Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Telis: japp jag är ett lyllos i år och visst ska vi till Korsika, till Orizonte med Langley. Vi ska nog hyra bil 1-2 dagar och åka runt lite, läste i en restidning att Bonifaccio är ett måste.
När åker du till Rom för att möta maken?
Vi firade vår bröllopsdag igår med att utnyttja vår bröllopspresent från mitt jobb, vi fick nämligen presentkort på behandling för 2 på Hagabadet här i Göteborg. Ett jättefint gammalt badhus som de renoverade upp för ett antal år sedan, väldigt speciell miljö. www.hagabadet.se/index.php
Vi fick varsin 50 min behandling (jag prövade hot stone massage) och efter det så gick vi ut till deras solterass på taket och satt där i solen och bara mådde hur gott som helst. Efter det var vi ute och åt (recension i resetråden ), vi satt och blev lite luriga och hade jättekul. Det kändes som om vi var på dejt; nästan så man fick tillbaka de där pirrande känslorna för maken som man hade i början. En gulddag helt enkelt!
Jag har en kollega som har jobbat i flera år på Orizonte och hon är heeeeelt lyrisk. Över Korsika, hotellet, maten, vandringsstigarna, Bonifaccio, ja rubbet. Ni kommer att få det fantastiskt!
Jag åker på söndag! Nu har maken varit borta i två veckor och det ska bli så fantastiskt underbart att se honom igen. Och få ha semester.
Både badet och middagen lät underbara.
Telis: om din kollega har fler tips än Bonifaccio så mottages de tacksamt! Har du laddat med massor av böcker till resan? Ska du åka tåg el har jag bara drömt det?
Muggles, hon är tyvärr på semester nu. Synd att jag inte tänkte på det för någon vecka sen när hon satt och pratade sig varm för Korsika en hel lunch. Men jag vet att hon sa att det tar mycket längre tid att köra på ön än vad man tror för det är såna serpentinvägar hela tiden.
Jag har massor med böcker hemma, jag förstår inte hur jag ska få plats med alla och hur jag ska hinna läsa alla. Men du har rätt i att jag ska åka tåg så liiiite tid att läsa kommer jag ju att ha.
nenne - jag lider med dig! t o m några tårar trillade när jag läste ditt inlägg för jag känner så väl igen mig ... eller så är jag extra blödig idag då jag nu (10:00) sitter framför datorn med min frukost som består av en kopp te och en alvedon. Det blev vääääldigt mycket alkohol och sent igår .
Säger bara en sak - LIVET ÄR INTE RÄTTVIST! Men jag instämmer med Telis inlägg om att prio nummer ett för mig har varit att fina "den rätta" inte att få barn. Hade jag så gärna velat ha barn oavsett fadern så hade jag definitivt provat tidigare med något av mina galna ex.
Ahhhh... Korsika, jag vill med!!! Maken har varit där och vi har varit på väg att ta färjen (när vi bodde i Cannes) flera gånger men så blev det aldrig av. Shit, ytterligare ett ställe att lägga in i mitt excelark.
Och snacka om lyx 6 veckors semester. Jag och maken har två .
Telis - ha det bäst och hälsa Parga från mig!
Lappis: jag har 4v semester och 2v föräldraledigt (när maken måste ta ut lite av sin för han får inte spara hela till nästa år). Faktiskt makens förslag att vi skulle vara långlediga tillsammans i år, Moas första sommar. Men visst är det lyxigt. Och jag har faktiskt 6v totalt på ett år som kompensation för att vi inte har betald övertid.
Jag ser verkligen fram emot Korsika, ska bli väldigt roligt. Och jag har hört att maten på Langleys hotell är jättebra. Kompis som var där i våras (som gillar god mat) var väldigt nöjd. Tror det var grillad lammfilé och pannacotta till efterrätt ngn kväll tex. Och frukosten var tydligen också en höjdare; fanns både det svenska stuket med lite grövre bröd (personalen på hotellet är ju svensk) och det franska med croissanter mm. Mums!
Jag har förresten missat att berätta att vi ska hälsa på Vänner med familj på måndag-tisdag! Ska bli kul att se om prinsen börjat gå, är tydligen på vippen nu.
Har en kompis som åkt med Langley till Korsika två gånger och pratar varje vår om att åka tillbaka. Tror ni kommer få det jättehärligt!
Jag har en väninna som ooooops blev med sitt andra barn på typ första försöket så det var ingen idé för henne att gå tillbaka till jobbet för 3-4 månader utan hon stannar hemma hela sommaren samtidigt som hennes pojkvän har pappaledigt. En hel sommar ledigt tillsammans!
Jag har ju inte varit i Nennes sits men på något sätt känner jag ändå med henne (och er andra) så himla mycket. Jag kände samma hopplöshet ett litet kort tag innan vi fick vårt plus. Även om det känns futtigt att jämföra det (vår korta väntan på 5 mån menar jag) så var känslan samma för då visste jag ju inte att jag skulle plussa senare.
Men jag tycker också att det känns som om vården nonchalerar Nennes problem (vilket det nu må vara) - de har ju ändå försökt 2 år nu (väl?). Och att då säga "ta pergo, slappna av och kom igen om ett halvår" känns lite väl segt kan jag tycka.
Ursäkta att jag pratar "om dig" nu Nenne men du är ju inte här just nu...
Nu har vi tagit oss ner till Alingsås och svärmor är ute och går med Iris en sväng. När de kommer tillbaka beror väl på hur långt de hinner innan det börjar regna igen... Det gick ändå hyfsat bra att köra ner igår även om åka bil längre sträckor är det absolut värsta jag vet, jag blir galen på att man aldrig kommer fram!
I natt fick jag sova hela natten eftersom de har det lite uselt ordnat med sängar här så jag sov i bäddsoffan i ett rum men man får inte plats två i den och det får inte plats fler sängar i rummet så maken låg i rummet bredvid på en madrass på golvet bredvid Iris resesäng. Det finns extrasängar men den hade inte fått plats i Iris rum utan då hade maken fått ligga i ett tredje rum! Alla rum är så små här och fulla med skrivbord och annat. Stenhårt att ligga är det men jag slapp ju ändå bry mig om Iris på hela natten!!!