• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Mrs  B

BS
    Vad roligt Iris såg ut att tycka det var att åka efter hunden!!!
    Det ska ni kanske spinna vidare på?????

• start september

Nu har jag läst ikapp!

Nattson - hoppas så att allt har gått bra. Gissar att ni är kvar på BB.

Nenne, stooor kram. Förstår att det känns skit. Det enda som går att göra är att försöka må bra i nuet. Ta hand om varann och försök göra roliga sker, det verkar ni vara bra på. Hoppas så på en tv-puckshög snart. Och sen är det väl NY ganska snart?

Zozo, låter knepigt. Bra att du är ledig nu och bra att de följer upp det. Gissar att du får gå och kolla här hemma när du är här också?

MSW, vad skönt att det ändå gick bra med er alla tre i olyckan. Plåt och plast går ju oftast att ordna till även om det är jobbigt. Men man blir väldigt rädd när något sådant händer, det förstår jag.

Här har vi nog utvecklingsperiod nr 2 (åtta veckor) på gång. Hon är ju ,lite yngre än så, men tydligen ska man räkna från BF och då stämmer det ganska väl. ARG tjej har vi haft de senaste kvällarna, utan anledning. Jobbigt när man inte kan göra något. Som i ett trollslag somnar hon sedan. Vi kan nu lägga en halvvaken tjej i sängen och på kvällen få henne att somna av sig själv, känns som ett stort steg framåt. Sen har hon fullt med prickar i ansikte och på överkroppen, troligen något jag ätit. Inte lätt att reda ut vad man stoppat i sig. Det får visa sig.

Nu verkar den tidigare nöjda tjejen vilja ha sällskap!

• junilejon

Hej i tråden...har inte varit inne på länge nu och saknar er allihopa...men våran lille Melvin har vädligt ont i magen så det skriks mycket just nu och det blir inte många timmat sömn per natt. Jag känner mig så hjälplös och som en ursel mammasom inte kan göra något för min lilla älskling när han har så ont!!

Nattson gud vad kul...hoppas att allt gått bra och väntar med spänning att höra något ifrån dig....vilket kön? Vad för namn? Hur var förlossningen?? Ja allt...stor kram ifrån mig...

• start september

Junilejon,

låter jobbigt. Jag skrev ju om samma sak för några veckor sedan och fick bra tips av flera härinne, jag vet att både Izzie, Oms och Muggles hade erfarenhet. Det är ju inte alls ovanligt kring 2-3 veckor att de har ont i magen, det kan vara en fas just då. För vår del var det inte rikigt magont utan mer övertrötthet så jag kan inte hjälpa dig så mycket.

Sempers magdroppar samt att vara noga med rapa är väl ett bra förstasteg, men säkert har ni redan provat det.

Kram!

• start september

Och Junilejon,

du är ingen urusel mamma bara för att Melvin har ont. Men det är lätt att känna sig så, jag vet.

• Izzie

Hej alla!

Nu är jag tillbaka igen efter besök hos syrran i Nynäs. Vi har haft några jättehärliga dagar, jag & Matilda. Som en liten minisemester!

Jobbigaste var väl resan upp. Det tog 4 h och Matilda skrek 1,5h. Lite tröttsamt, både för henne och mig. Jag stannade såklart under vägen och då var hon ju glad men grät så fort vi satte oss i bilen igen. Men hemresan gick bättre tack och lov. Nu tänker vi oss för lite när vi väljer vart vi ska åka på semestern. Max 3 h bilresa får det nog bli.

Igår var jag och hälsade på min bror som fick en liten bebis för två veckor sedan. Så liten och söt. Det känns så overkligt att Matilda var så liten för ett halvår sen. Tänk vad tiden går fort!

Makens syster som annars bor i USA var oxå här på besök igår, jättekul att träffa henne!

Annars gick maken på sem i fredags, så nu är det lite skön ledighet som väntar. Härligt!

Pappa ringde för en stund sedan och berättade att min moster som varit sjuk i cancer, dog igår.
    Mamma hade precis tagit bussen upp till Sthlm för att möta pappa (som jobbar där), och så skulle de påbörja sin semester, men när de fick dödsbudet åkte de tillbaks hem igen. Nu skulle mamma träffa sina andra systrar på fm och så ville de att vi skulle komma hem till dem i eftermiddag och grilla lite. De behövde nog en Matilda-dos mitt i allt elände...

Nu ska jag ta och läsa ikapp. Återkommer....
    kram till er allihop!

• Izzie

NU har jag läst ikapp. Det tog en stund...

Gottelina - Jobbig med flytt! Jag avskyr att flytta. Det är förmodligen bland det jobbigaste man kan göra. När jag och maken flyttade till huset, var det INGEN som var hemma och kunde hjälpa till. Vi fick slita med allt helt själva. Det var verkligen asjobbigt. Blir svettig bara jag tänker på det. Usch!
    Hoppas hon var tacksam iaf din syster! Och hoppas att din förkylning är bättre nu.

BS - Trist att Iris inte är pigg. Tråkigt oxå med paret i din föräldragrupp. Har du hört hur det gått?
    Hoppas din pappa mår bättre snart. Blev ni något klokare av provsvaren?
    Och var skönt att det inte fick plats med fler sängar i sovrummet. Det känns som du är värd några nätters ostörd sömn!

Saffranin - Välkommen i tråden! Ha det så bra i Frankrike!

