Glittertråden! (Nr 10!)
Hej tjejer! (Yllo, Ammo, Victory och Iza)
Jag hitttar verkligen ingen ny tråd så nu startar JAG en ny!!
=)
Hej tjejer! (Yllo, Ammo, Victory och Iza)
Jag hitttar verkligen ingen ny tråd så nu startar JAG en ny!!
=)
Jag skäms för att jag inte varit inne på evigeheter...
Jag har iaf varit på Kreta med Leo och delar av min mammagrupp och deras barn. Det var jätteskönt med ett avbrott i vardagen och lite sol, det behövde jag VERKLIEGN! Men det är inte semester att åka ensam med sitt barn.. haha
Jag är såååå ledsen för din skull Ylva!
Är dina åkommor ärftliga? Om de är det så är ju det ytterligare ett hinder gissar jag? Annars är det ju faktiskt egentligen bara upp till dig att bestämma om det är värt att riskera din egen hälsa. Hur pass mycket sämre kan du bli och på vilket sätt? Orkar du med en liten bebis om du blir sämre?
Om du känner att det är värt det och att du klarar av det så go!
Om du vill ventilera och prata om det så finns vi här!!
Tråkigt att du fått åderbrock Victoria.. hur känns det egentligen? Och vart exakt sitter det? Hoppas att det inte blir värre bara!
Har du fått graviditetsdiabetes Iza?
Jag förstår sååå väl vad du menar Jess... jag kände också så när jat tittade i spegeln =(.
Det var därför jag kände att jag bara måste få tillbaka mina bröst. Nu är de tom finare än vad de var när jag var runt 20år och jag är så glad att jag gjorde det. På återkollen pratade jag med läkaren om att vi vill ha ett till barn och att det är några småsaker jag skulel vilja fixa och han sa att vi bör vänta tills efter nästa bebbe (om det nu blir någon) och då hjälper han mig då istället trots att "garantin" går ut i september. Till stor del står han för det också för att jag inte är 100% nöjd. Eventuellt behöver jag dock ett nytt lyft då och det får jag rabatt på isf. (man lyfter då bara huden och rör inte implantatet så det är rätt enkelt)
Magen (och bilringen runt höfterna) är ju en historia den med, men mycket handlar nog om vikten. Jag har dock inte heller någon karaktär längre.. =( Imorgon sätter jag och en annan mamma igång med viktminskningsprojektet, ge mig styrka! ;) (väger nu 62,5 istället för målet 57-58kg).
Vi får hjälpa varann med peppning!!
Jag har precis fått min 5e förkylning på raken och har återigen tappat rösten och fått hosta och är skittrött.
Har dessutom fått något som heter Halux valgus (tåbenet har vit ut sig på sidan av foten) och gör skitont. Det kom jättefort och blir snabbt värre trots att jag helt slutat gå i trånga skor och högklackat. Kommer förmodligen behöva operera det, men inte före sommaren gissar jag och det blir jobbigt.
Annars mår vi bra och har precis börjat fixa med husets utsida igen, fönstrena måste skrapas och målas om omedelbums. Skönt att vara ute lite igen!
Leo mår bra och det går fort framåt. Han ser ut som en mindre version av Björn Gustavsson (komikern).
Jobbet känns ok, varken kul eller trist. Jag kommer snart igen åter få ändrade arbetsuppgifter iom att vi växer så fort, får se hur det blir..??
Vore kul att ses allihop igen...
(Iza- vi är i F-bo 28/7-6/8)
Kram på er!!
Hej Karin!!!
Jag hade startat en ny tråd om inte min dator hade pajat. Lucas hat troligtvis gjort något med tangentbordet så g,h,ä mfl funkar inte. Tur att jag fått en ny privat, hade inte startat upp den förens nu. Det gick då alltså inte att skriva Glittertråden utan G, haha. Men jag bad Iza starta en men jag har inte hittat någon förens nu.
Har jag pengarna sen efter bebbe 2 så kan jag nog tänka mig att göra ett lyft jag med. De lär ju inte bli bättre efter ett barn till
Stackare, 5 förkylningar låter inte kul. Vi har, peppar peppar varit friska i 2 månader nu!!! Hoppas det håller i sig!
HUr går det med era bebbe försök då? Kan inte fatta att Lucas blir 1 år om en månad, det går så sjukt fort!
