Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Bs: Min manskusinbarn var verkligen jätte tjock, det såg ut som att han hade gummiband runt handlederna.. Men sen han började gå (och springa) efter storebror är han inte alls lika tjock.. Så jag håller med om att hon nog kommer springa av sig det...
Tinga: Vad roligt att läsa om hur det går för er! Verkar juh som dom har kommit i kapp riktigt bra nu!! Skönt! Och skönt att ha operationen "överstökad".. Men funderade precis som BS om varför du tyckte amningsperioden blev kort..? Det är väl ändå upp till dig hur länge du hel ammar eller hur mycket du ammar när du börjar med smakportioner? (så länge pojkarna tackar och tar emot) och dessutom har du juh dubbel amning så länge du ammar..
Här har vi haft ett veckoslut i lugnt tempo, lite lugnare än jag tänkt mig nästan.. Har känt av lite mer sammandagningar igen och har därför gått saaaakta saaaakta.. Men hoppas det har lugnat ner sig igen nu..
Vi har också målat om rummet nu, men jag vet inte riktigt vad jag tycker om färgen.. Vi hade juh tänkt att det skulle bli grönt, men färgen ser nästan mer isblå ut.. Fast i den vinkeln jag sitter i nu, ser det lite mer grönt ut, och ungefär som vi har tänkt oss..
Annars känns det nästan lite "kallt" för att ha i ett bebis rum..
I fredags jobbade jag min sista "riktiga" dag, jobbar juh i två veckor till, men kommer då att vara på dagis istället, då man slår ihop fritids och dagis under de "tyngsta" semesterveckorna,.. Så då är det nya barn, nya lokaler och nya människor att jobba med... Och motivationen känns låååg.. Men två veckor går juh fort!
Men i går när jag vaknade kändes det riktigt tomt.. Jag vet juh inte riktigt vad jag ska göra eller var jag hamnar efter att jag varit hemma med bebisen...
Hoppas helgen har varit bra för alla!
Kramar!
Hej på er!
Tinga - Gud va kul att höra ifrån dig! Jag har tänkt så mycket på dig och din lilla familj! Härligt att det går framåt och att killarna vuxit så. Tänk att det är nio veckor sedan de kom nu... Tiden går verkligen fort, även om du kanske inte känner så just nu. När det gäller amningen så hade jag mycket promlem med min med, av helt andra orsaker än din förstås, men jag fick ju ordning på min till slut. Det tog 3-4 mån... Jag har oxå pumpat och pumpat och pumpat. Jättetröttsamt, och väldigt tidsödande, men till slut så gav det resultat iaf. Du kommer säkert få många fina amningsstunder framöver. Oroa dig inte för tiden.
Här har helgen och de senaste dagarna varit ganska intensiva. Maken är sjuk och har varit riktigt dålig med 40 graders feber ett par dagar nu, och Matilda har sovit dåligt på nätterna. Känner mig lite matt faktiskt. Det märks så väl när jag inte får avlastning av maken någon timma då och då. Jag beundrar verkligen ensamstående föräldrar!
Köpte iaf en bebispool till M häromdan som invigde igår. Det gick jättebra! (Hon är ju rädd för vatten annars) Jag köpte två pooler. En barnpool som man själv får plats att sitta i med henne och en minipool. Minipoolen vill jag verkligen rekommendera till er som har små barn. Den är inte större än en badring och bebisen sitter själv där i och plaskar med lite vatten. Själv kan man sitta bredvid och slipper blöta ner sig. Dessutom är den inte så krånglig att fylla med vatten eftersom det inte behövs så mycket. Den var en succé faktiskt!
Well, well... Om en stund bär det av till Nynäshamn där jag och M ska hälsa på min syster. Återkommer mot slutet av veckan. Vill önska er som har eller går på semester nu (eller är FL), en riktigt skön vecka. Till alla er andra som fortfarande jobbar på - ni har det bästa kvar (och dessutom verkar vädret bli sådär ändå...)
Kram till er allihop!
Tinga, vad skönt att höra att allt går framåt. Förstår att det varit många upp och nedgångar men nu får vi hoppas att det värsta är över så ni kan andas ut och bara få vara. Kram till dig och familjen!!
Tinga, vad kul att det går frammåt för er och att ni får komma hem snart! Kram på er!
BS, ang soffor, kolla på EM möbler. De har några bra varianter. Vet inte priser och så, men man kan ju alltid titta.
VAD jag nojjar... shit alltså... önskar att jag utan omsvep kände att JAPP jag vill ha barn, kom nu gubben så pökar vi. Istället nojjar jag, grubblar och tvekar hit och dit. Velpotta är bara förnamnet och trött på mig själv likaså.
VARFÖR är jag en så grubblande människa? Och VARFÖR är detta så himla krångligt, läbbigt och jag vet inte vad....
*suckar*
Vickan, det är ju bara naturligt att vela inför detta beslut att verkligen sätta igång! Det var många tankar som dök upp när vi väl bestämt oss. Men vi sa hela tiden att i augusti börjar vi så vi hade lite tid att vänja oss vid tanken.
Nattson.... i vårt fall har maken bestämt sig och jag TOKVELAR... och sätta igång.. tjaaa... ikväll om du frågar honom... hm....
Vickan, hur går tankarna hos dig då? Vad är det som håller dig tillbaka?
Vickan, lika bra att sluta vela och sätta igång, sedan har du nio månader på dig att vänja dig när det väl händer och vem vet hur lång tid det tar att komma dit, det har vi ju sett här! Du känner ju inte tvärt nej att du inte vill ha barn och det betyder ju att du faktiskt vill ha barn! Den perfekta timingen kommer aldrig att infinna sig men nu har du ju nya jobbet och huset så värre kunde det ju vara!!!
godkväll!
Äntligen hemma!!! Har varit i hemstaden för att hjälpa min syster flytta. Vilket djäkla skitgöra. Ungaskrället (32 år gammal men ändå) hade ju för katten inte packat färdigt. Hon var inte ens halvvägs. Vi började i Torsdags och trodde i vår enfald att då skulle vi bära ut alla grejer från gamla lght och in i nya. Jo, eller hur!!!? Fick börja packa och sortera. Tänkte att på fredagen städar vi ur. Kan ju inte ta mer än några timmar. Det var ju trots allt bara en liten etta hon lämnade. Jo visst!!!
Idag som först städade vi ut det sista. Själv ska hon ta golven och så ikväll efter jobbet. Visserligen gick det ganska snabbt att bestämma att hon skulle flytta men hon har ju haft minst 14 dagar på sig i alla fall. Hon gör nog bäst i att stanna i denna lägenheten för ingen tänker någonsin hjälpa henne att flytta igen. Förbaskade unge. Hon snodde nästan 4 dagar av min surt förvärvade semester.
ovanpå allt har jag dragit på mig nån sjuka med rinnande näsa, ond hals och rälig hosta. Massa självömkan blev det.
Fy vilket tråkigt läsande för er andra men kände bara att jag måste kräka av mig.