Koko - Skönt att maten börjar funka för Conny. Matildas funkar hyggligt, men jag har svårt att få i henne så mycket att det räcker för att inte erbjuda ersättning efteråt. Hur gör du? Ger du mat först och amning/ersättning efteråt?

Mrs B - Hur går det för dig med Maltes mat? Du skrev att det gick något bättre med luncherna nu?

Lappis - Tack för vintipsen! Jag har antecknat numrena! Var faktiskt på systemet igår och inhandlade två boxar! Nu ska här drickas vin på semestern! Jag har ju faktist ett års vindrickande att ta igen

Vickan - Har följt dina inlägg ang velandet... Och jag vet inte vad jag mer ska tillägga än vad resten av tjejerna redan sagt... Det perfekta tidpunkten för barn finns nog inte. Jag tycker du ska våga hoppa! Mitt intryck av dig är att du är en klok, varm och härlig tjej! Du kommer säkert bli en jättebra mamma! Jobbet finns kvar...

MSW - Jobbar du som förskollärare? Måste vara bra med lite erfarenhet nu när du ska få ett eget barn! Men vilken liten skitunge du råkade ut för på jobbet...
    Trist med bilen, men det var ju tur att ni inte blev skadade!

Victory - Hej!!! Vad kul att du tittade in! Låter inte så kul med vattenskada, fast hellre nu än sen, med tanke på vad som komma skall. Skönt att du mår så bra! Hoppas du får några avkopplande veckor innan det är dags!

Cicci - Shit vad nyfiken jag är!!! Ska du inte testa snart iaf? Låter som du haft en fantastisk semester och vad mycket kul du har framför dig! Inte utan att jag blir lite avis...

Tinga - Jätteskönt att det fortsätter att gå bra för er och killarna. Som jag skrev innan, så tror jag nog att du kommer att hinna få nog av amningen. Du har ju två att amma. Med andra ord hinner du dubbelt så mycket på samma tid! Dessutom kan man fortsätta amma länge som komplement om det känns bra. Skönt oxå att ni får eget rum!

hbg-brud - Välkommen! Vad bor du någonstans?

Frejis - Förstår din motvilja gentemot adoptionsprocessen. Det måste ta en del på psyket att gå igenom något sånt. Men orkar ni så väntar ju något härligt som resultat?! Kul med din man och FL förresten

Nenne - Lilla gumman! Fy vad jag kände med dig när du beskrev om kompisen... Skickar stor styrkekram!
    Och det är klart att din unge inte kommer se ut som en get . Du är jättesöt, det har jag sett på bild, och mannen din verkar ha fått med beröm godkänt av de andra tjejerna. Håller tummarna för att de går vidare snabbt med er utredning så ni kan få lite hjälp på traven!

Sweet - Jag kombinerade amning med flaskmatning och det gick hur bra somhelst!

Nattson - Jäklar så spännande! Håller alla tummar och tår!

Telis - Ha en underbar semester gumman - det är du värd!

Muggles- Vad skönt det lät med Hagabadet och middag! Är jätteavis på din resa till Korsika. När åker ni? Hälsa Vänner så gott!!!

Piggelin - Vad häftigt att Amanda börjat krypa! Visst är det kul att se när de tar span på något och bara sätter fart!

Fru AM - Åh så spännande!!! Nu blir det fler att följa inför BIM!!!

Zozo - Vad läskigt med ditt tryck! Hoppas det lugnar ner sig. Kommer du att komma hem? Och när isåfall?

junilejon - Men usch då! Har han ont i magen stackarn? Sånt tar ju på krafterna... Har du fått hjälp av BVC? Och självklart är du ingen dålig mamma! Stor kram!

• viktualia

Det är tur att det är så najs att ha sex... annars hade jag nog darrat sönder... för nu har vi vågat... första gången med oskyddat sex är avklarat och komiskt nog borde nog ägglossningen gå av staplen den kommande veckan... så det finns en viss chans/risk/möjlighet *darrar som ett asplöv*

komiskt igen är att OM det har lyckats på första försöket så kommer beräknad ankomstdag vara ungefär på min födelsedag...

Men ärligt talat hoppas jag att det INTE tar den här gången utan att jag får vänja mig liiiite mer vid tanken...

...hur som.. bollen är i rullning.. och ni är de enda som vet om det...

• viktualia
    Izzie skrev 2008-07-13 13:09:24 följande:
    Vickan - Har följt dina inlägg ang velandet... Och jag vet inte vad jag mer ska tillägga än vad resten av tjejerna redan sagt... Det perfekta tidpunkten för barn finns nog inte. Jag tycker du ska våga hoppa! Mitt intryck av dig är att du är en klok, varm och härlig tjej! Du kommer säkert bli en jättebra mamma! Jobbet finns kvar...
    Det var det värsta! Vilket intryck jag gett *fnissar förläget*

*kramar om*
  • Mrs  B

Izzie
    Nja, för Malte går det väl sådär med luncherna. Just nu för tillfället äter han bara morotspuré, potatis/majs och kalv o grönsaker för 4 och 5 månader. Kräsen redan nu ????, men på bvc sa de att då får han väl äta det och vara lite nöjd. Men jag kämpar på så gott jag kan med de andra sorterna också.

Vickan
    Oj oj oj, kul att du vågade ta steget!
    Najs sex är ju aldrig fel.....

Svar på tråden Barnkarusellen 2