Iza, vi kommer nog åka ner ot skåne i början av juli tror jag. Du får se till att klämma ut bebben tills dess så jag får se den då
Tyvärr kan vi inte åka senare, annars hade vi ju kunnat ses där allihop som vi gjorde förut. Jag börjar ju jobba 1:a aug så jag måste vara på hemmaplan och landet sist veckorna.
Måste ta ner Lucas ur hoppgungan nu innan han somnar haha
Åh, visst är de små charmtroll!! haha!
Nej, de blir ju inte det.. Jag kommer ju inte amma om vi får fler barn men de lär nog ta stryk ändå. Största problemet blir att inte gå upp i vikt som sist.
Bara ett lyft kostar ca 25- 30 000 hos "min" doktor har jag för mig, och nästan det dubbla i storstäderna. Jag betalade hälften av mina cash och hälften betalar jag av, har 8mån kvar att betala. Det är nog den enda räkningen som känns helt ok att betala, haha!
Har du sett hur mina blev?
Jag gick hem efter lunch idag, mår så jäkla risigt och har inte ens en tillstymmelse till röst. Går inte att vara på jobbet då..
Min kropp har helt spårat ur igen, lagom till det att vi vill skaffa barn.. helt OTROLIGT! Den har ju funkar riktigt bra efter leo med ett fåtal problemperioder.
Men samma dag som jag åkte hem från kreta (torsdags) vart det så där halt på papret när jag var på toa och när jag kom hem gjorde jag ett äl- test och det vissade stegring så det blev till att sexa snabbt som ögat (inte så jobbigt när man inte setts på över en vecka haha) Hoppas bara att vi inte fick till det försent.. det lutar åt det om ägglossningen startade redan på morgonen. Men jag vet nog hur det gick den 15/5.
Fick reda på att jag (när man fyllt 25 år) har ungefär 27,5% chans att bli gravid OM vi prickar exakt rätt tidpunkt och sedan är det ca 15-30% av de graviditeterna som slutar i missfall.. Härliga odds!! Inte konstigt att det tar sådan tid för de flesta..
Det var ju synd!
Iza och Victory, är ni uppe i Sto något i sommar? Vi bord eförsöka få till det tycker jag, innan bebbarna kommer är det nog lättare att få ihop?
Hmm det betyder alltså 17,5- 21,5% chans till fullbordad graviditet OM vi har sex strax före och under ägglossning (som man bara har i 24h)..
Håll tummarna för oss!!
Det är sååå skönt här i bikini i solen på altanen!! =)
Shit, det gäller att pricka in exakt då. Skulle bli helt nojig med de oddsen. Håller verkligen tummarna för er!!!
Vi kommer nog börja försöka under nästa år, lyckas vi då och får bebben typ sommaren därpå så blir det 3 år emellan vilket jag hoppas på. Tänk de som har 2 år emellan, då skulle jag bli gravis nu, shit, kan inte ens tänka tanken än.
Har en mammakompis via öppna förskolan som har en son som fyllde ett nu i april. Hon väntar nästa barn redan som beräknas i september. Det var absolut inte planerat men hon ville förstås inte ta bort det.
Ja, tänk om vi hade kunnat träffas allihopa någon gång. Men jag tror dock inte det går innan bebbarna kommer.Iza har ju bara 2 mån kvar och Vicky ligger ju strax efter så de bör ju inte flyga nu eller om säg en månad.
Visst är det härligt väder nu!
Till helgen skulle det bli 20-25 grader!!!
Var och köpte massor av blommor idag som jag hoppas kunna få tid att plantera i morgon i krukorna på altanen.
Vi ska ju bygga en stor träaltan i sommar, önskar den var klar nu så hade blommorna gjort sig ännu bättre där.
De andra verkar inte hitta hit?!
hej hej! Jag är ju lite seg!! Tur att jess ledde mig hit! Jqag letade och letade och startade en ny tråd..
Karin vad trist att du blivit sjuk.. och din fot.. aj aj.. jag har har också fått liten knöl av alla högklackade och försöker ta hand om mina fötter bättre nu. Inte lätt när man jobbar i högklackade men jag säger bara - tack Ecco!!
Hur mkt gick ni upp under era graviditeter?
