• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Saffranin

Tack för alla välkomnanden!! Kul att äntligen kunna delta aktivit och inte bara smygläsa...

Mens har jag fortfarande inte och illa mår jag (det är å andra sidan inget ovanligt eftersom jag har magkatarr).
    Hur länge tog för er att få mens efter att ni slutat med p-piller?
    Jag har alltid tidigare fått mens direkt när jag slutat.

Vickan
    Skrantaskolan har jag gått i! Men vad menas med nedre Skranta? Nedanför sjukhuset?

Så La Cucina är bra, där har jag aldrig varit och tyvärr inte på That´s amore heller... Åt däremot riktigt gott på Magnus&Magnus härom dagen!

• Lapinette

Saffranin - har du testat? Det där med att få igång mensen efter p-pillerstopp verkar vara väldigt individuellt. Min kom direkt som den skulle och har varit regelbunden 28-31 dagar sedan dess (tja, förutom nu när jag gått på hormoner).

• Telemarkgrrl

Lappis, usch vilken sorglig historia. Hoppas att dom kan överklaga.

Mitt tips är detsamma som Lappis, om man vet att man vill ha barn ska man nog inte vänta så himla länge. I och för sig så blir ju dom flesta (90%?) gravida inom ett par år men om man nu råkar tillhöra den andra kategorin är det bra om man har lite marginaler.

• Lapinette

Har man allt i livet och känner sig trygg med den man är tillsammans med och har passerat 30 så bör man nog ta sig en funderare vill vi ha barn eller kan vi tänka oss att leva utan? Kan man tänka sig att leva utan så knapra piller i ytterligare 5 år, lev loppan, res jorden och sen när ni väl slänger pillrerna så får ni se hur och om det går. Som Telis säger så funkar det för de flesta men kan ta lite längre tid vid hög ålder. Har man däremot svårt att tänka sig ett liv utan barn så skulle inte jag vänta.

• MSW

Hej hej alla!

Känner att jobbet tar en del energi från mig.. Orkar sällan fundera ut något bra att kommentera, även om jag tycker något intressant diskuteras.. Men tänker på er iaf!

Här är allt bra förutom halsbränna och att jag kände lite molande värk neråt blygdbenet innan idag när vi var ute och gick på jobbet.. Vet inte vad det berodde på, men sen verkade det gå över igen (och har inte kommit tillbaka).. Annars hade jag kanske ringt till förlossnigen och hört..

Nu ska jag se om jag kan gå och sova en stund, det tar på krafterna att börja halv sju, men det gick lättare att komma upp idag än i måndags, men nu ska jag inte börja så tidigt förrän nästa torsdag!

• MSW

Köpte förresten Vi föräldrars gravid tidning (jag tror det var den jag valde iaf) igår, eftersom det stod om en igångsatt förlossning i den.. Jag vet juh fortfarande inte riktigt hur det kommer bli med det.. Men iaf när jag hade läst artikeln så stod det något i stil med att just den här igångsatta förlossningen hade gått ovanligt bra (eller något ditåt).. Jag hade velat att det åtminstone var en "Normalsvår".. Så man mer vet att ställa in sig på "det värsta".. Jaja, inte så viktigt kanske, men ville ändå skriva av mig av min "besvikelse"..

• Saffranin

Lappinette - testade i lördags morse vilket var drygt 5 veckor efter sista pillret... Men hade mkt symtom för drygt 1 vecka sedan vilket med lite tur kan ha varit ägglosnning och skulle det ha tagit då är det nog lite tidigt att testa än... men mensen är nog helt enkelt sen! Tur att man ska på semester snart så man får nåt annat att tänka på!
    Vad ligger närmast för er nu, BIM eller ÄL? För ni kör vanlig cykel nu va? Jag har ju som sagt smygläst en del och hållt tummarna för dina IVF och liknande...

• Lapinette

Saffranin - om jag vore dig (men är helt fel person att säga detta då jag generellt aldrig testar) så skulle jag testa innan jag åkte på semestern bara för att vara säker.

Ja du, jag har troligen precis haft BIM så vi har under en veckas tid kört den berömda varannadagsmetoden samt att jag är dunderpillret Borago. Sen tror jag inte på mirakel men här försöker vi med allt.

I höst blir det även akupunktur i samband med IVF ... sen tror jag vi har kört allt!!! *SUCK*

Fast just nu njuter vi mest, vill inte tänka utan bara leva. Adoptionspapprena ligger hemma. Fattar liksom inte vad nästa steg är i den processen. Måste kolla men orkar inte ta tag i det. Det känns jobbigt!

• Lapinette

Shit, skriver som en kratta. Självfallet är inte jag något dunderpiller utan jag har ätit det.

• Saffranin

Ha ha, det lät lite lustigt!
    Men du menar att du haft ÄL va, annars hänger jag inte med...

Jag kanske får ta med ett test så jag kan testa innan jag dricker för mkt franskt vin.

Svar på tråden Barnkarusellen 2