Bebis efter bröllopet!? Nr2
Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?
Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?
Nu har jag också hittat hit! Tyckte just att det varit tyst ett tag i den gamla tråden.
På lördag gifter vi oss! Sen börjar verkstan. Tyvärr blir det ingen ÄL på bröllopsresan som är direkt efter. Min mens har haft den goda smaken att schemalägga sig på torsdag så att den kan sträcka sig över både bröllop och de första dagarna av resan, även om den blir sen ett par dar. Av den anledningen äter jag mens-uppskjutnings-tabletter nu, så det dröjer väl ett par veckor till innan det kan bli nåt tillverkat.
Jag måste bara få berätta! Jag och min m2b har försökt få barn i 6 år. Vi sökte hjälp för 7 månader sedan. Vi väntade lång tid men vi är båda rätt så unga och man hoppas ju ändå att naturen ska komma igång av sig själv. Vi har fått diagnosen ofrivilligt barnlösa då det varken är fel på mig eller på honom. Vi har gjort 2 inseminationer (stavas det så?), varav den senaste lyckades!! Jag är nu gravid i vecka 6 och ska på ett första ultraljud om en vecka! Än kan mycket hända men jag är så otroligt glad över att det funkade! Var bara tvungen att skriva av mig lite
Jag kunde först inte tro det så jag gjorde ett till 2 dagar efter. Min största noja av allt just nu är risken för missfall. Det är ju inte direkt lätt att inte tänka på det precis:-/. Men men, vi håller tummarna och hoppas
Vi ska göra ett ultraljud på tisdag nästa vecka, då jag är i vecka 7. Eftersom vi gjort en insimination så erbjöds vi ett tidigt ultraljud på Sophiahemmet där vi även fått behandligen. Längtar som en dåre efter den dagen!
Tack för alla lycka till
Vilken tur att jag hittade den här tråden. Vet att jag skrev i den förra. (Tror jag...) Vi hade ju också tänkt att börja göra barn efter bröllopet den 28 Juni. Men det behövs inte för att jag är redan gravid!!! Testade positivt förra torsdagen och är nu i vecka 6.
Är så himla lycklig!
Det krävdes ETT försök! Helt otroligt då min gynekolog har berättat för mig att jag förmodligen skulle ha så svårt att bli gravid pga en ganska stor myom (muskelknut) som jag har i livmodern. Men det gick ju bra ändå!! Nu får jag bara hoppas att det går vägen så att jag inte får missfall.
Nu ska jag läsa igenom denna tråd som jag inte orkade göra innan jag skrev av mig lite!
Förresten jätteGRATTIS till dig BröllopJuli2008. Vilket mirakel!!! Jag håller tummarna för att allt går bra.
tittar in i tråden. Egentligen skulle vi vilja börja försöka så fort min mens har kommit tillbaka, men jag vill inte vara stor som ett hus på vår bröllopsdag + att jag hade problem med foglossningen under förra graviditeten, kunde inte stå många minuter i sträck.
Så det får vänta tills efter bröllopet, så vi längtar tills bröllopet ska vara över så vi får börjar med bebisverkstaden:)
En fråga: Jag har ägglossning (tror jag) 3 dagar innan vårt bröllop. Skulle man kunna försöka då och ändå dricka på bröllopet. Kan ett ev foster skadas av alkohol så tidigt?