Var på UL idag och allt såg jättebra ut! Har lagt ut bilder i galleriet. Den gömde sig väldigt gärna bakom sina händer så det var inteså lätt att se.
Jag har blivit betryggad nu med att jag BORDE få plats på förlossningen här nere oavsett om det är många som föder pga diabetesen och min förlossningsrädsla. Tyvärr får jag ligga på avd.44 efteråt och inte på hotellet pga samma orsaker. Dela rum med 3 andra samt att andi intefår sova över är ju trist.
Vad kul att ni kommer hit och hälsar på i sommar. Vet inte om jag hinner föda tills ni kommer jess, men annars är det bara att titta förbi!
Nu måste jag iväg och kolla Grey´s!
Love Grey´s!
Har du förlossningsskräck Iza?
Jag pendlade fram och tillbaka. Ca 2 v innan det var dax så gick jag på Ikea och plötsligt började jag få lite ont, så jag var helt säker på att nu är det på gång och fick mer eller mindre panik. Men det blev ju inget då och när det sen var dagen D så fanns ingen rädsla alls, det vara bara så naturligt att nu ska han ut, tänkte inte ens hur det skulle gå till.
Jag tror att kroppen är så funtad att hjärnan kopplar bort rädslan när det är dax. Den kan inte tänka på att vara rädd när den har viktigare saker att tänka på.
Hoppas din hjärna funkar som min Iza
Tråkigt att du inte får ligga på hotellet efter.Få hoppas att det är lugnt de dygnen du kommer ligga inne så att salen inte blir full. Det var anledningen till att vi absolut inte ville till Karolinska. De har så få rum så man får oftast dela där med. Därför valde vi att föda på Danderyd och att bo på hotellet efteråt var det bästa.
Kan diabetesen försvinna sen?
Är hemma själv i 3 dagar. Hatar att vara själv! Martin jobbar ju som mig mot butiker men har större distrikt. Så han fick lov att åka upp till dalarna nu. Han går ju på ledighet i juni så han måste hinna med sånt som han inte besöker så ofta som ligger en bit bort.
Men dels är jag lite mörkrädd på natten och Lucas brukar ju oftast vakna till en gång per natt så så måste jag ju upp.
Och sen är det jobbigt att ha fokus 24 tim/dygn. Man behöver verkligen avlastning efter en hel dag.
Hejsan!
nu har även jag hittat hit
Jess... jag svarar på din fråga istället för Iza.. JA, gravdiabetes kan gå tillbaka efter förlossningen, men den kan också bli kvar.
Trist att höra att du är sjuk Karin.. och foten lät inte alls kul.
Vi var på möte idag på jobbet. Fick veta att vi f.o.m. höste kommer att få en ny chef Måste erkänna att jag var tvungen att bita mig i läppen för att inte skrika ett högt HURRA *S*
Här går allt sin gilla gång. Inget händer med huset. Börjar bli rätt less på att inget händer här. Jag mår väl så där just nu, har haft en väldigt dålig period där jag mått rent ut sagt skit. Förhoppningsvis kommer det att vända snart.
Karin: Mina åkommor bör inte vara ärftliga (förutom ögonsjukdomen då) men dom är genetiskt betingade, vilket betyder att mitt barn kan få samma sjukdomar. Vad som kan hända om jag blir gravid? Svårt att svara på i dagsläget. Min hälsa kan försämras ytterligare, bli rullstolsbunden och kan även dö. Ingen höjdare direkt. Om jag har tur och inget händer och jag fortsätter må som idag.. Visst skulle jag kunna ta hand om ett barn, men absolut inte ensam. Jag kommer att behöva hjälp med många saker, framförallt någon som passar barnet om jag måste sova.
Nää... nu ska jag gå och jaga iväg B.. Han ska till skytteklubben ikväll.
Vore verkligen skoj att träffa er alla igen rätt så snart
Jess ja den försvinner typ 2 tim efter födseln. Vissa kan ha det kvar.
Ja jag är jätterädd för smärta.. usch... Jag hoppas jag fungerar som du! Hur lång tid tog det för dig? Förlossningen alltså.
Idag har snickaren lagt färdigt golvet i köket så nu är det bara listerna och bänkskivan kvar. Skönt!
Nu ska jag ta ett skönt bad och njuta av att vara totalt ledig imorgon! Bebisen hade hick väldigt länge idag...