllopet den 27:e juni. Lycka till med magarna!!!

• SoCh

Vad härligt med bebisprat! Börjar själv bli sugen igen, mina barn är 7 år resp 6 år. Vi gifter oss den 14 juni jag och min "nya" man, alltså inte pappan till barnen så det skulle vara mysigt med ett gemensamt barn!

• BröllopJuli2008

Jag har längtat så länge efter det här, men jag hade absolut inte räknat med att känna den här oron för missfall som jag gör nu. Så fort det kniper till i magen tror jag att det är det:-/. Längtar tills tisdag nästa vecka då vi ska få kika in för första gången. Undrar hur jag kommer reagera, jag är så van vid att alltid ha fått stirra på en tom skärm. Även om vi inte kommer att se mer än en liten fläck på skärmen så är det iaf nånting! Kommer kännas skumt...

• The Bumblebee

BröllopJuli2008 skrev 2008-05-22 15:49:59 följande:

Jag har längtat så länge efter det här, men jag hade absolut inte räknat med att känna den här oron för missfall som jag gör nu. Så fort det kniper till i magen tror jag att det är det:-/. Längtar tills tisdag nästa vecka då vi ska få kika in för första gången. Undrar hur jag kommer reagera, jag är så van vid att alltid ha fått stirra på en tom skärm. Även om vi inte kommer att se mer än en liten fläck på skärmen så är det iaf nånting! Kommer kännas skumt...
    Det kommer att kännas sååå mycket bättre efter ul! Förstår att det inte är så lätt att slappna av å njuta ännu.

Jag gjorde ett tidigt vul med andra gossen, eftersom jag ganska snart efter plusset började blöda. Var förstås (har ett mf i bagaget) säker på ett tråkigt besked och blev chockartat och glatt överraskad när vi fick se ett pickande hjärta! ♥ Detta var i v. 6+3. Fick sedan gå på täta kontroller eftersom jag själv var så nojjig. Fick lyssna på hjärtljuden hos bm i v.8+5 - det var så skönt!
  • nilia

Åh va bra med en ny tråd, har varit lite tyst i den gamla ett tag! Men nu äntligen hittade jag hit oxå!

Idag har jag blivit "moster", min m2bs syster och hennes sambo har fått en liten tös, Elsa Är helt överlycklig!!!

Nu vill jag oxå ha en bebis Men det får vänta ett tag till, bröllopet är ju den 9/8, sen blir det bröllopsresa. Sen när vi kommer hem bli det flytt till hus, som måste renoveras.. får väl se när man kan börja bebisverkstaden!

Grattis till er som har plussat här inne iaf! Härligt

• Emmas syster

vi slutade med preventivmedel ett år innan bröllopet - första 4½åren hade jag ingen ägglossning men nu har den kommit igång och jag har blivit spontant gravid 6 gånger och alla har slutat i missfall (v 6+5 - v 14+3)

har sett hjärtan i 6+0 till 8+5 på alla utom en graviditet....

vi går på repro som inte kan göra ngt egentligen utan bara testar lite olika sätt - inget har hittills funkat....

• Emmas syster

förresten

grattis till alla som är gravida och lycka till!

• BröllopJuli2008

Nu blev man orolig igen *suck*. Lääääääääängtar tills på tisdag. Efter det ska jag ringa till mvc. Om jag fick välja skulle jag gå på ul en gång i veckan tills den mest kritiska perioden är över.. Jag har hört skräckhistorier när "barnet" varit dött i flera veckor utan att mamman märkt av nånting. Vilken mardröm! Jag som trodde att man började blöda vid missfall, inte att man kunde gå flera veckor innan det upptäcks.

• Emmas syster
    BröllopJuli2008 skrev 2008-05-22 19:54:15 följande:
    Nu blev man orolig igen *suck*. Lääääääääängtar tills på tisdag. Efter det ska jag ringa till mvc. Om jag fick välja skulle jag gå på ul en gång i veckan tills den mest kritiska perioden är över.. Jag har hört skräckhistorier när "barnet" varit dött i flera veckor utan att mamman märkt av nånting. Vilken mardröm! Jag som trodde att man började blöda vid missfall, inte att man kunde gå flera veckor innan det upptäcks.
    mitt ena missfall var barnet dött i v 8 men det upptäcktes i v 14 i v 16 fick jag cytotec för att driva ut det (andra graviditeten - då fick jag ultraljud v7+2 , fint och bra hjärtverksamhet, samt 13+3, dött och litet men allt annat hade fortsatt växa, moderkaka och livmoder var rätt storlek för veckan)

i de andra har det varit 1-2 veckor från att de dött till att jag börjat blöda spontant
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2