• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • BrudSommar2006

Ha en trevlig semester ni som just försvinner iväg!

Imorgon ska vi in till Göteborg och träffa en bekant, hoppas att det inte spöregnar då. Tur ändå att jag inte kollat med er som bor här neråt om vi kunde ses för Iris är sjuk, går ju på pencillin men man vet ju inte om hon smittar, och jag verkar ha fått hennes förkylning. Vår bekant har bestämt sig för att chansa men några småbarn ska vi nog inte träffa än på ett tag för säkerhets skull.

Vickan, lycka till med alkoholen!

Nenne, den passar kanske inte alltid världsbäst till stämningen i inläggen men jag gillar verkligen din gubbe!!! Tycker för övrigt också att det är konstigt att de tyckte att ni skulle hem och fortsätta ett halvår till utan mer hjälp, nog borde de kolla att du har ÄL varje månad, kolla äggen och erbjuda insemination på en gång så att ni får se hur det går med makens simmare under den processen på en gång.

• Piggelin1

Men BA - är du otålig Ang detta att "inte komma fram" alltså

Okidoki, så ni ska göra Götet imorgon! Själva kommer vi att åka förbi Alingsås i eftermiddag eftersom vi ska upp till Sala över helgen! Hoppas att ni får en bra helg/dgr härnere!

Nenne - vet inte riktigt var jag ska säga & skriva - saknar liksom ord. Livet är så j-a orättvist! Skickar en jättekram
    ...och konstaterar precis som Telis att ni verkar ha det så himla bra ihop, maken & du! Sådär skönt galna båda två

• Piggelin1

BS, menade jag alltså, inte BA - gick lite fort där!

Muggles - hälsa Vänner!

Kan annars rappportera att Amanda ställer sig upp i spjälsängen nu & innan i förmiddags tog hon sina första "riktiga" krypsteg!! Innan har hon mest stått & gungat, men nu verkar poletten ha trillat ner! Ställer sig upp på knä gör hon så fort hon får tillfälle - det händer verkligen mkt nu!
    ...men krypningen tog nog musten ur henne - hon har sovit 1½ timme - minst - nu!

Nu måste jag packa - tjing på er & ha en underbar semester, ni som börjar med den nu!

Telis - har mailat dig!

• Mrs  B

Nenne
    Skickar en bamsekram!!!!!

Livet är bra orättvist, visst är det så. Trist men sant.

Har ju själv haft många tråkigheter och brukar säga till mig själv att livet är ingen dans på rosor men så är det, men efter varje fall inser man vad som är viktigt i livet och tar mer och mer vara på det som är viktigt i livet.

Vårda er kärlek sä länge och så hoppas vi allt allt kommer att ordna sig på ett eller annat sätt i framtiden.

• BrudSommar2006

Men nu glömde jag ju, Nattson, lycka till!!!!!!

Piggelin, ja när det gäller att åka bil i alla fall! Jag blir helt vansinnig av att behöva sitta still i en bil, till sist kryper det i hela kroppen, huvudvärken kommer krypandes och nacken blir stel.

"Göra" Götet vet jag inte, vi hittar väl något lämpligt fick om vi inte kan vara i parken, jag hade annars hoppats på att kunna gå runt i botaniska trädgården och äta lunch där, de brukar ha lite roliga frön och sånt som man inte hittar någon annanstans och nu håller vi ju på och planterar i trädgården så just nu är det ju exra intressant.

Kul att Amanda börjar fara runt nu lagom till semestern!

På söndag ska vi till Varberg och träffa min bror och hans sambo är det tänkt men det beror väl på om vi är friska eller inte, Iris lilla kusin är ju bara två månader än.

• fru AM

Hej alla! Har varit borta fr datorn ett tag nu ... Känns tryggt att ni alla finns kvar här och bubblar på om allt, högt och lågt Blev otroligt sugen på att åka med Langley till Korsika. Det får bli nästa år - då jag fyller jämnt

Har en toppensommar i Västergötland just nu - så småningom väntar Frankrike.

Har inte hunnit läsa ikapp så jag kan inte kommentera så mycket. ill önska er alla en härlig fortsättning på sommaren.

Telis: Hoppas resan till Rom går bra och att din och maken s återförening blir lika filmiskt romantisk som vi skojade om förut ... (Och att han har haft det roligt på den spännande jobbgrejen over there ...)

I vårt "fler barn eller inte-ältande" har vi nu landat i att vi/jag slängt pillren och tar det som det kommer/får se hur det går ... Vi låter helt enkelt slumpen och naturen avgöra. Känns väldigt fatalistiskt för att vara oss - men rätt skönt faktiskt!

KRAM

• BrudSommar2006

Men AM, vad spännande!!! Nu blir det kanske helt otippat du och Cicci som står för nästa plus!

Svar på tråden Barnkarusellen 2