• Tinga

Barnkarusellen 2

Hej alla barnkarusellsåkare!

Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!

Välkomna alla gamla och nya anhängare!

• Svar på tråden Barnkarusellen 2
  • Lapinette

Cissi - det är tänkt efter sommaren, typ i slutet av augusti eller september lite beroende på vilken metod de vill att vi kör (korta eller långa). Har dock hört att det är fullt på CvL i augusti så då lutar det nog åt den långa metoden och äggplock i september.

• BrudSommar2006

Jaha Cicci, då blir det premiär i den här tråden då att börja hålla tummarna för ett minus men det ska man väl kunna stå till tjänst med! Vet dock inte om jag kommer att klara att göra rätt för jag känner att jag har övat in vibbarna åt andra hållet liksom...

Nu har vi varit och fått antibiotika för öroninflammation till Iris och hostmedicin för att hon ska sova bättre. Visste inte ens att det var örat hon har problem med men, men, tur att vi gick till doktorn med henne i alla fall.

Jag börjar få Iris förkylning nu känner jag, hoppas att jag slipper antibiotika i alla fall, i morgon åker vi ju på semester och sedan blir det krångligare med läkarbesök gissar jag. Nu blir det Alingsås över helgen och sedan Öland i början på nästa vecka. Hittills den här veckan har inga utflykter vi planerat blivit av, hoppas att det blir bättre från och med nu!

• BrudSommar2006

Intressant artikel men jag visste inte att man inte får donera till andra barnlösa, det är ju helt galet!

Oj, nu vaknar Iris.

• Piggelin1

Nu är syskonbarnen ut på en shopping-raid på stan, ska sammanstråla med dem senare i em & strosa bort till Haga. Tror inte att de varit där så jättemkt förut. Blir nog en fika på Husaren - deras gigantiska kanelbullar borde passa 16-åringen med gigantisk ämnesomsättning Jeeesus, vad killar äter mkt i den åldern!

Förresten - nu när det är ett gäng Gbg:are härinne, är det ngn som testat relativt nya That's Amore nära Linnéplatsen? Tydligen är en av delägarna samme man som driver grymmestället La Cucina Italiana nära Korsvägen. Lite billigare än La Cucina... om jag förstått rätt.

• Piggelin1

Men vad fasen - nu blev det ju fel - detta inlägget skulle ju vara i resetråden

• Piggelin1

Hoppas allt är bra med er härinne!

Cicci, vad kul att Kroatien var så lyckat! Vi ska ju snart ut & bila med Amanda, till norra Italien. Än så länge har alla bilresor gått finfint med henne, så det kommer säkert att gå bra med henne nu med.

BS - trist med förkylningar etc!

Tinga - kul att du kikade in igen! Kramar

Saffranin - välkommen!

• Lapinette

Undrade just varför du hade skrivit samma sak i två trådar?!!

• hbgbrud

hej

tänkte outa mig som smygläsare. tycker ni är fantastiskt starka som orkar kämpa så.

själv är jag i viktualias situation. blivande maken tycker att vi ju kan sätta ingång att prova efter bröllopsresan i november. jag har fast jobb, har arbetat ett par år, bra lägenhet har vi och trivs och nu är vi snart gifta. så det finns liksom inga rationella hinder. förutom den där känslan av att ta ett oåterkalleligt steg.. jag vill ha barn, det är jag säker på, men exakt just nu?

sen är man som kvinna här där jag bor oftast hemma bara fyra mån (lagstadgad familjepenning) eller 2-3 år och efter det så jobbar man deltid (30-50%) och det vill INTE jag. barnomsorgen är dåligt utbygd och kostar skjortan. så det finns en massa sånt jag är rädd för också... ursäkta, det här blev ganska OT, men jag känner så väl igen mig i Vikutalias velande..

• Lapinette

Antar att du liksom Vickan är ganska så ung men vela inte för länge är mitt råd. Hade jag bara träffat rätt man tidigare så tror jag inte det hade varit så svårt att bli gravid. 2 år har nu gått, 4 omgångar med inseminationer, 2 IVFer och 1 FET. Önskar inte att någon behöver gå igenom detta.

Svar på tråden Barnkarusellen 2