• Silva79

Bebis efter bröllopet!? Nr2

Denna tråden fanns en gång, hittade ingen ny... Finns det?

• Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2
  • ingenjörsbruden

Soon 2 be Mrs skrev 2008-05-16 08:10:32 följande:

Vi hade faktiskt startat bebisverkstaden men fick veta att vi har svårigheter så jag känner mig lite som ett vandrande preventivmedel.. men så fort vi gift oss ska jag förhoppningsvis få hjälp så vi kan få oss en liten bebis... Lycka till alla som vill bli gravida!!!!
    Samma sitts här....funderar på om man ska höra innan med gyn.läkaren så att man kan ta ägglossningspiller så att det tar på första försöket, har ju redan blivit "klassad".....

Någon som funderat på att justera cykeln så att ÄL blir i samband med bröllopet eller nära??
  • Ninnispinnis

Vi gifter oss 30 augusti, sen tar jag ut p-ringen och hoppas på barn snarast möjligt! Är egentligen väldigt bäbissugen redan nu, men vill kunna festa och inte riskera att må illa på bröllopet. Har vi väntat i snart 10 år så kan vi ju vänta lite till...

Bröllopsresan går till USA direkt efter bröllopet, så med lite tur kanske det blir "made in USA"... ;)

• Soon 2 be Mrs
    ingenjörsbruden skrev 2008-05-16 15:45:34 följande:
    Soon 2 be Mrs skrev 2008-05-16 08:10:32 följande:Samma sitts här....funderar på om man ska höra innan med gyn.läkaren så att man kan ta ägglossningspiller så att det tar på första försöket, har ju redan blivit "klassad".....Någon som funderat på att justera cykeln så att ÄL blir i samband med bröllopet eller nära??
    Hej!
    Det jag har är kallat pcos (ärftligt)... Så att jag får inte direkt någon ÄL och min menscykel är så otroligt oregelbunden. Jag råder dig att gå till gyn och prata med dem och säg att ni vill ha barn... Jag vet inte riktigt vad just du har för problem men jag hoppas att det löser sig. Jag och min fästman har nämligen försökt i mer än ett år och fick veta för bara 2 månader sen att jag gått runt med denna pco rätt så länge.. så jag har varit hos gyn och hon sa att om vi inte lyckats bli gravida fram till sommaren skulle jag få återkomma och få hjälp.
    Jag ska dit direkt efter smekmånaden för vi åker 8 dagar efter bröllopet och vill ju gärna bada, sola, äta massa gott och dricka lite innan jag blir gravid hehhee..
    Lycka till!!!
  • ingenjörsbruden

Soon 2 be Mrs skrev 2008-05-16 15:57:59 följande:

Hej!Det jag har är kallat pcos (ärftligt)... Så att jag får inte direkt någon ÄL och min menscykel är så otroligt oregelbunden. Jag råder dig att gå till gyn och prata med dem och säg att ni vill ha barn... Jag vet inte riktigt vad just du har för problem men jag hoppas att det löser sig. Jag och min fästman har nämligen försökt i mer än ett år och fick veta för bara 2 månader sen att jag gått runt med denna pco rätt så länge.. så jag har varit hos gyn och hon sa att om vi inte lyckats bli gravida fram till sommaren skulle jag få återkomma och få hjälp.Jag ska dit direkt efter smekmånaden för vi åker 8 dagar efter bröllopet och vill ju gärna bada, sola, äta massa gott och dricka lite innan jag blir gravid hehhee..Lycka till!!!
    Misstänkte det....har också pco, men min har mildrats av GI o viktnedgång. Går dock på p-piller (för att förhindra ÄL) dock har vi inte försökt skaffa smått, ville bara sluta käka piller.
    Då slutade mensen att komma o då gick jag o fick till slut diagnosen pco.
    Min gyn.läkare sa att när vi ville skaffa barn skulle vi höra av oss....så jag funderar på om man ska börja försöka på smekmånaden..... Har ju tänkt precis som du, äta gott, dricka o bada mm men embryot får inte näring från modern förrän efter någon veckas graviditet eller nåt sån...kommer inte ihåg exakt...
  • Soon 2 be Mrs
    ingenjörsbruden skrev 2008-05-16 16:40:32 följande:
    Soon 2 be Mrs skrev 2008-05-16 15:57:59 följande:
    Misstänkte det....har också pco, men min har mildrats av GI o viktnedgång. Går dock på p-piller (för att förhindra ÄL) dock har vi inte försökt skaffa smått, ville bara sluta käka piller.Då slutade mensen att komma o då gick jag o fick till slut diagnosen pco. Min gyn.läkare sa att när vi ville skaffa barn skulle vi höra av oss....så jag funderar på om man ska börja försöka på smekmånaden..... Har ju tänkt precis som du, äta gott, dricka o bada mm men embryot får inte näring från modern förrän efter någon veckas graviditet eller nåt sån...kommer inte ihåg exakt...
    Lite som att vi pcoare hittar varandra.. Är även medlem på familjeliv.. där har jag lärt mig mkt om pco... Jag har försökt att gå ner i vikt flera år men lyckas inte så bra pga min pco, jag äter nyttigt och tränar men tyvärr så har jag den lite svårare grad av pco... Jag tar faktiskt inget preventivmedel just nu, har inte gjort det sen februari 2007 då tog jag sista psprutan (japp extremt dumt men visste inte jag hade pco)... fick första mensen i dec 2007 och har haft det vart åttonde vecka... Skulle vara hur underbart som helst att bli gravid under smekmånaden.. det är ju drömsenariot hehe...
  • Brud28

Vi ska starta med barnproduktion efter bröllopet 28 Juli

• ingenjörsbruden
    Krystal skrev 2008-05-16 23:38:14 följande:
    "Soon 2 be Mrs", "ingenjörsbruden"Vad är "pco" förkortning för?
    PolyCytiskaOvarier - pärlband av äggblåsor på äggstockarna är ett kännetecken (men kan också bero på andra saker). Men det finns många symptomer o alla möjliga varianter på symptomkombinationer. Vanliga är olika nivåer av acne o övervikt.

Jag har förhöjd nivå av ett manligt könshormon men inga superextrema nivåer. Men det påverkar min ägglossning så det bildas äggblåsor men inga ägg mognar. Detta gör att om jag slutar med p-piller så kommer mensen regelbundet ett tag för at sendan utebli.

Min pco har jag kunnat hålla i schack med GI (brukar vara det ända som funkar), viktminskning och p-piller.

Men en stor fördel är att nu när man är "klassad/stämplad" så är vi lovade att få hjälp direkt o slipper försöka i ett år!
    Man ska ju se positivt på det eller?!

Blev lite knäsvag i går.....vi pratade om bröllopet över maten o diskuterade lite allmänt om familjeliv....min m2b kom in på tillökning Han sa att han tyckte vi skulle föröka direkt efter bröllopet med tanke på att det kan bli svårt för oss (ingen som vet)!!!! Kanske inget märkvärdigt men JAG blev så knäsvag o lycklig!!
Svar på tråden Bebis efter bröllopet!? Nr2