Barnkarusellen 2
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Hej alla barnkarusellsåkare!
Hoppas att ni ursäktar min dåliga fantasi när det gäller nytt trådnamn, men min fantasi går just nu åt till att namnge de små!
Välkomna alla gamla och nya anhängare!
Sweet,
jag hade också önskat att hon skulle sova i egen säng, men icke. Inte helt ovanligt har jag hört, men jag är också rädd för hur vi ska råda bot på det sen. Anna W säger i egen säng senast vid tre veckor, men jag känner flera som väntat till typ två månader och ändå lyckats. Men jag ska läsa på lite så att vi tänker rätt.
Låter som du och lillan kämpar på bra med amningen! När hon växt så mycket borde väl orken att äta hos dig öka lite också?
Oj vad mycket skrivet! Skoj!
Fler som passar sig för solen här - men Mindre får ligga i body i vagnen, och ska hon komma upp i solen blir det jacka, byxor och hatt på. Varmt, säkert, men hellre varm än bränd. Fast i skuggan kan hon få vara i kortärmat. Lite skillnad på vår sol och medelhavssol dock...
Känner mig lite uppåt nu när bebben ätit mat drygt två dagar i rad. Inte massor - men flera gånger om dagen gapar hon frivilligt. Brösten hinner bli riktiga bomber när hon inte vill dricka så mycket. Och efter att ha slukat ett rivet päron igår så blev det en attans fart på magen idag. Äntligen!
Nu återstår bara att ladda för helgens/nästa veckas sova-hela-natten-kur. Fasar lite för det, hon har en sån gäll röst. Till och med mina föräldrar undrar hur vi ska klara det med hennes skriknivå. ytterligare en anledning att genomföra det hela i svärisarnas hus på landet. För tyvärr verkar det inte hjälpa att ösa på med gröt, mat o mjölk. Å andra sidan tar det väl ett par dagar innan större matkonsumtion ger effekt (utom på conny då
).
koko - Mindre har också vaktat sommarformen noga senaste månaden, och inte ökat i vikt. Men om hon fortsätter äta som efter vägningen i tisdags, så kanske det blir en lite rundare bebis nästa vägning. Hoppas!
Nu ska jag plocka lite i röran. Jag tillhör kategorin som efter barnets ankomst inte får ändan ur och gör något. Fotona ligger kvar sen i julas, kursen är oavslutat, hemmet ostädat, frysen tom på kakor, och morsan inte helt i bra form. Tyckte jag var bättre på att fixa och dona i början när jag var hemma än nu...
KRAM!
Ang egen säng - vi har hela tiden försökt ha Mindre i egen säng. Ofta när vi liggammade så somnade vi båda i min säng ändå. Men sen efter några veckor så lyckades vi plötsligt söva tjejen i sängen, eller amma henne så trött att hon kunde läggas i egen säng. Sen var det aldrig något riktigt problem.
Nu är det mest på sen-natten när jag är trött på att springa och söva orolig bebis, som jag lyfter över henne till oss. Plus att det trots min fina mörkläggningsgardin i hennes rum, är mörkare hos oss än henne.
Åh - hurra - mina beställda vinflaskor har kommit till bolaget! Fick så gott vin hos kompisen i Linköping i lördags. Dyrt, men vi beslöt att köpa några flaskor - och så fanns det bara kvar i Vallentuna. Men nu ska det bli en god semester...
(Säger som Mugglan gjorde, hellre lite o gott än mycket och halvbra. Ratar gärna mer boxvin till förmån för lite från fin flaska numera.)
Det är något skumt med min dator, tur att maken är på ingång sent ikväll. Den säger att det är fel på än det ena och än det andra och stänger av sig, tur att firefox verkar vara som vanligt än så länge i alla fall. Mailen har jag fått stänga av men jag har ju webmailen.
Jag tror att Iris har gått upp så att det räcker för er samtliga andra, hon pimplar välling så hon håller på att bli jättetjock! Som om det inte är nog att strula med sömnen känns det som att vi måste dra ner på vällingen nu också vilket känns jobbigt när jag äntligen fått tillvaron dräglig men hjälp av vällingen. Jag ser vissa beroendeframkallande drag hos Iris, hoppas att det inte sitter i när hon blir äldre också och intresserad av dåliga saker...
Nattson, tack för trevligt fika idag, har inboxat dig!
Iris ligger och hostar helt plötsligt, hon måste ha satt i halsen, hoppas att hon inte vaknar nu bara när hon somnade så fort.
Imorgon ska jag ha busiga barn här på lunch, suck, fast Iris kommer väl också i den åldern så småningom och då kommer man att vara tacksam att bekantskapskretsen fortfarande vill umgås med en! Det är en fyraåring och en sexåring som kommer, fyraåriga tjejen är väl rätt mysig, förutom att hon ska hålla på med Iris hela tiden så att hon tröttnar, men sexåriga killen är en mardröm, undrar hur det ska gå. Rätt otrevlig är han faktiskt.
Hej!
Intressanta diskusioner att läsa i fatt! Och mycket att läsa i kapp var det när jag inte tagit mig tid att komma in här sen i tisdags lunch typ..
Bs: Jobbigt med hunden, men det är juh inte konstigt att man sörjer.. Hur var det förresten, var det inte så att Iris (enligt bvc) var för stor? Eller blandar jag ihop det? hur går det med det i så fall??
Nu ska jag borsta tänderna och sova!
Kram på er alla!
Vet inte om jag ska gå och lägga mig eller vänta på att maken kommer hem och tar över Iris-vakten, hon verkar ju vakna så fort man lägger huvudet på kudden, suck.
MSW, jo, Iris är stor, både lång och väger mycket men vägde inte oroande mycket för sin storlek sist vi var där. Fast nu tycker jag magen börjar svämma över på henne!! Man ser att hon blivit knubbigare tycker jag.
Alla säger att vikten kommer att börja rinna av henne snart när hon börjar springa runt själv nu när hon lärt sig gå ordentligt och det kanske stämmer men så mycket välling som hon klunkar i sig dygnet runt kan bara inte vara rätt. Och ändå får hon ju inte välling bara sådär.
Men vad med motorcyklar det åker förbi helt plötsligt, de kommer att väcka Iris!
Kanske tar med mig en tidning och sätter mig i sängen och läser och pejlar läget om man törs försöka sig på att sova i alla fall...
BS, tack själv! Det var kul att få sällis ett tag
Sweet: Oh jag maste kolla! det star kanske lite finstilt med de vanliga svenska storlekarna ocksa! jag tänkte köra klâdshoppingen när jag kommer hem till Sverige.. mina eurosar är ju saaa trevliga mot den svenska kronan just nu
Nu har jag bara en och en halv dag kvar till semester/mammaledighet. Saaa skönt! känns som om jag kopplat av hela grejen med jobb redan!
Jag har tom beställt tid för klippning pa mandag; jag ser ut som en golvmopp i huvudet! jag är bara lite tveksam.. jag har en gammal lugg pa utväxt men är saaa trött pa den.. Funderar pa att klippa till den igen. Dagens i-landsproblem...